Την Παρασκευή θα εκδοθούν οι πρώτες άδειες για τη λειτουργία υδατοδρομίων στην Ελλάδα, ανακοίνωσε ο υφυπουργός Υποδομών Μιχάλης Παπαδόπουλος, από το βήμα του συνεδρίου του Economist, που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, υπό την αιγίδα της ελληνικής Προεδρίας της ΕΕ.
Όπως διευκρίνισε ο κ. Παπαδόπουλος, με την ολοκλήρωση του νομοθετικού πλαισίου, άνοιξε ο δρόμος για την έκδοση των αδειών, ενώ οι πρώτες πτήσεις αναμένεται να δρομολογηθούν στις αρχές του καλοκαιριού.
Ο υφυπουργός υπογράμμισε την ανάγκη η Ελλάδα να εκμεταλλευτεί το πλεονέκτημα που απορρέει από τη γεωγραφική της θέση, προκειμένου να αναδειχθεί σε συνδιαμορφωτή των ευρωπαϊκών δεδομένων στις μεταφορές. Αυτό, όπως είπε, απαιτεί τη δημιουργία σύγχρονων υποδομών για να καταστεί η χώρα πιο ελκυστική στις επενδύσεις, ενώ κρίσιμος παράγοντας είναι η ενίσχυση των διαδρομών του εμπορίου, με την ανάπτυξη των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών και logistics.
Στο πλαίσιο αυτό ανέφερε ότι παραδίδεται άμεσα σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για διαβούλευση το υπό διαμόρφωση θεσμικό πλαίσιο για την αδειοδότηση, χωροθέτηση και αντιμετώπιση όλων των σύνθετων ζητημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας, με έμφαση στην απλοποίηση των διαδικασιών. «Οι προσπάθειές μας αποσκοπούν στην καθιέρωση ενός περιβάλλοντος ανταγωνισμού και βιώσιμης ανάπτυξης» είπε.
Μεταξύ των προτεραιοτήτων που εντάσσονται στη στρατηγική της χώρας για τις εμπορευματικές μεταφορές ανέφερε τη διαμόρφωση κοινών προτύπων διαλειτουργικότητας και διαχείρισης της κυκλοφορίας που θα εξασφαλίζουν ότι τα τρένα δεν θα σταματούν στα σύνορα, την ουσιαστική ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού άξονα «Πάτρα- Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Ειδομένη/ Προμαχώνας», τις επενδύσεις στα σιδηροδρομικά κέντρα (Θριάσιο), τις συνέργειες ναυτιλίας- logistics και την επιδίωξη επίτευξης συμφωνιών, όπως αυτή ανάμεσα στις Hewlett Packard (HP), COSCO και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που «αναδεικνύουν τα πλεονεκτήματα της χώρας και την καθιστούν πόλο έλξης επενδύσεων».
Ο ευρωβουλευτής της ΝΔ Γιώργος Κουμουτσάκος υπογράμμισε την ανάγκη, η Ελλάδα «να δει μπροστά από τα πλεονεκτήματα της γεωστρατηγικής της θέσης και να κεφαλαιοποιήσει τις τεράστιες δυνατότητες που της δίνει η προοπτική πλήρους σύνδεσής της με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών».
«Με τον σωστό επενδυτή, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να αναδειχθεί σε ατμομηχανή για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας» τόνισε, από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, ο οποίος απαρίθμησε μια σειρά ενεργειών για την εξυγίανση της εταιρείας (κατάργηση ζημιογόνων δρομολογίων, νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας, outsourcing ζημιογόνων δραστηριοτήτων).