Δύο πρόσφατα ατυχήματα για την Πολεμική μας Αεροπορία έθεσε εκτός πτητικής Ικανότητας δύο μαχητικά τύπου F-16 σε 115 και στην 116 ΠΜ…Άσχημα ατυχήματα που έχουν θέσει ήδη εκτός δύο από τα Πανίσχυρα Ιπτάμενα όπλα της ΠΑ!
Όμως η Ελληνική ψυχή έκανε και πάλι το θαύμα της και σύμφωνα με πληροφορίες οι βλάβες και των δύο Μαχητικών μας είναι αντιμετωπίσιμες και μπήκαν σε τροχιά επισκευής !
ΟΙ Τεχνικοί της Πολεμικής μας Αεροπορίας συμφωνούν και Σταυρώνουν να χέρια ξορκίζοντας το κακό ..Μακάρι να ατυχήματα της Πολεμικής μας Αεροπορίας μετά από τις καθημερινές, απίστευτα πολλές ώρες πτήσεων τα ατυχήματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε να είναι μόνο τεχνικά και να περνάνε έτσι σαν …Θέματα !
Επειδή συνήθως όταν λέμε Πολεμική Αεροπορία εννοούμε μόνο τους Ιπταμένους και τους Χειριστές μας καλό είναι να γνωρίζουμε ποιοι είναι πίσω απο κάθε Μαχητικό που “Ίπταται στους Ουρανούς μας”!
Εξαιρετικό είναι το ρεπορτάζ του http://defenceline.gr για τους Αφανείς Ήρωες της ΠΑ
Πριν από την απογείωση ενός αεροσκάφους, λαμβάνει χώρα μια σειρά εργασιών ώστε το τελευταίο να βρεθεί στον αέρα σύντομα και προπάντων με ασφάλεια. Ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων εργάζεται κάτω από –πολλές φορές- αντίξοες συνθήκες, προκειμένου να υπάρχει διαθεσιμότητα ιπτάμενων μέσων σε κάθε Πολεμική και Εκπαιδευτική Μοίρα.
Τους αποκαλούν συνήθως οι “αφανείς ήρωες”, κάτι που δεν απέχει καθόλου από την πραγματικότητα.
Πολύ νωρίς το πρωί, με κάθε καιρό, μια πανστρατιά Τεχνικών πολλών ειδικοτήτων ξεκινά την εργασία είτε στα διάφορα συνεργεία, είτε στην πίστα, ώστε να ετοιμάσει τα προγραμματισμένα για πτήση αεροσκάφη, να συνεχίσει τις εργασίες συντήρησης σε άλλα, να αποκαταστήσει βλάβες σε τρίτα αεροσκάφη κλπ.
Ένας όγκος εργασιών που φαίνεται ατελείωτος, που όμως αυτοί οι αφανείς ήρωες φέρνουν πάντα εις πέρας.Η Τεχνική Υποστήριξη μιας Μοίρας αποτελεί την βάση στην οποία στηρίζεται το πτητικό έργο, είτε επιχειρησιακό, είτε εκπαιδευτικό. Αυτή είναι οργανωμένη σε τρία Σμήνη:
Το 1o Σμήνος, η γνωστή Γραμμή Πτήσης, είναι υπεύθυνο για την προετοιμασία των αεροσκαφών πριν και μετά από μια πτήση, κάνοντας λεπτομερή έλεγχο στο εξωτερικό του αεροσκάφους καθώς και σε εμφανή σημεία του κινητήρα. Η προετοιμασία του αεροσκάφους συμπληρώνεται με την επιθεώρηση συγκεκριμένων περιοχών από έμπειρο προσωπικό, επιπέδου επιθεωρητή εργασιών.
Το 2o Σμήνος αναλαμβάνει την αποκατάσταση βλαβών που εμφανίζονται είτε πριν την πτήση, είτε εν πτήση, μετά από διάγνωση των τεχνικών του 1oυ Σμήνους. Επιπλέον, το 2o Σμήνος εκτελεί και όλες τις προγραμματισμένες επιθεωρήσεις των αεροπλάνων στον πρώτο βαθμό συντήρησης.
Βλάβες ή και επισκευές εξαρτημάτων καθώς και επιθεωρήσεις μεγαλύτερης έκτασης, γίνονται στον δεύτερο βαθμό συντήρησης και εκτελούνται από την Μοίρα Συντήρησης Βάσης (ΜΣΒ).
Το 2o Σμήνος αποτελείται από διάφορα συνεργεία, με το καθένα από αυτά να επικεντρώνεται σε συγκεκριμένα συστήματα και υποσυστήματα ενός αεροσκάφους, όπως ο κινητήρας, το ραντάρ, τα συστήματα επικοινωνιών, ναυτιλίας, αυτοπροστασίας, τα ηλεκτρικά, τα υδραυλικά κλπ.Το 3o Σμήνος εξειδικεύεται σε ό,τι έχει να κάνει με τον οπλισμό ενός α/φους. Αυτό αφορά φορτώσεις – εκφορτώσεις διάφορων όπλων και πυρομαχικών, για εκπαιδευτικές ή επιχειρησιακές πτήσεις, αλλά και επιθεωρήσεις και αφαιρετοποθετήσεις τόσο του ή των εκτινασσόμενων καθισμάτων όσο και της ή των καλυπτρών του αεροπλάνου.
Οι Τεχνικοί όλων των ειδικοτήτων της ΠΑ μας μοχθούν και καταφέρνουν, με τις όποιες καιρικές ή μη συνθήκες, να παρέχουν ετοιμοπόλεμα μαχητικά και εκπαιδευτικά αεροσκάφη, με υψηλό επαγγελματισμό και άμεση επαφή με το Ιπτάμενο προσωπικό. Πρόκειται για το “υλικό” που δένει την Ομάδα των “μπλε” και “χακί” ενδεδυμένων! Δίχως την δική τους προσπάθεια, το δικό τους μεράκι και την αγάπη τους για την ΠΑ και το αεροπορικό μέσο, καμιά πτήση δεν δύναται να πραγματοποιηθεί…
Είναι οι “Δυνάμεις Υποστήριξης” της Πολεμικής μας Αεροπορίας και χαίρουν τον θαυμασμό και την υποστήριξη όλων μας, κάπου εκεί στην πίστα, νωρίς το χάραμα ή αργά τα μεσάνυχτα με ζέστη, με κρύο και βροχή…
Σχόλιο :Οι Αφανείς Ήρως της ΠΑ αξίζουν τον σεβασμό και τον θαυμασμό μας