Ένα Airbus A400M της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας (reg. 21-0118, c/s TUAF840) πραγματοποίησε σήμερα μια πτήση μεταφοράς από την Αεροπορική Βάση του Ικονίου προς τη Μισράτα της Λιβύης
. Αυτό που ξεχωρίζει, για άλλη μια φορά, είναι η διαδρομή που επέλεξε το αεροσκάφος. Αντί να ακολουθήσει τη συντομότερη και πιο άμεση διαδρομή μέσα από το Αιγαίο Πέλαγος και τη νότια Ελλάδα, το A400M ακολούθησε μια σημαντικά μεγαλύτερη διαδρομή: δυτικά πάνω από τη βόρεια Τουρκία, στη συνέχεια μέσα από την Αλβανία και τη νότια Ιταλία πριν στρίψει νότια προς τη Λιβύη.
Αυτή η απόκλιση προσθέτει αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα στην πτήση σε σύγκριση με την άμεση διαδρομή.
Ο λόγος είναι ο ίδιος που ισχύει για όλα τα τουρκικά στρατιωτικά αεροσκάφη: αποφεύγουν συστηματικά την είσοδο στον ελληνικό εναέριο χώρο και ακόμη και στο ελληνικό FIR.
Η Άγκυρα δεν υποβάλλει σχέδια πτήσης για στρατιωτικά αεροσκάφη που διέρχονται από τον ελληνικά ελεγχόμενο εναέριο χώρο και κατά συνέπεια η Αθήνα αρνείται τη διέλευση.
Ως αποτέλεσμα, οι τουρκικές στρατιωτικές πτήσεις προς την κεντρική Μεσόγειο παρακάμπτουν συστηματικά ολόκληρη την ελληνική περιοχή ευθύνης. Θα πρέπει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι ακόμη και αν υποβαλλόταν ένα τέτοιο σχέδιο πτήσης, είναι εξαιρετικά απίθανο η Ελλάδα να εγκρίνει διέλευση προς τη Λιβύη, ειδικά λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα NOTAM που ισχύει πάνω από την περιοχή.
Η σημερινή αποστολή ταιριάζει απόλυτα σε αυτό το καθιερωμένο μοτίβο. Η διαδρομή που πραγματοποίησε το TUAF840 αντικατοπτρίζει αυτήν άλλων πρόσφατων τουρκικών στρατιωτικών πτήσεων με προορισμό τη Λιβύη, υπογραμμίζοντας για άλλη μια φορά πώς οι πολιτικές και επιχειρησιακές τριβές μεταξύ των δύο χωρών συνεχίζουν να διαμορφώνουν τις στρατιωτικές αεροπορικές διαδρομές στην περιοχή.
Το Τουρκικό αεροσκάφος τελικά έφτασε στη Μιζουράτα αφού διέσχισε την κεντρική Μεσόγειο, χωρίς ποτέ να εισέλθει στον ελληνικό εναέριο χώρο ή στο FIR Αθηνών.














