Αν και η παραγγελία των 20 ελικοπτέρων ΝΗ-90 της αεροπορίας στρατού δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, παρά το γεγονός ότι εκκρεμεί από το 2003, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας προχωρά την υπογραφή σύμβασης εν συνεχεία υποστήριξης (FOS) για τα πολύτιμα ελικόπτερα, τα οποία έχουν αξιοποιηθεί ελάχιστα μετά την παραλαβή τους.
Ο λόγος είναι ότι δεν διαθέτουν σύμβαση υποστήριξης με αποτέλεσμα να καθηλώνονται μόλις συμπληρώσουν το ελάχιστο όριο των ωρών πτήσης.
Μετά από αρκετές «περιπέτειες» στο Ελεγκτικό Συνέδριο, η FOS των ΝΗ-90 ύψους 50 εκατ. ευρώ μπορεί πλέον να συμβασιοποιηθεί, δίνοντας «ανάσα» στην αεροπορία στρατού αλλά και τη διοίκηση ειδικών επιχειρήσεων.
Συνολικά 18 ελικόπτερα έχουν παραληφθεί μέχρι σήμερα, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, τα δύο τελευταία αναμένεται να αποδοθούν εντός του καλοκαιριού. Μαζί με τα αμερικανικά Blackhawk, θα αναλάβουν το μεταφορικό έργο του στρατού αλλά και αποστολές με τμήματα της ΔΕΠ.
Ανταλλακτικά & για Apache
Θετικές είναι οι εξελίξεις και για τα επιθετικά ελικόπτερα Apache, καθώς η επιτροπή της Βουλής γνωμοδότησε θετικά για την προμήθεια ανταλλακτικών από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Όπως είχε αποκαλύψει η «Κ», η πρόσφατη επίσκεψη του αρχηγού ΓΕΕΘΑ στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ουσιαστικά «κλείδωσε» το deal μεταξύ των δύο πλευρών και η ροή των πολύτιμων ανταλλακτικών αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι λόγω των εξαιρετικών διμερών σχέσεων και των επαφών σε επίπεδο στρατιωτικής και πολιτικής ηγεσίας, η Ελλάδα πέτυχε σημαντική μείωση του κόστους προμήθειας ανταλλακτικών από 75 σε 50 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς να περιοριστεί ο αριθμός των εξαρτημάτων και των υλικών.
Είχε προηγηθεί, το 2022, η αποστολή μιας πρώτης – μικρής – παρτίδας ανταλλακτικών για τα Apache AH-64A, έναντι 5 εκατ. ευρώ. Η κίνηση αυτή έδωσε «ανάσα» ζωής στα ελληνικά επιθετικά ελικόπτερα, που πλησιάζουν τα 30 έτη υπηρεσίας, καθώς η κατασκευάστρια εταιρεία έχει σταματήσει να τα υποστηρίζει από το 2011 και η εξεύρεση ανταλλακτικών στην αγορά αποτελεί εξαιρετικά δύσκολη άσκηση.














