Η νεα Α/Α πραγματικότητα είναι ότι το σύστημα S-400 θα βρίσκεται αναπτυγμένο στην Νοτιοανατολική Τουρκία, σε συνδυασμό με την μη διασύνδεσή του με το υπόλοιπο σύστημα αεράμυνας της Τουρκίας, υποβαθμίζει την επιχειρησιακή του αξία.
Σύμφωνα με το doureios.com/ η “απειλή” που αντιπροσωπεύει το S-400 για την Ελλάδα και την Πολεμική Αεροπορία είναι περιορισμένη.
Βεβαίως, το σύστημα είναι κινητό και δύναται να αναπτυχθεί απέναντι από την Ελλάδα αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να λαμβάνονται υπ’ όψιν οι προπαγανδιστικές παρουσιάσεις της τεράστιας ακτίνας δράσεως των πυραύλων του συστήματος.
Το βλήμα 48N6 που προμηθεύεται η Τουρκία, μπορεί να έχει μέγιστο βεληνεκές 250 χλμ. αλλά έναντι απειλών μεγέθους μαχητικού αεροσκάφους με υψηλή ικανότητα ελιγμών, η επίδοση δεν μπορεί να υπερβαίνει ρεαλιστικά τα 120-130 χλμ., και πάντα για μέσα και μεγάλα ύψη.
Οι Εκτοξευτήρες 5P85TE2 και / ή 5P85SE2 σε ρυμουλκούμενο σε συνδυασμό με ελκυστήρα BAZ-64022 ή MAZ-543 M με ρυμουλκούμενο. Η δυνατότητα ελεύθερης κίνησης στο έδαφος. Κατανάλωση καυσίμου – 35%. Το συνολικό κόστος του οχήματος εκτόξευσης είναι 25%
Η διακήρυξη της Τουρκίας ότι δεν “σκοπεύει” να διασυνδέσει το S-400 με το προδιαγραφών ΝΑΤΟ λοιπό σύστημα αεράμυνας, οδηγεί στην εκτίμηση ότι επιδίωξη είναι η εκμετάλλευσή του για την δημιουργία αντιαεροπορικής “ομπρέλας” που θα εξυπηρετεί την ανακήρυξη απλά της “Περιοχής Απαγορεύσεως Πτήσεων” (No Fly Zone) .
Όλα αυτά βεβαίως, υπό την προϋπόθεση ότι το σύστημα θα ενταχθεί πλήρως σε επιχειρησιακό επίπεδο στην Τουρκική Αεράμυνα απο την άνοιξη του 2020