Σύμφωνα με τον σχεδιασμό που ετοίμασαν τα Γενικά Επιτελεία στην Κρήτη, είναι να τη μετατρέψει σε ένα αβύθιστο αεροπλανοφόρο, αφού πέραν του ναυστάθμου, προβλέπεται και σημαντική αναβάθμιση του στρατιωτικού αεροδρομίου και ειδικότερα της 115 Πτέρυγας Μάχης, καθώς και η ενίσχυση και η θωράκιση των χερσαίων δυνάμεων που θα σταθμεύουν στη Μεγαλόνησο:
«Πέραν του Αιγαίου, μας ενδιαφέρει και η Κρήτη προκειμένου να απλωθεί η ισχύς των Ενόπλων Δυνάμεων και κατ΄επέκταση η ισχύς της χώρα μας στη ΝΑ Μεσόγειο», ανέφερε ανώτατος στρατιωτικός.
Έτσι στο νέο ναύσταθμο Κρήτης, μόλις αυτός λειτουργήσει, θα ελλιμενίζονται φρεγάτες, ταχύπλοα σκάφη και υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού σε μόνιμη βάση σε συνδυασμό με την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων της Σούδας για τις οποίες σφόδρα ενδιαφέρονται και οι Αμερικανοί.
Ας μην ξεχνάμε και την πρόσφατη επίσκεψη του Μάικ Πομπέο στη Σούδα μαζί με τον Πρωθυπουργό, καθώς και την επίσκεψή τους εκείνη την ημέρα στην 115 Πτέρυγα Μάχης.
Το συνολικό σχέδιο που αρχίζει να υλοποιείται σταδιακά προβλέπει αναβάθμιση των υποδομών της Σούδας για πλήρη οργανωμένο και λειτουργικό ναύσταθμο για μόνιμη βάση πλοίων και υποβρυχίων.
Κάπως έτσι θεωρούν την Κρήτη και οι Αμερικανοί, με τη ναυτική και αεροπορική βάση τους στη Σούδα με το απόρρητο κρηπίδωμα Κ-14 (όπου μπορούν να δέσουν πυρηνοκίνητα αεροπλανοφόρα και υποβρύχια), και με το πεδίο βολής του ΝΑΤΟ.
Το κρηπίδωμα Κ-14 (ή Προβλήτα Κ-14) θα φρουρείται στο βέλτιστο δυνατό βαθμό, έχει βάθος 14 ολόκληρων μέτρων- για να καταλάβει κανείς το μέγεθός του, αρκεί να σκεφτεί πως τα συμβατικά πολεμικά πλοία χρησιμοποιούν μέχρι 5 μέτρα το πολύ-, το μήκος του φτάνει τα 300 μέτρα, το πλάτος τα 100, είναι η Μοναδική τέτοια εγκατάσταση σε ολόκληρη τη Μεσόγειο και έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει αεροπλανοφόρο.