Την Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2016, παρουσία του τότε Αρχηγού Τακτικής Αεροπορίας, Αντιπτέραρχου (Ι) Χρήστου Χριστοδούλου, τελέσθηκε, στην 111 Πτέρυγα Μάχης, στην Αεροπορική Βάση Νέας Αγχιάλου, επιμνημόσυνη δέηση στη μνήμη του Σμηναγού (Ι) Παναγιώτη Λάσκαρη και του Σμηναγού (Ι) Αθανάσιου Ζάγκα!
Οι Σμηναγοί έχασαν τη ζωή τους κατά την εκτέλεση του καθήκοντος, στο αεροπορικό δυστύχημα της 26ης Ιανουαρίου 2015, στην Αεροπορική Βάση Los Llanos, στο Albacete της Ισπανίας.
Οι δύο έμπειροι ιπτάμενοι σμηναγοί Παναγιώτης Λάσκαρης και Αθανάσιος Ζάγκας συμμετείχαν με ένα διθέσιο F-16D Block 50 της 341 Μοίρας της 111 Πτέρυγας Μάχης στην πρώτη εκπαιδευτική σειρά αέρος για το 2015 του Tactical Leadership Programme (TLP) του ΝΑΤΟ, στην αεροπορική βάση Los Llanos στο Αλμπαθέτε της νότιας Ισπανίας.
Οπως έγινε γνωστό, το ελληνικό μαχητικό αεροσκάφος συνετρίβη -εντός της βάσης- και ενώ βρισκόταν στη φάση της απογείωσης, σκοτώνοντας ακαριαία, εκτός από τους δύο Ελληνες αξιωματικούς, οκτώ Γάλλους συναδέλφους τους, ενώ άλλος ένας υπέκυψε στα τραύματά του λίγες ώρες αργότερα.
Η είδηση του θανάτου των δύο σμηναγών έπεσε σαν κεραυνός στο χωριό Στρούσι Ανδραβίδας από όπου κατάγεται ο 31χρονος Αθανάσιος Ζάγκας, ο οποίος μόλις πριν από ενάμιση μήνα απέκτησε μια κορούλα, ενώ ήταν πατέρας και ενός αγοριού δυόμισι ετών.
Ο 31χρονος ήταν ο δευτερότοκος γιος της οικογένειάς του έχοντας έναν μεγαλύτερο αδερφό που υπηρετεί επίσης στην Πολεμική Αεροπορία, και συγκεκριμένα στην 117 Πτέρυγα Μάχης στην Ανδραβίδα, και μια μικρότερη αδερφή που σπουδάζει στην Πάτρα.
Μάλιστα, ο μεγαλύτερος αδερφός του έμπειρου πιλότου με τις 1.128 ώρες πτήσεις -εκ των οποίων οι 524 σε αεροσκάφη F-16- είναι αυτός που μετέβη στο σημείο της τραγωδίας προκειμένου να αναγνωρίσει τη σορό.
Την ίδια στιγμή, ο πατέρας του 31χρονου και ο θείος του έχουν ήδη μεταβεί στην Αθήνα αναμένοντας την άφιξη του μεταγωγικού C-27J που θα μεταφέρει πίσω στην πατρίδα τους δύο νεκρούς.
Πατέρας ενός αγοριού επτά μηνών ήταν ο δεύτερος νεκρός του πρωτοφανούς δυστυχήματος, ο 35χρονος Παναγιώτης Λάσκαρης ο οποίος είχε συνολικά 1.459 πτητικές ώρες (872 με F-16).
Οι δύο σμηναγοί θεωρούνταν αρκετά έμπειροι στον χειρισμό των F-16, κάτι που μαρτυρούν και οι ώρες πτήσεις που είχαν συμπληρώσει, ενώ πριν από τα F-16 πετούσαν με τα θρυλικά A-7 Corsair της 116 Πτέρυγας Μάχης του Αράξου, τα οποία αποσύρθηκαν από την ενεργό δράση μόλις τον περασμένο Οκτώβριο.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, το μοιραίο αεροσκάφος ήταν το υπ’ αριθμ. 93-1084, το οποίο παρελήφθη από την Ελλάδα τον Νοέμβριο του 1997 και είχε συμπληρώσει 4.056 ώρες πτήσης.