Με το ενδιαφέρον των Ισραηλινών να αποκτά άλλη βαρύτητα λόγω της επίσκεψης του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Ισραήλ, τη διαμόρφωση νέων συμμαχιών και συμπράξεων να λαμβάνουν χώρα, αλλά και με μια ακόμη αναβολή προχωρά η διαδικασία για τον διαγωνισμό πώλησης περιουσιακών στοιχείων της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ).
Η διαδικασία η οποία μετατέθηκε για τις 13 Ιουλίου (5η αναβολή), σύμφωνα με πηγές του BD αναμένεται να λάβει νέα προθεσμία για τον Αύγουστο, προς διευκόλυνση των Ισραηλινών «μνηστήρων» οι οποίοι δεσμεύονται λόγω της πολιτικής της χώρας τους στην επιβολή καραντίνας σε όσους επιστρέφουν από το εξωτερικό έως τα τέλη Ιουλίου.
Πολιτική, η οποία δεν επιτρέπει την έγκαιρη επίσκεψη των στελεχών της Plasan στις εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ.
Το business plan της Plasan περιλαμβάνει για την Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων επέκταση των δραστηριοτήτων της στην κατασκευή σύγχρονων ηλεκτρονικών συστημάτων πολέμου, για την υλοποίηση του οποίου σε βάθος χρόνου οι επενδύσεις μπορεί να φθάσουν έως και 1 δισ. ευρώ.
Τα δε νέα συστήματα θα διατίθενται στην Ελλάδα, το Ισραήλ, ή και σε άλλους ενδιαφερόμενους βάσει συμφωνιών.
Με δεδομένο ότι ο διαγωνισμός όπως είναι δομημένος λαμβάνει υπόψη όχι μόνο το προσφερόμενο τίμημα αλλά και την έκταση και βιωσιμότητα του επενδυτικού σχεδίου, οι Ισραηλινοί φαίνεται ότι πλέον αποκτούν σαφές προβάδισμα.
Όσον αφορά το πώς διαμορφώνονται οι συμμαχίες για τη διεκδίκηση της ΕΛΒΟ, το ενδιαφέρον της Plasan Sasa, κατασκευάστριας οχημάτων, ενδέχεται με βάση και το business plan να εκφραστεί σε σύμπραξη με άλλες ισραηλινές εταιρείες που έχουν τεχνογνωσία στα ηλεκτρονικά συστήματα, όπως η Elbit Systems ή και η Rafael Advanced Defence Systems.
Η ΕΛΒΟ διαθέτει μεγάλη ακίνητη περιουσία (οι εγκαταστάσεις της στη βιομηχανική περιοχή της Θεσσαλονίκης εκτείνονται σε έκταση 270 στρεμμάτων, με καλυμμένη επιφάνεια 60.000 τ.μ.), σημαντικό εξοπλισμό, δικαιώματα πνευματικής και βιομηχανικής ιδιοκτησίας, όπως το σήμα και ο διακριτικός τίτλος «ΕΛΒΟ», καθώς και σημαντική τεχνογνωσία, σχέδια, άδειες και πατέντες.
Μάλιστα, βάσει των όρων της εκκαθάρισης, το δημόσιο μπορεί να κρατήσει ποσοστό 21% έναντι της πιστοποιημένης γραμμής κατασκευής Λέοπαρντ που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο των αντισταθμιστικών ωφελημάτων, στη δεκαετία του 2000.