Σήμερα, η οικογένεια του αδικοχαμένου Κωνσταντίνου Πανανά, συγκυβερνήτη του μοιραίου ελικοπτέρου, αισθάνεται δικαιωμένη, καθώς το δικαστήριο έκανε δεκτή την αγωγή τους και υποχρεώνει το Δημόσιο να καταβάλει συνολικά 380.000 ευρώ.
Μέσα από τα έγγραφα προκύπτει ότι βασική αιτία της συντριβής ήταν οι πολύ άσχημες καιρικές συνθήκες σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το συγκεκριμένου τύπου ελικόπτερο δεν πληρούσε τις προδιαγραφές για τέτοιου είδους νυχτερινές πτήσεις.
«Στις 11 Φεβρουαρίου 2016, ο Κωνσταντίνος Πανανάς, 34 ετών τότε, βρήκε τραγικό θάνατο στην περιοχή της Κίναρου ως αποτέλεσμα της πρόσκρουσης του μοιραίου ελικόπτερου στο όρος Παπάς εις το οποίον επέβαινε ως συγκυβερνήτης”
Γράφηκαν πολλά γιατί η Φρεγάτα να έχει το συγκεκριμένο ελικόπτερο Ε/Π ΑΒ – 212 και όχι το γνωστό Ε/Π S70B6 Aegean Hawk που επιχειρεί παντού !
Να επισημάνουμε οτι όλες οι Φρεγάτες δεν έχουν την δυνατότητα να δεχθούν στο ελικοδρόμιο τους, αν δεν έχουν αναβαθμιστεί ώστε να μπορούν αντέξουν το βάρος του συγκεκριμένου Ελικοπτέρου Ε/Π S70B6 Aegean Hawk
Το μακρύ χέρι της Φρεγάτας το Ελικόπτερο του ΠΝ παίρνει αποστολή και απονειώνεται πετώντας χαμηλά στην επιφάνεια της θαλάσσης ενώ το κέντρο επιχειρήσεων της Φρεγάτα τό έχει υπό έλεγχο του…
!
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα απο την αρχή το Ελικόπτερο Νο 28 του ΠΝ (φώτο) απονηειώνεται απο την Φρεγάτα Νικηφόρος Φωκάς την ο2: 45 για μια ακόμη νυχτερινή αποστολή …Καταγραφής και αναφοράς στόχου !
Στόχος να ανακαλύψει και να αναφέρει το στίγμα του Εχθρικού σκάφους που προσομοίαζε Τορπιλάτος του ΠΝ αγκιστρωμένη σε τυφλό σημείο της νήσου Κίναρος μη ορατή στα Radar της Ελληνικής Φρεγάτας και που ίσως να έχει αποβιβάσει στην ξηρά και Καταδρομείς !
Σίγουρα το ελικόπτερο δεν επιχειρεί υπό των φώς των προβολέων αλλά αν και οι Χειριστές του δεν διαθέτουν διόπτρες νυκτερινής όρασης (NVG-night vision goggles) πετούν με την θερμική κάμερα που είναι προσαρμοσμένη στο Ελικόπτερο !
Το Ελικόπτερο δεν διαθέτει συστήματα πλοήγησης πέραν από το σύστημα τύπου GPS με τεχνικό ορίζοντα και το ανάγλυφο του εδάφους …όμως όπως όλα τα συστήματα τύπου GPS χρειάζεται ικανό αριθμό δορυφόρων για να υπάρχει η μέγιστη σωστή απεικόνιση της θέσης ,το υψόμετρο και θέση στον αέρα εν σχέσει με το έδαφος!
Στην περιοχή πνέουν άνεμοι νότιοι 6 έως 7 μποφόρ με μέγιστη υγρασία και στην περιοχή επικρατεί ομίχλη …Το ελικόπτερο πετάει 40 με 50 μέτρα από το έδαφος σε χαράδρα με σκοπό τον μη εντοπισμό του απο το σκάφος στόχος ή τυχόν Καταδρομείς που είχαν αποβιβαστεί στο νησί !
Στην κυριολεξία όμως πετά οπτικά …δηλαδή στα τυφλά !
Το συγκεκριμένο ελικόπτερο είναι ικανότατο στη πτήση άσχετα της ηλικίας του και διαθέτει δύο κινητήρες που το επιτρέπουν να πετάει πάνω απο την επιφάνεια της Θαλάσσης εν αντιθέσει με το γνωστό μας Χιουι που διαθέτει έναν κινητήρα και είναι παρόμοιο !
Όμως εδώ δεν πρόκειται για κάποιοι ειδικό ελικόπτερο αλλά ένα ελικόπτερο Γενικής Χρήσεως ...Η Τεχνική του υποστήριξη ήταν Άριστη και μάλιστα αν χρειαστεί τα Ελικόπτερα του ΠΝ υποστηρίζονται και απο το Τεχνικό κλιμάκιο της Α.Σ στο 307 ΠΕΒ
Θρήνος στο Πολεμικό μας Ναυτικό ,θρήνος στις Ένοπλες Δυνάμεις ακόμη μια πίκρα στη ματωμένη καρδιά του λαού μας και ένα απέραντο γιατί …Γιατί η Πατρίδα να χάσει τρία παλληκάρια ,τρεις εμπειρότατους Ιπταμένους Αξιωματικούς ,φέρνοντας στη μνήμη μας εφιάλτες και θύμισες απο την νύχτα των Ιμίων