Τα δύο πρώτα πλοία CNV P355GR” της Ελληνικής Ακτοφυλακής αναμένονται στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο (ίσως νωρίτερα στα τέλη Νοεμβρίου;) του τρέχοντος έτους και το δεύτερο ζευγάρι στα μέσα του 2021 !
Πιθανότατα θα εδρεύουν στη Λέσβο, στα Χανιά, στον Πειραιά και στην Πάτρα ή σε ένα νησί του Ιονίου. Θα είναι τα πρώτα σκάφη με πραγματικό RWS ως τα τρία OPV του Sa’ar 4, αν και διαθέτουν δύο συστήματα Mini-Typhoon το καθένα, απαιτούν τη βοήθεια του αισθητήρα EO στον ιστό για στόχευση.
Ένα από τα νέα σχέδια σκαφών που θα ενταχθούν στις ναυτικές δυνάμεις της Ελληνικής Ακτοφυλακής (HCG) (Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή) στο εγγύς μέλλον είναι το P355GR, ένα σχέδιο παράκτιου πλοίου περιπολίας από τον Ιταλικό ναυπηγείο Cantiere Navale Vittoria (CNV) SpA .
Στις 22 Ιανουαρίου 2019, το Ελληνικό Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής υπέγραψε σύμβαση 42 εκατομμυρίων ευρώ με την Cantiere Navale Vittoria, μέσω του αποκλειστικού αντιπροσώπου της εταιρείας στην Ελλάδα, Gladius PC, για την προμήθεια τριών (3) υπερπόντιων περιπολικών σκαφών στο HCG και μια επιλογή για ένα τέταρτο πλοίο.
Αυτή η ημέρα σηματοδότησε την έναρξη ενός φιλόδοξου προγράμματος mini-armament για το HCG, ένα πρόγραμμα που στοχεύει στην ενίσχυση της οργάνωσης με σύγχρονα σκάφη με αυξημένες δυνατότητες και νέο εξοπλισμό, αλλά και στον εκσυγχρονισμό του υπάρχοντος εξοπλισμού, όπως σκάφη του Λ/Σ
Το Πρώτο πλοίο της κατηγορίας ονομάζεται Μαρίνος Ζαμπάτης και το δεύτερο πλοίο Γεώργιος Κοτούλας .
Ο Λιμενοφύλακας Μαρίνος Ζαμπάτης υπηρετούσε στο Κλιμάκιο Ειδικών Αποστολών της Λιμενικής Αρχής Κέρκυρας, όταν τις πρωϊνές ώρες της 27ης Απριλίου 1997, στα 25 του χρόνια, άφησε την τελευταία του πνοή στη θαλάσσια περιοχή όρμου Παγανιά Θεσπρωτίας, ηρωϊκά μαχόμενος για την ασφάλεια και την ακεραιότητα των θαλάσσιων συνόρων μας και συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια συμπλοκής με Αλβανούς.
Ήταν ξημερώματα Μεγάλης Παρασκευής, τότε που ο Μαρίνος Ζαμπάτης έπεσε νεκρός σε επιχείρηση καταδίωξης Αλβανών εμπόρων ναρκωτικών.
Σύμφωνα με τη γνωμάτευση της Ανωτάτης Υγειονομικής Επιτροπής, ο Ζαμπάτης “απεβίωσε συνεπεία βαρείας κρανιοεγκεφαλικής κακώσεως, συνεπεία τραύματος εκ πυροβόλου όπλου κατά τη διάρκεια εμπλοκής πλωτού περιπολικού σκάφους του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής με Αλβανικό ταχύπλοο σκάφος”
Είχε γεννηθεί στην Πρέβεζα στις 28 Μαρτίου 1972 και κατατάχθηκε στο Λιμενικό Σώμα στις 4 Σεπτεμβρίου 1995 ως δόκιμος λιμενοφύλακας. Ήταν παιδί βιοπαλαιστών, από το Μεγανήσι Λευκάδας.
Ο πατέρας του, ναυτικός, αγωνιζόταν στη θάλασσα και η μητέρα του αγωνιζόταν στο σπίτι για την ανατροφή του γιου της. Μεγάλωσε σε ένα περιβάλλον που τον έκανε να εκτιμά τον κόπο των άλλων και έμαθε να προσφέρει και να συμπαρασκέται σε όποιον το είχε ανάγκη.
Από μικρός δούλευε, ενώ παράλληλα πήγαινε και σχολείο. Όσοι τον γνώρισαν μαγεύτηκαν από την περηφάνεια του, την πηγαία καλοσύνη του, το χαμόγελό του, την ανιδιοτέλεια του, το ελεύθερο πνεύμα του, την τόλμη του.