Σημαντικές εξελίξεις καταγράφονται ως προς τη σχεδίαση ενός ακόμη μη επανδρωμένου σκάφους ελληνικής ναυπήγησης (USV – Unmaned Surface Vessel). Σημειώνεται προ μερικών ετών παρουσιάστηκε το ελληνικό USV (με την ονομασία «Sea Rider») προϊόν συνεργασίας μεταξύ των ελληνικών εταιρειών INTRACOM Defense και της Barracuda.
Η μεν πρώτη είχε αναλάβει τον σχεδιασμό και την εγκατάσταση συστημάτων επικοινωνιών, ηλεκτρονικών και διασύνδεσης του σκάφους με τη κύρια ναυτική πλατφόρμα που το χειρίζονταν ενώ η Barracuda είχε αναλάβει τη ναυπήγηση του σκάφους.
Το SeaRider είναι εξοπλισμένο με state-of-the-art επικοινωνιακό εξοπλισμό UHF υψηλών ταχυτήτων που υποστηρίζει πολλαπλές τοπολογίες, πολλαπλά επίπεδα ασφάλειας επικοινωνιών (TRANSEC και COMSEC), προηγμένους μηχανισμούς διασφάλισης ποιότητας υπηρεσίας (Quality-of-Service – QoS) και σύστημα διαχείρισης.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του συστήματος είναι ειδικά προσαρμοσμένα για λειτουργία σε θαλάσσιο περιβάλλον με αποτέλεσμα η μέγιστη εμβέλεια να προσεγγίζει τα 20 ναυτικά μίλια.
Από πλευράς αισθητήρων, το Sea Rider φέρει:
Σταθεροποιημένο ηλεκτρο-οπτικό/IR σύστημα που περιλαμβάνει κάμερες ημέρας/νυκτός με οπτικό και ψηφιακό zoom
Ραντάρ επιφανείας με δυνατότητα παρακολούθησης έως 10 στόχων ταυτόχρονα και εμβέλεια 36 ναυτικών μιλίων
Δέκτη AIS class B
Κάμερες πλοήγησης με κάλυψη 360o
Για την πλοήγησή του χρησιμοποιείται αυτόματος πιλότος και πυξίδα GPS. Το SeaRider και ο εξοπλισμός του ελέγχονται από απόσταση, μέσω προηγμένου Σταθμού Ελέγχου (command & control – C2), βασισμένου στο προϊόν iDefender (C2 suite) της IDE, που ενσωματώνει:
Τηλεχειρισμό του σκάφους είτε άμεσα μέσω joystick είτε με χρήση waypoints
Τηλεχειρισμό του εξοπλισμού αποστολής
Απεικόνιση δεδομένων τηλεμετρίας
Απεικόνιση στόχων και κινούμενης εικόνας
Πληροφορία χαρτών
Το SeaRider μπορεί να επιχειρήσει από λιμάνι ή ναυτική μονάδα και να εκτελέσει πολύπλοκες και επικίνδυνες αποστολές ISR με μειωμένο κόστος και κίνδυνο για το προσωπικό.