Σοβαρό περιστατικό σημειώθηκε στην αεροπορική βάση Eielson στην Αλάσκα, όταν πιλότος F-35A αναγκάστηκε να εκτιναχθεί από το αεροσκάφος του, έπειτα από 50 λεπτά ανεπιτυχών προσπαθειών επίλυσης βλάβης εν πτήσει.
Σύμφωνα με επίσημη αναφορά της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, το πρόβλημα προκλήθηκε από συσσώρευση πάγου στο σύστημα προσγείωσης, γεγονός που επηρέασε την επαναφορά των τροχών μετά την απογείωση.
Αμέσως μετά την απογείωση, ο πιλότος διαπίστωσε δυσλειτουργία στο σύστημα προσγείωσης. Κατά την προσπάθεια να κατεβάσει εκ νέου τον εμπρόσθιο τροχό, εκείνος «κλείδωσε», προκαλώντας λανθασμένη αναγνώριση από το λογισμικό ότι το αεροσκάφος βρισκόταν στο έδαφος, ενεργοποιώντας αυτόματα τη «λειτουργία εδάφους» εν πτήσει.
Το F-35 τέθηκε εκτός ελέγχου, ενώ ο πιλότος, ακολουθώντας οδηγίες μέσω τηλεδιάσκεψης από πέντε μηχανικούς της Lockheed Martin (ανάμεσά τους ειδικός λογισμικού και τεχνικοί συστημάτων προσγείωσης), επιχείρησε δύο φορές να προσγειωθεί με ελιγμό «touch and go». Οι προσπάθειες απέτυχαν, οδηγώντας σε ολική ακινητοποίηση και των κύριων τροχών.
Η τελική απόφαση ήταν η εκτίναξη του πιλότου, ο οποίος προσγειώθηκε με ασφάλεια, φέροντας μόνο ελαφρά τραύματα. Το μαχητικό αεροσκάφος των 200 εκατ. δολαρίων συνετρίβη λίγο αργότερα, με το περιστατικό να καταγράφεται σε βίντεο:
🚨 BREAKING: U.S. Air Force REVEALS Shocking Details of Jan. 28 F-35 Crash in Alaska 💥 pic.twitter.com/aQolSFqtMe
— Frontier Brief (@Frontierbrief) August 27, 2025
Η Πολεμική Αεροπορία συνεχίζει την ανάλυση των δεδομένων και εξετάζει περαιτέρω τεχνικές προσαρμογές σε περιβάλλοντα με χαμηλές θερμοκρασίες, όπου η συσσώρευση πάγου μπορεί να προκαλέσει κρίσιμες δυσλειτουργίες.
















