Ο διοικητής της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας και της Αεράμυνας στρατηγός Αμπιντίν Ουνάλ ενημέρωσe σχετικά με τα αεροσκάφη που κατέπεσαν σε Μαλάτια και Ικόνιο.
Ο στρατηγός Αμπιντίν Ουνάλ δήλωσε πως σταματάνε οι πτήσεις των αεροσκαφών RF-4E , (το είχαμε προβλέψει από τις δηλώσεις Νταβούτουγλου -Γιλμάζ ) ενώ θα συνεχίσουν τα F-4E 2020. Ενώ είπε πως τα εναπομείναντα 8 αεροσκάφη τύπου RF-4E, αύριο θα κάνουν την ¨επετειακή¨ τους πτήση.
Ο στρατηγός Αμπιντίν Ουνάλ είπε πως τα αεροσκάφη F-16 έφτασαν να ασκούν τα καθήκοντα τους με κωδικό αναγνώρισης επιχειρησιακού στόχου και πρόσθεσε : Τα κατά σειρά αυτά περιστατικά λύπησαν βαθιά τις οικογένειες των μαρτύρων, τους συναδέλφους τους και την κοινή γνώμη.
Αποτέλεσε επίσης θέμα ιδιαίτερου ενδιαφέροντος από όλο τον τύπο της Τουρκίας. Στο πλαίσιο αυτό εμφανίστηκαν στον τύπο μας διάφορα σχόλια και εκτιμήσεις. Το περιστατικό το βλέπουμε με επαγγελματική ματιά. Επαγγελματισμός είναι το εξής, να φέρει μαζί του και τον πόνο και το θάρρος.
Εδώ στουκάρισαν τα Τουρκικά αφού ούτε αυτοί έβλεπαν ,ούτε ο πύργος ελέγχου τους ενημέρωσε που πετούσαν !
Αμέσως μετά από το ατύχημα γράφτηκαν πολλά, άρχισε ο καθένας ήξερε δεν ήξερε να γράφει και να κάνει δηλώσεις σύμφωνα με την ατζέντα του. Είμαι σίγουρος πως βλέπετε και ζούμε όλοι μαζί, πως κάποια σχόλια που έγιναν χωρίς να στηρίζονται σε πληροφορίες και στην κουλτούρα της αεροπορίας, επηρέασαν λανθασμένα την κοινή γνώμη και λύπησαν βαθιά τις οικογένειες των ηρώων.
Ο στρατηγός Αμπιντίν Ουνάλ είπε πως σχετικά με τα ατυχήματα η αναφορά έρευνας δεν θα βγει αμέσως και ότι ¨Μέχρι να βγει μια λεπτομερειακής αναφορά, όλα τα λόγια που λέμε και λέχθηκαν μέχρι σήμερα, είναι σαν τα γραπτά επί πάγου. Η αλήθεια θα αποκαλυφθεί στο τέλος της έρευνας¨.
Ο στρατηγός αναφερόμενος στα σχόλια για ¨ιπτάμενα σαράβαλα¨, για ¨ιπτάμενα φέρετρα¨ και για ¨ανεπαρκές και ανεκπαίδευτο προσωπικό¨ είπε τα εξής :
¨Τα αεροσκάφη RF-4E σχεδιάστηκαν μόνο για αποστολές αναγνώρισης, εξοπλίστηκαν με κάμερες αναγνώρισης, εκσυγχρονίστηκαν με το πρόγραμμα ¨Işık Projesi¨, τους έγιναν βελτιώσεις στα συστήματα αεροπλοΐας, πλοήγησης, επικοινωνιών και παθητικών ηλεκτρονικών αντίμετρων και σε 9 περιοχές της ατράκτου και κατέστησαν ικανά έως το τέλος του 2015.
Χωρίς όμως να περιμένουμε το τέλος του 2015 βρισκόμασταν σε διαδικασία συνταξιοδότησης τους , καθώς πλέον μπήκε στα F-16 ο νέος κωδικός αναγνώρισης επιχειρησιακού στόχου. Χτες ολοκληρώσαμε τις τελευταίες δοκιμές. Τα αεροσκάφη F-16 έφτασαν να ασκούν τα καθήκοντα τους με κωδικό αναγνώρισης επιχειρησιακού στόχου.
Τα εκτοξευόμενα καθίσματα είναι 100% ενεργά, έχουν εκσυγχρονιστεί και με την παραμικρή υποψία, αμέσως επισκευάζονται.¨
Ο στρατηγός είπε πως τα F-4 από το 1974 και μετά διασφάλισαν μεγάλα κέρδη και δήλωσε : ¨Το F-4E 2020 είναι το πλέον στρατηγικό μας αεροσκάφος. Θα τα συνταξιοδοτήσουμε με σειρά, 1 το 2015, 5 το 2016, 8 το 2017, 7 το 2018, 7 το 2019 και 20 το 2020. Τα F-35 αρχίζουν να εντάσσονται από το 2018.
Αυτή την στιγμή σε χρήση έχουμε 8 αεροσκάφη RF-4E και 47 F-4E, συνολικά δηλαδή 55.¨
¨ΠΙΣΤΕΥΟΝΤΑΣ ΠΩΣ ΠΕΤΑΝΕ ΣΥΡΘΗΚΑΝ ΣΤΟΝ ΛΟΦΟ¨
Μιλώντας σχετικά με το ατύχημα των δύο RF-4E στην Μαλάτια όπου σκοτώθηκαν 4 πιλότοι, είπε : ¨Στο περιστατικό αυτό τα δύο αεροσκάφη είχαν βγει για νυχτερινή πτήση . Φτάνοντας στην προσγείωση τους χτύπησαν σε λόφο στο Ακτσαντάγ. Δεν έχει καμμία σχέση με το ότι ήταν νυχτερινή πτήση.
Πρόκειται πλήρως για λάθος στην επικοινωνία. Εδώ κάνουμε λόγο για ανθρώπινο παράγοντα και λάθος στην επικοινωνία. Δεν υπήρξε καμία βλάβη ή εκτόξευση καθίσματος, διότι οι πιλότοι πίστευαν πως πετούσαν. Και ενώ πίστευαν πως πετούσαν σύρθηκαν στον λόφο¨.
¨ΕΑΝ ΕΙΧΑΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΟ ΚΑΘΙΣΜΑ ΔΥΟ ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ ΠΡΙΝ¨
Ο στρατηγός Αμπιντίν Ουνάλ σχετικά με το ατύχημα στο Ικόνιο είπε τα εξής : ¨Εν προκειμένω ο πιλότος κατά την διάρκεια ελιγμών αποφυγής πυραύλων SAM εισήλθε σε κατάσταση ¨out of control¨ και όταν κατά την διάρκεια της προσπάθειας του να το σώσει, αντιλήφθηκαν πως δεν θα μπορέσουν και πάτησαν το κουμπί για την εκτίναξη.
Το πίσω κάθισμα εκτινάχθηκε αλλά καθώς το αεροσκάφος προσέκρουσε, δεν υπήρχε χρόνος για το αλεξίπτωτο, ενώ δεν υπήρξε ούτε χρόνος εκτόξευσης για το μπροστινό κάθισμα. Εάν είχαν κάνει χρήση δύο δευτερόλεπτα νωρίτερα, τώρα οι δύο σύντροφοι μας θα ήταν εδώ. Φαίνεται λοιπόν πως δεν υπήρχε χρόνος και ότι έκαναν χρήση στο τελευταίο δευτερόλεπτο. Οι κανονισμοί μας γράφονται με αίμα. Σε αυτό θα υπάρχει κι αυτό. Εμείς από αυτό θα βγάλουμε τα μέγιστα αποτελέσματα¨.
DHA 11/3/2015 σε μετάφραση απο τα TurkikaNea.gr