Στο τεύχος του Μαΐου κυριαρχεί η άσκηση της Πολεμικής Αεροπορίας ΗΝΙΟΧΟΣ 2014, για μια σειρά λόγων που την ξεχωρίζουν από αντίστοιχες δραστηριότητες στο παρελθόν, συμπεριλαμβανομένου του μεγέθους της, του ρεαλισμού της εκπαίδευσης, της πολυπλοκότητας των σεναρίων της, αλλά και των φιλοδοξιών που την περιβάλλουν ώστε να γίνει η απαρχή σημαντικών εξελίξεων σε διεθνές επίπεδο.
Θα την διαβάστε σε ένα 24σέλιδο αφιέρωμα με μια πρωτότυπη παρουσίαση καθώς το γνωστό έγκυρο περιοδικό βρέθηκε κοντά στις εξελίξεις για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα της διεξαγωγής της, πολύ πέρα από τις τυπικές εκδηλώσεις για τον Τύπο, στα οποία έμειναν οι περισσότεροι.
Στο μέτωπο της επικαιρότητας απαντούμε στο ερώτημα εάν πρόσφατες θεάσεις είναι ενδείξεις ότι βρισκόμαστε προ αποκαλύψεων νέου ή νέων αμερικανικών αεροσκαφών στελθ, των οποίων το πέπλο του απορρήτου σηκώνεται, επειδή η Ουάσιγκτον θέλει να στείλει ένα ηχηρό μήνυμα τη συγκεκριμένη περίοδο.
Ένα άλλο μεγάλο θέμα που μας απασχολεί στο τεύχος Μαΐου είναι το αντιαεροπορικό σύστημα Ι-HAWK του Ελληνικού Στρατού που γιόρτασε 50 χρόνια ζωής. Καθώς η κύρια αποστολή του θα φθίνει τα επόμενα χρόνια, εξετάζουμε τις πιθανές άλλες χρήσεις που θα μπορούσε να έχει με την ελάχιστη δυνατή επένδυση καθώς και τις προοπτικές της επόμενης μέρας του με το ίδιο σκεπτικό.
ΗΝΙΟΧΟΣ 2014 Εκπαίδευση υπέρτατου ρεαλισμού, Κάντο όπως η «Red Flag»!
Το κλισέ «εκπαιδεύσου όπως θα πολεμήσεις» είναι χιλιοειπωμένο, αλλά αποτέλεσε την επιτομή για τον ΗΝΙΟΧΟ 2014. Για δυο εβδομάδες η ΠΑ πραγματοποίησε την πιο ρεαλιστική άσκηση στην ιστορία της, απογειώνοντας καθημερινά πάνω από 80 μαχητικά, που συμπλήρωσαν συνολικά 797 ημερήσιες και νυχτερινές εξόδους! Επρόκειτο για μια «διαφορετική» άσκηση, που ελπίζεται να γίνει η απαρχή συνεχιζόμενων εξελίξεων αλλά και θεσμός με διεθνείς συμμετοχές τα επόμενα χρόνια και την καλύψαμε με ένα 24σελιδο αφιέρωμα.
Αγνώστου Ταυτότητας Στελθ Αεροσκάφη
Βρισκόμαστε άραγε στα πρόθυρα αποκαλύψεων νέων αμερικανικών αεροσκαφών που αναπτύχθηκαν εδώ και δυο δεκαετίες μέσα από απόρρητα προγράμματα του Πενταγώνου; Θα είναι το RQ-180 το νέο αμερικανικό «super stealth» αεροσκάφος ή κάποιο άλλο απόρρητο πρόγραμμα;
French Recce Meet 2014, Τα ελληνικά RF-4E κλέβουν την παράσταση!
H βάση του Mont-de-Marsan ήταν το επίκεντρο του ετήσιου Recce Meet το τριήμερο από τις 9 έως και τις 11 Απριλίου, μια γαλλική υπόθεση ανάμεσα στις Μοίρες της Armee de l’Air (AdlA) και της Aeronavale, που φέτος ήταν μια από τις αποχαιρετιστήριες εκδηλώσεις για τα F.1CR. Την παράσταση, όμως, ειδικά για τους εκατοντάδες Ευρωπαίους επισκέπτες, «έκλεψαν» τα δυο ελληνικά RF-4E της 348 ΜΤΑ, που, αν και καλεσμένοι, ήταν αυτοί που πρωταγωνίστησαν στη συνάντηση.
Improved HAWK, Το μέλλον της «μεγάλης» ασπίδας του ΕΣ
Πριν από μερικές εβδομάδες γιορτάσθηκαν τα 50 χρόνια της παρουσίας των HAWK στον ΕΣ. Με δεδομένη την ανάγκη διατήρησης και ενίσχυσης της ελληνικής αντιαεροπορικής ομπρέλας, εξετάζουμε το παρόν και το μέλλον του συστήματος σε ελληνική υπηρεσία.
Aeronavale Flottille 36F, Στα νύχια των Πανθήρων
Η Μοίρα 36F στον αεροναύσταθμο Hyeres της γαλλικής Αεροπορίας Ναυτικού εισάγει σε υπηρεσία μετά από πρόγραμμα αναβάθμισης το Panther Standard 2, ώστε να συνεχίσει να προσφέρει τις υπηρεσίες του, αλλά και να αξιοποιήσει νέα όπλα, όπως τα βλήματα FASGW/ANL.
AgustaWestland AW159 Wildcat, Αιλουροειδές από καλή γενιά
Το νέο ελικόπτερο για τη βρετανική αεροπορία στρατού και ναυτικού χτίζει πάνω στις καταβολές της οικογένειας Lynx και ειδικά του Super Lynx 300, αλλά η απ’ ευθείας σύγκριση το αδικεί, καθώς ο νέος τύπος έχει σημαντικά περισσότερες δυνατότητες.
Airbus A330 – 20 χρόνια, Για μια θέση στον ήλιο του A350XWB
Είκοσι χρόνια μετά την εισαγωγή του Airbus 330 σε υπηρεσία και με περισσότερα από 1.000 αεροσκάφη να έχουν αφήσει τη γραμμή παραγωγής της Airbus, αναζητούμε το μέλλον του δικινητήριου επιβατικού στη σκιά του ανερχόμενου διαδόχου του.
Brussels Airlines, Από την πρωτεύουσα της Ευρώπης στην Αθήνα
Μετά από μικρό χρονικό διάστημα δύο χρόνων, η βελγική Brussels Airlines, η οποία από τις αρχές του 2014 έχει βάλει σε εφαρμογή ένα φιλόδοξο σχέδιο ανάπτυξης, επιστρέφει ξανά στο «Ελ. Βενιζέλος», συνδέοντας την ελληνική πρωτεύουσα με την «καρδιά» της Ευρώπης.
Titan Aerospace, Atmosat, οι «δορυφόροι» της Ατμόσφαιρας
Στο προηγούμενο τεύχος μας αναφερθήκαμε στην έκρηξη δραστηριοτήτων τηλεπισκόπησης μέσα από «αστερισμούς» δορυφόρων χαμηλού κόστους. Στην αγορά, όμως, εμφανίζονται ήδη και άλλες εναλλακτικές λύσεις, που υπόσχονται αντίστοιχες εφαρμογές χωρίς καν να χρειάζεται να βγούμε από την ατμόσφαιρα.
S3 Swiss Space Systems, Δορυφόροι σε τροχιά με ελβετική σφραγίδα
Μια νέα πρόταση ακόμη φθηνότερων υπηρεσιών τοποθέτησης μικρών δορυφόρων σε τροχιά έρχεται από μια ελβετική προσπάθεια, αλλά και με ευρύτερες διεθνείς συμμετοχές.
ESA Gaia, Γέφυρα σ’ ένα δισεκατομμύριο ήλιους
Ένας νέος ευρωπαϊκός αστρονομικός δορυφόρος αναμένεται να μελετήσει εξονυχιστικά ένα ασύλληπτο πλήθος ουράνιων αντικειμένων, μεταβάλλοντας δραματικά την εικόνα του Γαλαξία. Στο πρόγραμμα υπάρχει δυναμική ελληνική συμμετοχή, αν και το μέλλον της δεν είναι ευοίωνο…
Fairey Swordfish, Σελίδες από τη δράση του στον Β΄ ΠΠ
Στο δεύτερο μέρος του αφιερώματος στο Swordfish αναφερόμαστε σύντομα στις πρώτες πολεμικές επιχειρήσεις του στη Νορβηγία και καταγράφουμε στη συνέχεια πιο αναλυτικά τη δράση του στην Ελλάδα το 1940-41, την αποστολή στον Τάραντα και τη βύθιση του Bismarck.