…
∆ΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΓΕΕΘΑ/ΓΕΣ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ. Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι,
∆υστυχώς τα όσα είχαμε προβλέψει στο προηγούμενο κοινό ∆ελτίο Τύπου μας είναι πλέον πραγματικότητα, καθώς την 1η Φεβ 2024 αναρτήθηκε στο ∆ιαύγεια, διαγωνισμός με θέμα “Σύναψη Συμφωνίας Πλαίσιο (Σ-Π) διάρκειας 3ετών για το πρόγραμμα Συντήρηση –
Τεχνική Υποστήριξη Κινητήρων Οχημάτων MS 290GD”, με καταληκτική ημερομηνία προσφο- ρών την 11η Μαρ. 2024 και έχει ως αντικείμενο την ανάθεση συντήρησης των συγκεκριμένωντύπων κινητήρων σε ιδιώτες.
Η περιβόητη ΠΕ∆ που είχαμε επισημάνει, χρησιμοποιήθηκε τελικά ως ∆ούρειος Ίππος για να αναλάβουν επίσημα ιδιώτες ανάδοχοι, ορισμένες από τις αρμοδιότητες του
Τεχνικού Σώματος.
Πλέον είναι γεγονός η συντήρηση των κινητήρων οχημάτων MS290GD (οι γνωστές καναδέζες) από ιδιώτες, ενώ βάσει πληροφοριών βρίσκεται σε εξέλιξη η δημοσίευση διαγω- νισμών για κινητήρες οχημάτων MS290GDT, για κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων τεθωρακισμένων οχημάτων Μ113Α1-Α2, ενώ έρχεται και η σειρά των οχημάτων STEYR και δεν ξέρουμε τι άλλο θα ακολουθήσει…
Όσον αφορά στην απάντηση του κ. Υπουργού προς τα ερωτήματα Βουλευτών που είχαν υποβληθεί σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα στη Βουλή, την χαρακτηρίζουμε ως απογοητευτική και προκλητική καθώς δεν ξεκαθάρισε τίποτε επί της ουσίας, ενώ βρίθει από αοριστολογίες και ανακρίβειες, με συνέπεια να δημιουργηθούν τελικά πολύ περισσότερα ερωτήματα για τα οποία περιμένουμε ξεκάθαρες απαντήσεις.
Παρόλο που ως Σωματεία, προσφερθήκαμε να ενημερώσουμε από κοντά τον κ. Υπουργό καθώς και τον κ. Α/ΓΕΣ για το θέμα, δεν λάβαμε έως και σήμερα, καμία απάντησηστα αιτήματα συνάντησης, το οποίο και καταδικάζουμε απερίφραστα.
Για αυτό λοιπόν ενημερώνουμε εμείς δημόσια τον κ. Υπουργό, ανταπαντώντας στην απάντησή του.
>
Για ποιό λόγο κ. Υπουργέ, την ώρα που οι Βουλευτές περίμεναν απαντήσειςστα ερωτήματά τους από εσάς, η ΑΣ∆ΥΣ/∆ΠΜ “έτρεχε” να προλάβει να αναρτήσει τον πρώτοαπό τους επίμαχους διαγωνισμούς;
Για ποιό λόγο κ. Υπουργέ, δεν απαντήθηκε η ερώτηση του Βουλευτή Κέρκυρας
>
κ. Μπιάγκη ∆ημήτριου, στην οποία έθετε κρίσιμα υποερωτήματα που αν είχαν απαντηθεί, θα είχε αποκαλυφθεί η πραγματική εικόνα απαξίωσης των Στρατιωτικών Εργοστασίων (ΣΕ); Ποιοίκαι για ποιό λόγο κράτησαν στο συρτάρι τους, τα στοιχεία που ρώτησε ο Βουλευτής
Για ποιό λόγο κ. Υπουργέ, προέκυψε η “λύση” του ιδιώτη; Προέκυψε βάσει τεχνοοικονομικών μελετών με στοιχεία και αριθμούς ή έπειτα από απλές εισηγήσεις διαφόρων “φωστήρων” με αίολα επιχειρήματα ;
Απαντήσατε κ. Υπουργέ, ότι η ανάθεση των εργασιών σε ιδιώτες, υλοποιείται“με σκοπό την ταχύτερη διεκπεραίωση εργασιών και την αύξηση διαθεσιμοτήτων και της επιχειρησιακής ετοιμότητας των Μονάδων και μόνο όταν κάποιο ΣΕ αδυνατεί για οποιοδήποτελόγο να προβεί στη συντήρηση κάποιων οχημάτων”. Σας ενημερώνουμε λοιπόν ότι :
1. Τυχόν, καθυστερήσεις σε επισκευές, μειωμένες διαθεσιμότητες καθώς και άλλα αντίστοιχα προβλήματα που ενδεχομένως να επικαλούνται ορισμένοι για να μπει ο ιδιώτης απότην πίσω πόρτα, οφείλονται στις περικοπές που έχουν επιβληθεί τα τελευταία έτη, στις πιστώσεις που διατίθενται για αγορά ανταλλακτικών που δεν χορηγεί η υπηρεσία και χρειαζόμαστε στα ΣΕ
Ζητήστε από τους επιτελείς σας, να σας δείξουν τα ποσοστά υλοποίησης των ετήσιων προγραμμάτων ανακατασκευών οχημάτων και συγκροτημάτων για τα τελευταία 4 έτη.και τι ποσά διαθέσατε από τον ΑΛΕ 2410204001 (ανταλλακτικά οχημάτων) για την υλοποίηση των προγραμμάτων στα έτη αυτά…..
2. ∆εν ευσταθούν επίσης οι δικαιολογίες του τύπου “αναθέτουμε εργασίες στον ιδιώτη λόγω αυξημένου φόρτου εργασίας στα ΣΕ”, όπως ακούσαμε και μπορεί να ακούσετε και εσείς, από κάποια “παπαγαλάκια”.
H δραματική μείωση των πιστώσεων για αγορά ανταλακτικών, έχει ως αποτέλεσμα να πέσουν κατακόρυφα οι ρυθμοί εργασίας μας και όπως χαρακτηριστικά λένε κάποιοι τεχνίτες, “σε κάποια τμήματα δεν ακούγεται ούτε μια σφυριά”.
3. Μας λέτε επίσης ότι καταφεύγετε στην λύση του ιδιώτη, μόνο όταν κάποιο ΣΕαδυνατεί να προβεί στη συντήρηση οχημάτων. Σας πληροφορούμε λοιπόν ότι τα συγκρο- τήματα που δίνονται τώρα, αλλά και αυτά που θα δοθούν σε λίγο καιρό, στον ιδιώτη, συντηρούνται με επιτυχία εδώ και πολλές δεκαετίες από τους Συναδέλφους μας.
Καλύψατε πλήρως τις ανάγκες των ΣΕ σε ανταλλακτικά και πιστώσεις και σας δήλωσαν ότι αδυνατούν να συντηρήσουν τα υλικά, που θα δώσετε στους ιδιώτες; Εξαντλήστε πρώτα τις επισκευαστικές μας δυνατότητες και μετά μιλάμε αν θα χρειαστείτε τον οποιοδήποτε “συμπληρωματικό” ιδιώτη με το πολλαπλάσιο κόστοςb
Απαντήσατε κ. Υπουργέ,γενικώς και αορίστως ότι διατίθενται σε ετήσια βάση,σημαντικές πιστώσεις για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών”. Σας ενημερώνουμε λοιπόν, ότι η πραγματική εικόνα είναι εντελώς διαφορετική :
1. Όσον αφορά στα ποσά που διατέθηκαν το 2023 στα ΣΕ για αγορά ανταλλακτικών
οχημάτων (ΑΛΕ 2410204001), αυτά είναι έως και 64 % μειωμένα σε σχέση με αντίστοιχα ποσά
προηγουμένων ετών. Ζητήστε από τους επιτελείς σας, τα στοιχεία των ποσών που μας
διατέθηκαν από αυτόν τον ΑΛΕ, για την περίοδο 2020 έως και 2023 και θα καταλάβετεb.
κλάψουμεb.
2. Η υποχρηματοδότηση των ΣΕ στον συγκεκριμένο ΑΛΕ κορυφώνεται το 2024,
καθώς σύμφωνα με την επίσημη κατανομή των πιστώσεων του προϋπολογισμού του ΥΠΕΘΑ,
σε ολόκληρο το ΓΕΣ θα διατεθεί το ποσό του 1.000.000 € για αγορά ανταλλακτικών οχημάτων (ποσό που είναι έως και 74 % μειωμένο σε σχέση με προϋπολογισμούς προηγούμενων ετών) και όπως όλα δείχνουν, όταν εξαντληθεί ο πετσοκομμένος προϋπο- λογισμός του ΓΕΣ στον συγκεκριμένο κωδικό, στα ΣΕ δεν θα έχουμε ούτε μαντήλι για να Απαντήσατε κ. Υπουργέ,
ότι “η Υπηρεσία συνάπτει Μνημόνια Συνεργασίας με φορείς της ακαδημαϊκής και ερευνητικής κοινότητας”. Αυτό όμως που δεν αναφέρατε και πιθανώς δεν σας έχουν πει οι επιτελείς σας, είναι ότι το ΓΕΣ έχει ήδη υπογράψει και Μνημόνια Συνεργασίας με ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της Άμυνας και ήδη πραγματοποιούνται σχετικές επισκέψεις στα ΣΕ.
Η αλήθεια είναι ότι η χρονική συγκυρία υπογραφής μνημονίων – επισκέψεων –
διαδικασίας δημοσίευσης διαγωνισμών, μας προβληματίζει ιδιαίτερα.
Απαντήσατε κ. Υπουργέ, ότι η “τεχνική υποστήριξη από ιδιωτικούς φορείς έχει
συμπληρωματικό και επικουρικό χαρακτήρα και δεν υποκαθιστά την ισχύουσα διαδικασία
συντήρησης του τεχνικού υλικού από τα ΣΕ”. Σας ενημερώνουμε, ότι μάλλον κάποιοι δεν σας
τα είπαν και τόσο καλά :
1. Ο “επικουρικός” ή “συμπληρωματικός” χαρακτήρας θα είχε κάποιο νόημα, εάν
θα είχατε καλύψει πλήρως τις ανάγκες μας σε ανταλλακτικά και πιστώσεις, δούλευαμε στο 100 % των δυνατοτήτων μας και παρόλα αυτά δεν κατορθώναμε να υλοποιήσουμε στο ακέραιο,
όλες τις εργασίες που μας αναθέτετε.
2. ∆εν μπορεί να χαρακτηριστεί “επικουρικός” ή “συμπληρωματικός” ο ρόλος των
ιδιωτών, όταν “με το καλημέρα” θα τους δώσετε για συντήρηση, ποσότητα που αντιστοιχεί στο 40% των συνολικών ετήσιων αναγκών του ΓΕΣ, σε ανακατασκευές κινητήρων οχημάτων
MS290GD
MS290GDT και Μ113Α1-Α2.
3. Σας έχουν ενημερώσει για το κόστος των “συμπληρωματικών” λύσεων; Αν όχι, σας το λέμε εμείς :
Σύμφωνα με τα στοιχεία των διαγωνισμών, μόνο για 46 κινητήρες τριών διαφορετικών τύπων οχημάτων (MS290GD, MS290GDT, M113A1-A2), οι ιδιώτες ανάδοχοι θα λαμβάνουν ετησίως 467.900 € .
Ποσό εξωφρενικό, αν αναλογιστούμε τον μειωμένο προϋπολογισμό του 1.000.000 €, για αγορά ανταλλακτικών οχημάτων, έτους 2024 για ολόκληρο το ΓΕΣ.
“