Πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛ.Ι.Ν.Τ.) διάλεξη με θέμα «Ανάδειξη της Ελληνικής Μελέτης / Σχεδίασης και Κατασκευής του Σκάφους ΑΓΗΝΩΡ», με ομιλητές τους Αναστάσιο Κυπριάνη, Μηχανολόγο Μηχανικό (ΕΜΠ) και Παναγιώτη Αλούρδα, Ναυπηγό Μηχανολόγο (MIT).
Ο Αναστάσιος Κυπριάνης, Τεχνικός Διευθυντής Μονάδας Υποβρυχίων και Έργων ΠΝ της Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε., μίλησε σχετικά με την κατασκευή του σκάφους ανορθοδόξου πολέμου ΑΓΗΝΩΡ που πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά σε συνεργασία με το Πολεμικό Ναυτικό.
Πιο συγκεκριμένα, έγινε ειδική μνεία στην προετοιμασία της Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. για το συγκεκριμένο υψηλών προδιαγραφών έργο, την τεχνογνωσία που χρησιμοποιήθηκε, τις ιδιαίτερες απαιτήσεις των διεργασιών κατασκευών αλουμινίου, την οργάνωση της παραγωγικής διαδικασίας και τη διασφάλιση ποιότητας.
Ο Παναγιώτης Αλούρδας, Επικεφαλής της Σχεδιαστικής Ομάδας τόνισε ότι το πρωτότυπο ταχύπλοο σκάφος ΑΓΗΝΩΡ είναι ένα σκάφος υψηλών επιδόσεων κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Ο ΑΓΗΝΩΡ έχει γάστρα ολισθακάτου με μεγάλη γωνία ανύψωσης και καινοτόμα χαρακτηριστικά (planing craft with deep V hull).
ΑΓΗΝΩΡ – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Το σκάφος θα μπορεί να αναλάβει τις παρακάτω αποστολές:
Διείσδυσης και Απαγκίστρωσης Ειδικών Δυνάμεων (Insertion and Extraction of Special Operations Forces).
Αναχαίτισης και Παράκτιας Περιπολίας (Interdiction and Coastal Patrol).
Έρευνας και Διάσωσης (Search and Rescue).
Η μέγιστη ταχύτητα του ΑΓΗΝΩΡ σε κατάσταση πλήρους φόρτου και κατάσταση θαλάσσης 1 (sea state 1) θα είναι άνω των 45 knots στη μέγιστη συνεχή ισχύ των μηχανών (MCR maximum continuous rating).
Το σκάφος ανορθοδόξου πολέμου ΑΓΗΝΩΡ θα επιχειρεί σε κατάσταση θαλάσσης 4 (sea state 4). Η ακτίνα ενεργείας του σκάφους στους 35 knots θα είναι 350 nm.