…
Κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων την , Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2025, το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας με τίτλο « Έγκριση σχεδίων συμβάσεων στον τομέα της άμυνας για την τροποποίηση των υπό στοιχεία 016B/21 και 017Β/21 συμβάσεων για την προμήθεια φρεγατών τύπου «FDI HN» και την εν συνεχεία υποστήριξή τους».
Όπως αναφέρεται στην ανάλυση συνεπειών ρύθμισης, με τις αξιολογούμενες ρυθμίσεις του προτεινόμενου σχεδίου νόμου, εγκρίνονται:
α) το σχέδιο Σύμβασης της υπ’ αρ. 1 τροποποίησης της υπό στοιχεία 016B/21 Σύμβασης που εγκρίθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 4891/2022 (Α΄ 27), για την προμήθεια τριών (3) φρεγατών τύπου «FDI HN» με δικαίωμα προαίρεσης αγοράς (option) μιας (1) επιπλέον φρεγάτας μετά του συναφούς εξοπλισμού τους και την παροχή υπηρεσιών για την αρχική υποστήριξή τους, μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ) και της κατασκευάστριας εταιρείας «NAVAL GROUP» και
β) το σχέδιο Σύμβασης της υπ’ αρ. 1 Τροποποίησης της υπό στοιχεία 017B/21 Σύμβασης που εγκρίθηκε με το άρθρο δεύτερο του ν. 4891/2022 για την εν συνεχεία υποστήριξη αυτών μετά συναφών ειδών και υπηρεσιών, μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της κατασκευάστριας εταιρείας «NAVAL GROUP».
Στην ανάλυση συνεπειών ρύθμισης αναφέρεται επίσης ότι η ανάγκη ένταξης στον υφιστάμενο στόλο του Πολεμικού Ναυτικού, μέχρι το 2028, σύγχρονων πλοίων, τα οποία θα ενισχύσουν τις επιχειρησιακές δυνατότητες του εν λόγω κλάδου των Ενόπλων Δυνάμεων, οδήγησε στην επιλογή του συγκεκριμένου τύπου πλοίου, καθόσον, αφενός είναι ο μόνος που ανταποκρίνεται πλήρως στις επιχειρησιακές απαιτήσεις και είναι διαθέσιμος προς πρόσκτηση με τα όπλα του
Εκεί αναφέρεται ότι το συνολικό κόστος για την αναβάθμιση με εξτρά δυνατότητες των αρχικών τριών φρεγατών FDI HN, όπως και για την προμήθεια της τέταρτης FDI HN είναι 922 εκατ. ευρώ. Επίσης θα δοθούν 60 εκατ. ευρώ για επέκταση της υποστήριξης των φρεγατών, οπότε το συνολικό κόστος, μαζί με τις κρατήσεις, φθάνει τα 982 εκατ. ευρώ.
Το κόστος μόνο της τέταρτης φρεγάτας αναφέρεται σε 809.375.000 ευρώ, χωρίς φόρτο πυραύλων. Η παράδοση του σκάφους θα γίνει στο Πρότυπο 2+ (Standard 2+) στις 31/12/2028, ενώ θα εξελιχθεί σε Πρότυπο 2++ (Standard 2++) στις 31/03/2030.

















