Ήταν μια χούφτα γενναίοι και αποφασισμένοι αεροπόροι. Μετά την κατάληψη της Ελλάδας από τους Ναζί τον Απρίλιο του 1941, τα ελληνικά φτερά δεν υποστέλλουν τη σημαία τους.
Μόλις εννέα πολεμικά αεροσκάφη κατορθώνουν να διαφύγουν στην Αίγυπτο για τη συνέχιση του αγώνα. Για τα επόμενα τριάμισι χρόνια οι Έλληνες αεροπόροι θα είναι παρόντες σε όλες τις συμμαχικές επιχειρήσεις εναντίον του Άξονα από τη Βόρεια Αφρική, την Κρήτη και τη Μεσόγειο, έως την Ιταλία και τις Γιουγκοσλαβικές ακτές.
Ύψωσαν την ελληνική σημαία «πετώντας σε ξένους ουρανούς», την στιγμή που η χιτλερική σβάστικα μόλυνε τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης.
Η δράση τους στη Μέση Ανατολή ξαναζωντανεύει μέσα από τις σελίδες ενός χαμένου για δεκαετίες πολεμικού ημερολογίου ενός Έλληνα αεροπόρου, ο οποίος σκοτώθηκε το 1942 κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων στην έρημο.
Ο Σμήναρχος (Ι) ε.α. Παναγιώτης Ι. Γεωργιάδης που έφερε στο φως το άγνωστο ημερολόγιο μαζί με πλήθος άλλων εγγράφων και κειμηλίων, μιλά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για «το ιερό δισκοπότηρο» της Πολεμικής Αεροπορίας.
Το κιβώτιο αυτό και άλλα πράγματα – εγώ προσωπικά μόνο αυτό είδα – βρέθηκαν ξεχασμένα στην αποθήκη εφοδιασμού του αεροδρομίου Σέδες (Θεσσαλονίκη), κατά τη διάρκεια εξωραϊσμού και τακτοποίησης των εγκαταστάσεων.
Αυτό συνέβη το 1996, όταν ήμουν σμηναγός στην 343 Μοίρα. Ήταν υλικό τελείως ξεχασμένο και το παρέδωσα στην 335 Μοίρα».
Αρχισμηνίας Ιωάννης Γωργιάδης: Ένας αφανής ήρωας
Σύμφωνα με την σελίδα πεσόντων αεροπόρων της Πολεμικής Αεροπορίας, ο Αρχισμηνίας Γωργιάδης Ιωάννης του Στυλιανού γεννήθηκε το 1919 στον Άγιο Θωμά Βοιωτίας.
Τον Οκτώβριο του 1938 κατόπιν εξετάσεων κατατάχθηκε στο Τμήμα Υπαξιωματικών της Σχολής Αεροπορίας και αποφοίτησε τον Αύγουστο του 1940 με τον βαθμό του Σμηνία. Πήρε μέρος στις επιχειρήσεις του Ελληνοϊταλικού Πολέμου και αργότερα στη Μέση Ανατολή, όπου συνέχισε την πολεμική του δράση.
Σκοτώθηκε στις 16 Ιουλίου 1942 έξω από το αεροδρόμιο Ετκού της Αιγύπτου (κοντά στην Αλεξάνδρεια) κατά την εκτέλεση διατεταγμένης αποστολής πολυβολισμού, όταν επιχειρώντας αναγκαστική προσγείωση λόγω βλάβης του κινητήρα, το αεροπλάνο του, τύπου Hurricane της 335 Μοίρας Διώξεως, έπεσε σε βαλτώδες μέρος και ανατράπηκε.