Του Χρήστου Μαζανίτη
Ξεχείλισε η οργή στην ηγεσία του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας με την ΕΑΒ πριν από λίγες ημέρες, με ορισμένους να μην μπορούν να συγκρατήσουν ούτε τα λόγια τους στα σχετικά τηλεφωνήματα που έγιναν.
Πρόκειται για το συγκεκριμένο C-13ΟΗ της Πολεμικής Αεροπορίας, το οποίο πριν από καιρό είχε παρουσιάσει πρόβλημα στην πτήση του στην Ισπανία και αναγκάστηκαν να αλλάξουν κινητήρα εκεί για να επιστρέψει.
Έτσι εστάλη ένας από αυτούς που συντηρούνται στην ΕΑΒ. Ο κινητήρας που εστάλη υποτίθεται ότι ήταν έτοιμος για να μπει σε λειτουργία και να βγει το αεροπλάνο και πάλι διαθέσιμο για υπηρεσίες.Όμως, οι έμπειροι τεχνικοί της Πολεμικής Αεροπορίας, δεν αφήνουν τίποτα στην τύχη του και κάνουν πάντα επιπλέον ελέγχους μέχρι να επιβεβαιώσουν ότι όλα λειτουργούν ρολόι.
Όταν λοιπόν πήγαν να κάνουν «Boroscope» κατά την διάρκεια του ελέγχου διαπίστωσαν ότι ο κινητήρας ήταν με… σκασμένη τουρμπίνα! «Boroscope» (σ.σ. το σωστό είναι Borescope, αν και στην απλοποιημένη ορθογραφία χρησιμοποιείται το «λάθος») αποκαλείται η διαδικασία ελέγχου με ένα ειδικό όργανο που βοηθά στην οπτική επιθεώρηση των στενών – δυσπρόσιτων κοιλοτήτων. Είναι για να το πούμε πιο απλά σαν ένα καλώδιο με κάμερα στην άκρη που δίνει στον χειριστή πλήρη εικόνα της εσωτερικής κατάστασης του κινητήρα.
Όπως ήταν επόμενο η οργή ξεχείλισε στους διαδρόμους του ΓΕΑ – και με το δίκιο τους -αφού η ΕΑΒ εδώ και χρόνια έχει αφήσει την Πολεμική Αεροπορία χωρίς μεταγωγικά αεροσκάφη, με τους ρυθμούς επισκευής ή άλλων τεχνικών επιθεωρήσεων να κινούνται πιο αργά κι από τους ρυθμούς χελώνας.