Ο καταγραφέας του μοιραίου «Mirage 2000-5» που κατέπεσε 9 μίλια από το αεροδρόμιο της Σκύρου και παρέσυρε στο θάνατο τον ήρωα σμηναγό Γιώργο Μπαλταδώρο, έδωσε τις απαντήσεις τις οποίες ανέμεναν στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας για τα αίτια της συντριβής.
Είχε σταλεί στη Γαλλία και στις εγκαταστάσεις της κατασκευάστριας εταιρείας του «Mirage 2000-5» και όπως αναφέρουν πηγές της Πολεμικής Αεροπορίας οι απαντήσεις ήρθαν και δείχνουν πως η πτώση οφείλεται στην παραίσθηση του χειριστή.
Είναι το ενδεχόμενο στο οποίο είχαν καταλήξει εξ αρχής οι εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας, βασιζόμενοι κυρίως στην μαρτυρία που είχαν από τον Νο2 του ζεύγους των «Mirage» που είχε απογειωθεί εκείνη την ημέρα για να αναχαιτίσει τουρκικά F-16 στο Αιγαίο.
Όπως επιβεβαιώθηκε από τους Γάλλους εμπειρογνώμονες, ο άτυχος σμηναγός, Γιώργος Μπαλταδώρος, υπέστη το λεγόμενο βέρτιγκο.
Υπενθυμίζεται πώς ο δεύτερος χειριστής γλύτωσε σαν από θαύμα, αφού και τα δύο «Mirage» πετώντας μέσα στα σύννεφα κατέβηκαν πολύ χαμηλά προκειμένου να βρουν καθαρό καιρό και να προσγειωθούν στη Σκύρο.
Ο Νο2 κατάφερε να απαγκιστρώσει όπως λέγεται στη γλώσσα το πιλότων στα 300 μόλις πόδια, αλλά ο Γιώργος Μπαλταδώρος συνέχισε την καθοδική πορεία «καρφώνοντας» με μεγάλη ταχύτητα στα νερά του Αιγαίου.
Οι Γάλλοι που εξέτασαν όλα τα στοιχεία του καταγραφέα πτήσεων απέκλεισαν οποιοδήποτε ενδεχόμενο τεχνικής βλάβης στο αεροσκάφος, αλλά οι έρευνες από τους εμπειρογνώμονες της ΠΑ συνεχίζονται εξετάζοντας και το κινητήρα του αεροσκάφους, αλλά και ορισμένα άλλα όργανα που έχουν εντοπίσει στον βυθό της θαλάσσιας περιοχής της Σκύρου, στο σημείο όπου συνετρίβη το «Mirage 2000-5».
ΠΗΓΗ sigmalive