Στα τέλη Ιουνίου του 2018 ,αναμένεται να ολοκληρωθούν οι λειτουργικοί έλεγχοι από τους επιτελείς του ΠΝ και τα στελέχη κατασκευάστριας εταιρείας και ενταχθεί στο στόλο της ανασυσταθείσας Διοίκησης Αεροπορίας Ναυτικού…Μας έλεγαν
Ταυτόχρονα έχει ήδη μπει στο υπόστεγο της ΕΑΒ για το MLU(Mid-life upgrade) και το δεύτερο από τα συνολικά πέντε P-3B Orion.
Αυτά έλεγαν τον Ιούνιο του 2018 τα Στελέχη της ΕΑΒ τον Ιούλιο του 2018 με Επικεφαλής τον Αντιπρόεδρο της Απόστρατο Αξιωματικό της ΠΑ ΧαράλαμποΠαπασπύρο …Και στέλεχος των ΑΝΕΛ
“Ηταν ένα απαιτητικό πρόγραμμα και αυτό γιατί τα αεροσκάφη ήταν σε μακρά απόθεση 8-9 χρόνια. Έγινε φυσικά μια προεπιλογή των αεροσκαφών που θα χρησιμοποιηθούν, θα τροποποιηθούν.
Έχουν τελειώσει οι εργασίες. Πάντα προκύπτουν απρόβλεπτα, παρατηρήσεις, βλάβες. Φεύγει από τα χέρια μας το αεροπλάνο.
Ξαναπετάνε στο Αιγαίο τον ερχόμενο Ιούλιο τα αναβαθμισμένα P-3B Orion..@HAIcorp https://t.co/iTBw7XVX63 pic.twitter.com/4FlCualSxZ
— Μπάμπης Παπασπύρος (@exomatiakvlepo) 20 Μαΐου 2018
Εκτιμούμε ότι τον επόμενο μήνα θα έχουν τελειώσει και οι λειτουργικοί έλεγχοι, που δεν τους εκτελεί η ΕΑΒ, τους εκτελούν οι αντισυμβαλλόμενοι.
Το Ναυτικό με την αμερικανική πλευρά.” τονίζει στη συνέντευξη του OnAlert, ο Αντιπρόεδρος της ΕΑΒ, κ. Χαράλαμπος Παπασπύρος.
Και προσθέτει: “ Ήταν μια πρόκληση γιατί όπως σας είπα το αεροσκάφος είχε και χρόνια να συντηρηθεί και από εμάς. Η γραμμή παραγωγής του ήταν μειωμένη σε σχέση με το παρελθόν. Άρα με μια πολύ καλά συντονισμένη του προσωπικού της ΕΑΒ και της Lockheed για να βγει κι αυτό το πανέμορφο στην πραγματικότητα αεροσκάφος.
Γιατί αν το δείτε και το δείτε από κοντά πρόκειται για ένα καινούργιο αεροσκάφος. Το δεύτερο έχει ήδη μπει μέσα, ξεκινάνε οι εργασίες που είναι η καρδιά της τροποποίησης με τα αναβαθμισμένα συστήματα τα Avionics, τους υπολογιστές, με μεγαλύτερες δυνατότητες.”
Η αυλαία του προγράμματος θα πέσει το φθινόπωρο του 2023. Συγκεκριμένα το χρονοδιάγραμμα προβλέπει την παράδοση του δεύτερου αεροσκάφους στο πρώτο τετράμηνο του 2022 και του τρίτου στο τρίτο τρίμηνο της ίδιας χρονιάς. Επόμενη παράδοση είναι προγραμματισμένη για την άνοιξη του 2023 και η ολοκλήρωση τους μέσα στο εννεάμηνο του 2023. “Δεν θα ξεφύγουμε από το χρονοδιάγραμμα.
Είναι συγκεκριμένο για τις παραδόσεις των αεροσκαφών και δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα με καμια καθυστέρηση.” υπογραμμίζει ο Αντιπρόεδρος της ΕΑΒ … (υπάρχει και συμμετοχή ελληνικών εταιρειών πρέπει να το πούμε και αυτό.)!!
Είναι ένα καλό πρόγραμμα με την εμπλοκή τουλάχιστον άλλων δυο εταιρειών. Και νομίζω ότι αυτή η συνεργασία δείχνει τη θέληση της για τις συνέργειες, που αυτό είναι το ζητούμενο και έτσι νομίζω ότι πρέπει να προχωράμε στο μέλλον.”
Σχόλιο: Πάντως η ΕΑΒ πριν απο λίγες εβδομάδες ζήτησε να προσλάβει προσωπικό για την αποκατάσταση των Εργασιών στα P-3 να μην ξεχνιόμαστε
Υπενθυμίζεται ότι η διαδικασία ξεκίνησε στις 25 Ιουλίου 2016, όταν στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ), πραγματοποιήθηκε η έναρξη του προγράμματος αναβαθμίσεως και εκσυγχρονισμού των πέντε αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3B Orion, υπό την αιγίδα της κατασκευάστριας εταιρείας του αεροσκάφους Lockheed Martin.
«Το κόστος ανήλθε στα 500 εκατομμύρια ευρώ …Ενώ έπεσε και προκαταβολή 50 εκ στην ΕΑΒ με την Υπογραφή» και μέχρι σήμερα δεν είδαμε κανένα Αεροσκάφος P-3B Orion να πετά στο Αιγαίο που τόσο ανάγκη τα έχουμε ειδικά σήμερα