Επειδή πολλά λέγονται και πολλά γράφονται και κάποιοι εμφανίζονται να είναι και τιμητές των Πάντων …αλλά φαίνονται ότι έχουν επιλεκτική μνήμη !
Πολύ ευχαρίστως να ακούσουμε τι έχει να μας πει ένας Απόστρατος Ναύαρχος που είχε δύο στελέχη κατά την θητεία του σε θέση του εξωτερικού ώς Πλοίαρχος (Το το 1997 τοποθετήθηκε ως αναπληρωτής στρατιωτικός αντιπρόσωπος της Ελλάδος στη Δυτικοευρωπαϊκή Ένωση (ΔΕΕ) ) και να τον ακούσουμε με προσοχή και μάλιστα να μας δώσει και τις πολύτιμες συμβουλές του …
Αλλά μήπως πρέπει να τον ακούσουμε και τον τότε Αρχηγό ΓΕΕΘΑ που κατά την διάρκεια της θητείας του να μας αποκαλύψει πώς έγινε η κατάρριψη του Σμηναγού Ηλιάκη απο το δολοφονικό χτύπημα του Τούρκου που σύμφωνα με συναδέλφους του ήταν εσκεμμένο ;
Μήπως πρέπει να μας αποκαλύψει ο τότε Α/ΓΕΕΘΑ γιατί έστειλε πίσω τον Τούρκο δολοφόνο αφού είχε ήδη συλληφθεί αιχμάλωτος σε Ελληνικά νερά απο Κομάντος ;
Μήπως να πρέπει να μας αποκαλύψει γιατί έστειλε στις πίσω βάσεις τα Ελληνικά μαχητικά και κάναμε γαργάρα το θάνατο του Ηλιάκη ενώ οι Τούρκοι υποδέχθηκαν τον Τούρκο με τιμές ήρωα;
Σίγουρα ο τότε Α/ΓΕΕΘΑ πρέπει να έχει πολλά να μας αποκαλύψει …Μπορεί όμως σαν ξέρει και καλά οικονομικά αλλά και απο πολιτική ίσως να μπορεί να συμβουλέψει και τον Πάνο Καμμένο …Αφού έχει και πείρα πως να ασκεί Πολιτική στο Άμυνας !
Μόνο που τους Αρχηγούς στο ΓΕΕΘΑ κύριοι τους επιλέγουμε για να πολεμάνε και όχι να βγάζουν τα μολύβια και να μετράνε τις δαπάνες …Λές και είναι διαχειριστές αποθήκης αναλωσίμων !
Για να θυμηθούμε τι συνέβη τότε το 2006 σε ένα αποκαλυπτικό Ρεπορτάζ της εφημερίδας real news…
Του Κώστα Χαρδαβέλα
Με απίστευτα ψέματα, διαστρεβλώσεις γεγονότων και ανακρίβειες, οι ελληνικές κυβερνήσεις – πάντα για να μην διαταραχθούν οι καλές… ελληνοτουρκικές σχέσεις – βγάζουν το μαύρο άσπρο, χαρακτηρίζοντας «ατυχήματα» τους θανάτους Ελλήνων πιλότων καταδιωκτικών στο Αιγαίο.
Στην πραγματικότητα, πολλά από τα «ατυχήματα» έχουν όλα τα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι οι ‘Έλληνες ιπτάμενοι έχουν πέσει θύματα δολοφονικών ενεργειών των Τούρκων πιλότων.
Η επίσημη εκδοχή
Ο Κ. Ηλιάκης σκοτώθηκε στις 23 Μαΐου 2006, κατά τη διάρκεια αερομαχίας στα ανοιχτά της Καρπάθου. Ήταν 36 ετών και πατέρας δύο ανηλίκων παιδιών, 5 και 2 ετών. Επισήμως ο θάνατος του αποδόθηκε σε «ατύχημα» που προήλθε από «ανθρώπινο λάθος» του Τούρκου πιλότου με τον οποίο ενεπλάκη σε αερομαχία.
Οι μαρτυρίες και οι απόρρητες αναφορές που φέρνει στο φως η εφημερίδα Real news την 29η Νοεμβρίου 2012 αποκαλύπτουν ότι ο Έλληνας σμηναγός δέχθηκε απροκάλυπτα δολοφονική επίθεση από το τουρκικό μαχητικό που καταδίωκε.
Ο σχηματισμός «Αλεπού-370″ των δύο ελληνικών F-16 που βγήκαν για καταδίωξη τεσσάρων τουρκικών αεροσκαφών, τα οποία είχαν εισβάλει στον εθνικό εναέριο χώρο μας ξεκίνησε από το αεροδρόμιο της 133 Σμηναρχίας Μάχης στην Κρήτη.
Όταν συναντήθηκαν οι δύο σχηματισμοί στον αέρα και ξεκίνησε η καταδίωξη τους, ο Κ. Ηλιακής δέχθηκε ξαφνικά επίθεση από το ένα τουρκικό μαχητικό.
Ο Τούρκος χειριστής Χαλί Ιμπραήμ Οσκεμπίρ, ( φώτο) χτυπώντας με το δεξί φτερό του RF-4 την καλύπτρα του αεροσκάφους του Ηλιάκη, το οδήγησε σε κάθετη και ανεξέλεγκτη πτώση, στέλνοντας τον στον θάνατο.
Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ), μετά από «έρευνες», είχε προχωρήσει στη σύνταξη επισήμου πορίσματος για τις συνθήκες της κατάρριψης του ελληνικού μαχητικού αυτό αναγνωρίζοντας το γεγονός ότι ο Ηλιάκης εκτέλεσε άψογα την αποστολή του, καθώς όπως αναφέρεται.
«Ο σμηναγός Ηλιάκης κατευθύνθηκε προς το τουρκικό αεροσκάφος RF-4, στο πλαίσιο διατεταγμένης και σύμφωνης με το περιεχόμενο και τα δεδομένα αποστολής του προσπάθειας αναχαίτισης – αναγνώρισης σε ευθεία και οριζόντια πτήση, χωρίς να ελιχθεί καθ’οποιονδήποτε τρόπο και χωρίς να παραβιάσει την απόσταση ασφαλείας των 1000 ποδών που ορίζεται για την αποφυγή εναέριων συγκρούσεων μεταξύ αεροσκαφών».
Η ελληνική πλευρά, ωστόσο, φρόντισε να είναι πολύ προσεχτική στο σημείο του πορίσματος στο οποίο γινόταν αναφορά στο Τούρκο πιλότο, περιγράφοντας το όλο περιστατικό ως «ατύχημα» που οφειλόταν σε «ανθρώπινο λάθος», χωρίς να υπάρχει ίχνος δόλου:
«Αντίθετα, προέκυψε σαφώς ότι ο χειριστής του leader (αρχηγού) αεροσκάφους του τουρκικού σχηματισμού προέβη στην εκτέλεση βίαιου και επικίνδυνου ελιγμού σε απόσταση μικρότερη των 100 ποδών, προς παρενόχληση – αποτροπή προσέγγισης του Ηλιάκη στο τουρκικό RF-4, αναπτύσσοντας έτσι υψηλή ταχύτητα (εμμονή να παραμείνει εσωτερικά και ψηλότερα από το ελληνικό μαχητικό, έχοντας πορεία σύγκρουσης, αντί να περάσει από κάτω).
Συνέπεια όλων αυτών ήταν ο Τούρκος χειριστής να απολέσει τον έλεγχο του αεροσκάφους του, το οποίο ανεξέλεγκτο προσέκρουσε βίαια σε εκείνο του Ηλιάκη».
Τι είδε ο σμηναγός Αγγέλης
Η εφημερίδα Real news επικαλούμενη την αναφορά του σμηναγού Ι. Αγγέλη, που πετούσε στο δεύτερο ελληνικό αεροσκάφος ως Νο 1 του σχηματισμού και είδε πως ακριβώς εκτυλίχθηκε το περιστατικό που οδήγησε στη συντριβή του αεροπλάνου του Έλληνα σμηναγού. Από την περιγραφή του αυτόπτη μάρτυρα προκύπτει πέρα από κάθε αμφιβολία πως υπήρχε πρόθεση εκ μέρους του Τούρκου πιλότου, συνεπώς ο θάνατος του Ηλιάκη ήταν δολοφονική ενέργεια και όχι «ανθρώπινο λάθος»:
«Το F-16 που βρισκόταν πίσω από τον Νο 2 (σ.σ. τον Κώστα Ηλιάκη) του σχηματισμού προσέγγισε σε πολύ μικρή απόσταση και εκτελούσε επικίνδυνους ελιγμούς επί 10 λεπτά, προσπαθώντας να χτυπήσει την καλύπτρα του ελληνικού αεροσκάφους με το πτερό του, αλλά και να το ρίξει στα καυσαέρια σε χαμηλό ύψος.
Παρόμοιές ενέργειες, σε μικρότερο βαθμό, εκτελούσε και το άλλο τουρκικό που βρισκόταν πίσω μου. Οι ενέργειες αυτές αναφέρθηκαν και στο R/T»
H τακτική των Τούρκων που θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των Ελλήνων πιλότων
Στην 24/9/2010 ο αντιπτέραρχός και τότε υπαρχηγός ΑΤΑ στη Λάρισα και νύν βουλευτής Ανεξάρτητων Ελλήνων Γιώργος Νταβρής, με αναφορά του στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ιωάννη Τεντέ, ζητούσε την αναψηλάφηση της δικαστικής έρευνας στην υπόθεση Ηλιάκη, μιλώντας ανοιχτά για «δολοφονία του Έλληνα πιλότου».
Ο κ. Νταβρής αφήνει αιχμές εναντίον της τότε στρατιωτικής ηγεσίας για το γεγονός ότι δόθηκε εντολή στον σμηναγό Κώστα Ηλιάκη να πλησιάσει σε πολύ μικρή απόσταση από τον τουρκικό σχηματισμό, με αποτέλεσμα τον εμβολισμό του F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας, τη στιγμή μάλιστα που υπήρχαν στοιχεία ότι η Άγκυρα επεδίωκε μια κρίση στο Αιγαίο, έχοντας προβεί σε ανάλογες επιθετικές ενέργειες.
Ενα παρόμοιο περιστατικό με αυτό που οδήγησε στη μοιραία σύγκρουση της Καρπάθου, όπως αποκάλυψε ο επίτιμος υπαρχηγός ΑΤΑ Γεώργιος Νταβρής με αναφορά του προς τον τότε υπουργό Εθνικής Άμυνας Βαγγέλη Μεϊμαράκη, είχε συμβεί λίγες μόνο ημέρες πριν, αλλά «δεν αξιολογήθηκε δεόντως από την ηγεσία».
Αυτή ακριβώς η επιθετικότητα των Τούρκων πιλότων αποκαλύπτεται στο δεύτερο ντοκουμέντο της «R», από το οποίο προκύπτει η τακτική που ακολουθούν οι Τούρκοι κατά την εμπλοκή τους με ελληνικά αεροσκάφη, επιδιώκοντας (χωρίς τη χρήση όπλων) τη φυσική εξόντωση των πιλότων μας.
Η ελληνική Στρατιωτική πλευρά ωστόσο, φρόντισε να είναι πολύ προσεκτική στο σημείο του πορίσματος στο οποίο γινόταν αναφορά στον Τούρκο πιλότο, περιγράφοντας το όλο περιστατικό ως «ατύχημα» που οφειλόταν σε «ανθρώπινο λάθος» χωρίς να υπάρχει ίχνος δόλου.
Η αναφορά
Στην απόρρητη αναφορά του προς το Αρχηγείο της Πολεμικής Αεροπορίας ο σμηναγός Ε. Φουτσιτζής γράφει: «Διευκρινίσεις: Η διακριτική ΔΝΧ (παρακολούθηση ξένου στόχου) εξελίχθηκε σε εμπλοκή νότια της νήσου Καστελόριζου. Τα αεροσκάφη της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας προέρχονταν από το αεροδρόμιο DALAMA (192 Μοίρα). Σχόλια – Παρατηρήσεις:
Το ένα αεροσκάφος του ζεύγους των αντιπάλων κατά τη διάρκεια της εμπλοκής των αντιπάλων κατά τη διάρκεια της εμπλοκής εκτέλεσε άκρως επικίνδυνο ελιγμό έχοντας πλήρη επίγνωση της θέσης του ελληνικού αεροσκάφους, θέτοντας το έτσι σε άμεσο κίνδυνο, παραβιάζοντας τους κανόνες ασφαλούς πτήσεως.
Η εκτιμώμενη απόσταση διασταύρωσης των δύο αεροσκαφών ήταν μικρότερη από 30’ (ση. 1 χλμ.), με αποτέλεσμα να εισέλθει το ελληνικό αεροσκάφος μέσα στα καυσαέρια του κινητήρα του τουρκικού και να υποστεί ισχυρούς κλυδωνισμούς.
Από την καταγραφή επίσης των στοιχείων του video-recorder του αεροσκάφους προκύπτει ότι η αποφυγή μείζονος ατυχήματος (mid air collision) απεφεύχθη για λίγα μέτρα».