Η κλάση FREMM, γνωστή και ως Bergamini στην ιταλική έκδοση, αποτελεί μια σειρά φρεγατών πολλαπλών ρόλων που αναπτύχθηκε από κοινού από τις εταιρείες Naval Group της Γαλλίας και Fincantieri της Ιταλίας. Το πρόγραμμα ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του 2000 με στόχο την αντικατάσταση παλαιότερων φρεγατών σε γαλλικό και ιταλικό ναυτικό.
Για την Ιταλία, η FREMM-IT περιλαμβάνει δέκα μονάδες, τέσσερις της παραλλαγής ASW για ανθυποβρυχιακό και έξι της παραλλαγής GP για γενική χρήση, με συνολικό κόστος περίπου 5,9 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Κάθε πλοίο έχει μήκος 144,6 μέτρα, πλάτος 19,7 μέτρα και εκτόπισμα 6.700 τόνων πλήρους φορτίου. Η ταχύτητα φτάνει τα 30 κόμβους, ενώ η αυτονομία είναι 6.800 ναυτικά μίλια με ταχύτητα 15 κόμβων.
Το προωστήριο σύστημα έχει διάταξη CODLAG, με έναν στροβιλοκινητήρα LM2500+G4 της General Electric/Avio ισχύος 32 MW, δύο ηλεκτρικούς κινητήρες Jeumont Electric ισχύος 2,5 MW ο καθένας, και τέσσερις γεννήτριες diesel Isotta Fraschini V1716 T2ME, η καθεμία με ηλεκτρική ισχύ 1,68 MW.
Οι γεννήτριες αυτές, 16-κύλινδρες σε διάταξη V, παράγουν συνολική ηλεκτρική ισχύ περίπου 6,72 MW για χαμηλές ταχύτητες και ηλεκτρική πρόωση, ενώ το σύστημα επιτρέπει ελάχιστο θόρυβο, ιδιαίτερα χρήσιμο χαρακτηριστικό για αποστολές ASW.

Οι LM2500 είναι γνωστοί στο Πολεμικό Ναυτικό από τη χρήση τους στις φρεγάτες κλάσης ΜΕΚΟ 200ΗΝ, κάτι που διευκολύνει τη συντήρηση και εκπαίδευση των μηχανικών μας.
Δεν υπάρχουν σημαντικές διαφορές στο προωθητικό σύστημα μεταξύ παραλλαγών ASW και GP, καθώς και οι δύο χρησιμοποιούν την ίδια διαμόρφωση για ευελιξία.
Η προσφορά για τις δύο ιταλικές φρεγάτες FREMM-IT στο Πολεμικό Ναυτικό προέκυψε ως χρυσή ευκαιρία με πρωτοβουλία της κατασκευάστριας εταιρείας Fincantieri, η οποία εντοπίστηκε και υιοθετήθηκε άμεσα από το Πολεμικό Ναυτικό. Σε συμφωνία που υπεγράφη τον Σεπτέμβριο του 2025 μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας, προβλέπεται η αγορά δύο φρεγατών που βρίσκονται ήδη σε υπηρεσία στο ιταλικό ναυτικό, συγκεκριμένα οι ITS Carlo Bergamini (F590) και ITS Virginio Fasan (F591). Το κόστος για αυτές τις δύο ανέρχεται σε περίπου 700 εκατομμύρια δολάρια, με παράδοση το 2028 και το 2029 αντίστοιχα.
Οι φρεγάτες αυτές θα μεταφερθούν με ελάχιστες τροποποιήσεις, διατηρώντας την ιταλική διαμόρφωση, αλλά προσαρμοσμένες στα ελληνικά πρότυπα λειτουργίας. Στη συνέχεια, το Πολεμικό Ναυτικό θα προχωρήσει στην αγορά δύο ακόμη μονάδων από τις υπάρχουσες της ιταλικής κλάσης, συγκεκριμένα τις ITS Carlo Margottini (F592) και ITS Luigi Rizzo (F595), ενισχύοντας έτσι τον στόλο με τέσσερις φρεγάτες υψηλών ικανοτήτων.
Αυτή η κίνηση έρχεται μετά από αποτυχημένες προσπάθειες να βρεθεί λύση για παρόμοια πλοία και συμπληρώνει την απόκτηση φρεγατών Belharra από τη Γαλλία.
https://flight.com.gr/analysis-fremm-it-bergamini/















