Κλείνει τα λιμάνια της η Ουκρανία μονομερώς, για τα ρωσικά πλοία από σήμερα.
Οι ουκρανικές αρχές πρότειναν για πρώτη φορά περιορισμούς στα ρωσικά εμπορικά πλοία που επιχειρούν στα εθνικά ύδατα της Ουκρανίας το 2018, θεωρώντας τα ως πιθανή «τρομοκρατική απειλή για κρίσιμες υποδομές». Στα τέλη του 2020, το κοινοβούλιο της Ουκρανίας ενέκρινε νομοσχέδιο για να θέσει σε ισχύ νέους περιορισμούς από την 1η Ιανουαρίου 2022.
Ο νέος νόμος της Ουκρανίας «Σχετικά με τις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές» απαγορεύει στα εμπορικά και επιβατικά ρωσικά πλοία να έχουν πρόσβαση σε εσωτερικές πλωτές οδούς, συμπεριλαμβανομένων των ποταμών Δνείστερου, Δνείπερου και Δούναβη και διαφόρων δεξαμενών.
«Η παράκτια διέλευση μεταξύ ποταμών…για τη διεξαγωγή εργασιών φορτίου στις εσωτερικές πλωτές οδούς της Ουκρανίας…μπορεί να πραγματοποιηθεί από ουκρανικά ή ξένα πλοία, ιδιοκτήτες των οποίων είναι επιχειρηματικές οντότητες εγγεγραμμένες στην επικράτεια της Ουκρανίας, εκτός από πλοία που κατέχουν σημαία του επιτιθέμενου κράτους, πλοία των οποίων οι ιδιοκτήτες είναι πολίτες ενός κράτους που η Ουκρανία θεωρεί κράτος επιτιθέμενο ή κράτος κατοχής» αναφέρει ο νόμος.
Το «επιτιθέμενο κράτος» είναι ένας όρος που έχει χρησιμοποιηθεί ευρέως από τις ουκρανικές αρχές για να αναφερθεί στη Ρωσία μετά το πραξικόπημα του Φεβρουαρίου του 2014 στο Κίεβο, το οποίο εγκατέστησε μια φιλοδυτική κυβέρνηση και ώθησε τους πολίτες της Κριμαίας να πραγματοποιήσουν δημοψήφισμα για να αποχωρήσουν από την Ουκρανία και να προσχωρήσουν ξανά στη Ρωσία.