Γράφει ο Ιωάννης Ξηρός *
Η υπαναχώρησις του Υπουργού Παιδείας στο ζήτημα του μαθήματος των Θρησκευτικών για εφέτος φαίνεται οτι ήταν τακτική κίνησις και ουδόλως επηρέασε τις απόψεις του και μάλλον τις απόψεις όλης της Κυβερνήσεως περί των σχέσεων του ελληνικού κράτους με την Εκκλησία.
Επανήλθε ο αξιότιμος αυτός ανήρ στο βήμα του συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ και επανέφερε,έστω στο προσεχές μέλλον το θέμα των σχέσεων κράτους και Εκκλησίας με το αμίμητο,όσο και γλαφυρό επιχείρημα που όμως δείχνει ξεκάθαρα την αντίληψη της Αριστεράς οτι ‘‘ο κόσμος της Αριστεράς έχει γαλουχηθεί επί χρόνια με την αντίληψη οτι το Κράτος και η Εκκλησία πρέπει να είναι χωρισμένες οντότητες”.
Η ωμότητα και η ευκρίνεια του επιχειρήματος καταπλήσσει.Ο γράφων αντιπαρέρχεται το γεγονός οτι η βάση του επιχειρήματος είναι η αθε’ί’α των εμπνευστών του,διότι η πίστις ή η απιστία είναι προσωπική στάσις του καθενός και στα ζητήματα αυτά δεν υπεισερχόμεθα.
Το κρίσιμο στοιχείο στο επιχείρημα είναι το ρήμα ”έχουν γαλουχηθεί”,τουτέστιν οτι κάποιοι έπεισαν κάποιους πολλούς στην εφηβική τους μάλιστα ηλικία οτι επειδή είναι άθεοι οι ίδιοι, πρέπει το ελληνικό κράτος κατά πρώτον να αποκοπεί από την πατρογονική θρησκεία των Ελλήνων και σε βάθος χρόνου,ποιος ξέρει,ίσως μπορέσουμε να κηρύξουμε την Ελλάδα από κράτος άθρησκο σε κράτος άθεο,όταν με χρόνια και καιρούς ξημερώσει η κόκκινη αυγή.
Η απαράμιλλη προπαγάνδα του μαρξισμού,ανίκητη ακόμη στην Ελλάδα παρά την πτώση του παγκοσμίως, όχι μόνον συνεχίζει να ”γαλουχεί”ψυχές εφήβων με αντιλήψεις που αντιστρατεύονται ακόμη και την πίστη των Ελλήνων,αλλά έχει το θράσος να καταβιβάζει την ανίερη και ανιστόρητη επιχειρούμενη διαδικασία χωρισμού κράτους Εκκλησίας σε απλή…διοικητική διαδικασία,όπως μας διαβεβαίωσε ο έτερος γκουρού της εν Ελλάδι Αριστεράς Γιώργος Κυρίτσης σε πρόσφατη τηλεοπτική εκπομπή.
Για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα,ο γράφων θα ήταν ο τελευταίος που θα υποστήριζε ένα θρησκειοκρατικό κράτος(ο όρος θεοκρατικό είναι ανακριβής και ίσως βλάσφημος,ο Θεός δεν κυβερνά) και βεβαίως στην εποχή μας οι άνθρωποι αυτοπροσδιορίζονται και ουδόλως επιθυμούν να κανονίζει την ζωή τους και την καθημερινότητά τους η Εκκλησία,τουλάχιστον στον ελεύθερο χριστιανικό κόσμο.
Άλλο όμως είναι αυτό και άλλη η ιστορική πραγματικότητα του ελληνικού έθνους το οποίο ουδέποτε στην Ιστορία του έζησε υπό την διακυβέρνηση λειτουργών της Εκκλησίας,όπως έγινε στην Ευρώπη μέχρι την Γαλλική Επανάσταση.
Καθόλη την περίοδο της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας,την Τουρκοκρατία και στο ελεύθερο ελληνικό κράτος μέχρι σήμερα οι ρόλοι ήταν πάντα διακριτοί,ιδιαίτερα οι αείμνηστοι ημών βυζαντινοί αυτοκράτορες σε αντίθεση με τους δυτικούς βασιλείς περιόριζαν την Εκκλησία στον καθαρά θρησκευτικό της ρόλο.
Θρήσκευαν και πίστευαν όμως σε αντίθεση πάλι με την επιφανειακή χριστιανικότητα των δυτικών πρώην βαρβάρων για τους οποίους η είσοδος στον χριστιανισμό ήταν απλώς διαβατήριο για τον πολιτισμό της εποχής και τίποτε άλλο.
Έτσι εξηγείται ο αντικληρικαλισμός της Γαλλικής Επανάστασης,η οποία σάρωσε το μεσαιωνικό καθεστώς με το οποίο ο βυζαντινός και ο νεώτερος Ελληνισμός ουδεμία σχέση ουδέποτε είχαν.
Αυτά όμως επειδή είναι ψιλά γράμματα για τους εν Ελλάδι αριστερούς μας θέλουν και την ελληνική Εκκλησία ντε και καλά σκοταδιστική,πάλι καλά που δεν της χρεώνουν και το κάψιμο των μαγισσών.Θεωρούν μάλιστα και ιστορική ατυχία το οτι ο αντικληρικαλισμός του Διαφωτισμού δεν ήλθε ποτέ στην Ελλάδα(ίσως γι’αυτό ανέλαβαν αυτό το έργο οι ίδιοι).
Θέλω κάτι να πω στους κυρίους αυτούς.Ο Έλληνας κύριοι θέλει και την εκκλησιά του και τον παπά του.Τον παπά θέλει να τον βαφτίζει όταν γεννιέται,αυτόν θέλει να τον παντρεύει,αυτόν θέλει να τον κηδεύει.
Οση ψευδοκουλτούρα και να διαχύσετε,αυτό δεν αλλάζει.Αλήθεια,πήρατε ποτέ το θάρρος να εξηγήσετε στους Ελληνες οτι χωρισμός κράτους-Εκκλησίας σημαίνει οτι ο παπάς δεν θα μπορεί πια να ορκίζει τον Ελληνα στρατιώτη,δεν θα μπορεί να παρίσταται στις εθνικές εορτές,δεν θα μπορεί να παρίσταται σε καμία κρατική ή εθνική ή μαθητική εκδήλωση που να μας θυμίζει οτι είμαστε έθνος με Ιστορία;
Εξηγήστε όλα αυτά και τότε τα λέμε.Ο γράφων έχει ακόμη την εικόνα του ελληνικού Τάγματος που αρνιόταν πεισματικά να ανέβει στα αεροπλάνα που θα το μετέφεραν στα Αφγανιστάν εάν πρώτα δεν το ευλογούσε ο παπάς του,ο οποίος για κάποιον λόγο είχε καθυστερήσει να μεταβεί στα αεροδρόμιο,πράγμα που άφησε κυριολεκτικά άφωνους τους Αμερικανούς και Ευρωπαίους συναδέλφους.
Αυτό κύριοι είναι η Ελλάδα και δεν πρόκειται να αλλάξει όσο δηλητήριο και αν χύσετε εσείς και όσο δεν την καταλαβαίνουν οι ξένοι.
Κλείνοντας,έχω κάτι να είπω επίσης προς άπαντας που κάνουν την τιμή στον γράφοντα διαβάζοντας το παρόν σημείωμά του.Το αρχαίο ελληνικό πνεύμα αγαπητοί είναι από πολλού καιρού κτήμα του ελεύθερου και πολιτισμένου κόσμου και έχει παύσει από πολλού επίσης καιρού να αποτελεί ιδιοκτησία του έθνους μας.
Απαξ και ένας πολιτισμός γίνεται η βάσις όλων των πολιτισμών παύει και η ιδιοκτησία,εάν βέβαια υποθέσουμε οτι ιδιοκτησία υπήρξε ποτέ με την έλευση στο ιστορικό προσκήνιο της Ρώμης.Κατόπιν αυτού το μόνο γηγενές πολιτιστικό πρόταγμα του σημερινού Ελληνισμού,η μόνη πολιτιστική πρότασις που του απέμεινε είναι η Ορθοδοξία.
Το ελληνικό κράτος λοιπόν,προκειμένου να πείσει όλον τον υπόλοιπο κόσμο οτι ακόμη υπάρχουμε και ακόμη κάτι έχουμε να δώσουμε,θα πρέπει όχι μόνο να υποβαθμίζει ή και να πολεμά την Εκκλησία,αλλά να φροντίζει μαζί της ώστε το μήνυμά της να ακούγεται δυνατά,ασχέτως αν το κράτος αυτό κυβερνάται από δεξιούς ή αριστερούς και ασχέτως επίσης αν οι ίδιοι θρησκεύουν ως άτομα ή όχι.
*Ο Ιωάννης Ξηρός είναι Ταξίαρχος ε.α