Η Τουρκία ήρε τη «σιγή ασυρμάτων» των τελευταίων ημερών και επανήλθε ακόμα πιο προκλητική στον «ψυχρό πόλεμο» που διεξάγει κατά της Κύπρου…
Με νέες παράνομες Navtex, εκ των οποίων η πρώτη ουσιαστικά περικυκλώνει την Κύπρο, από βορειοδυτικά του Ακάμα μέχρι νοτιοανατολικά του Κάβο Γκρέκο, από την Τρίτη μέχρι και την Κυριακή.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η έκταση της θαλάσσιας ζώνης που αφορά στη συγκεκριμένη πρόκληση, αφορά 41.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα και ο σκοπός είναι η «ρυμούλκηση υποβρυχίων συσκευών».
Περιλαμβάνει μεγάλες εκτάσεις των τεμαχίων «1», «2», «3», «6», «7», «8», «9», «13» και πλησιάζει σε απόσταση 14 χιλιομέτρων το σημείο της γεώτρησης στον στόχο «Καλυψώ» από τo «Saipem 12000».
Επικαλύπτει μάλιστα τον επόμενο στόχο γεώτρησης της ΕΝΙ, τον στόχο «Σουπιά».
Επικαλύπτει επίσης και τους θαλάσσιους και εναέριους διαδρόμους που δέσμευσε η Κυπριακή Δημοκρατία για την πλεύση των πλοίων υποστήριξης της γεώτρησης από το «Saipem 12000» και των ελικοπτέρων που πετούν από το αεροδρόμιο Λάρνακας προς το γεωτρύπανο.
Με δεύτερη παράνομη Navtex που εξέδωσε άρον-άρον, δέσμευσε την Τρίτη περιοχή ανοικτά του Μαζωτού, στα όρια περιοχής που δέσμευσε επίσης για την Τρίτη η Κυπριακή Δημοκρατία με Notam και Navtex για αεροναυτική άσκηση.
Από το απόγευμα της Πρωτοχρονιάς, ξεκίνησε το σεργιάνι του και το σεισμογραφικό «Barbaros» μεταξύ των βόρειων ακτών της Τουρκίας στην περιοχή Σινίφκης-Μερσίνης και των βόρειων ακτών της χερσονήσου του Ακάμα, στην περιοχή που «δέσμευσε» η Τουρκία για την περίοδο 29 Δεκεμβρίου 2017-18 Μαρτίου 2018, μέρος της οποίας επίσης εμπίπτει στην περιοχή ευθύνης της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Το Κέντρο Συντονισμού Έρευνας-Διάσωσης, έχει εκδώσει σε όλες τις περιπτώσεις αυστηρές αντι-navtex χαρακτηρίζοντας «παράνομες» και «εκδοθείσες από μη αρμόδια Αρχή», ενώ ο παράκτιος σταθμός Αττάλειας με δικές του ανακοινώσεις αναφέρει ότι θα συνεχίζει να ανακοινώνει τις σχετικές ειδοποιήσεις για ασφάλεια της ναυσιπλοΐας.
Την ίδια ώρα, η γεώτρηση προς τον στόχο «Καλυψώ» που από το μεσημέρι της Κυριακής προχωρά κάτω από τον βυθό με στόχο να φτάσει σε βάθος λίγο μεγαλύτερο των 1.600 μέτρων, προχωρά κανονικά, όπως και ο εφοδιασμός με τα απαραίτητα από το λιμάνι Λεμεσού.
Πηγή:Φιλελευθερος