Ένας εκτός των άλλων και από τους πλέον πρωτοπόρους επιχειρηματίες στον τουριστικό κλάδο στα Χανιά, ο οποίος είχε υπηρετήσει στην αυτοδιοίκηση και επιπλέον είχε διακριθεί ως πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας και είχε τιμηθεί για το φιλανθρωπικό του έργο, έφυγε σήμερα από την ζωή σε ηλικία 85 ετών..
Πρόκειται για τον Γεώργιο Παπαδάκη, τ.Δήμαρχο Γεωργιούπολης, και Πτέραρχο ε.α της Πολεμικής Αεροπορίας ,αλλά και ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου “Pilot” στην Γεωργιούπολη.
Ο εκλιπών, ήταν βετεράνος πιλότος, αρχηγός σμήνους αεροπορικών επιδείξεων και είχε διατελέσει και διοικητής της 115 Πτέρυγας Μάχης.
Πριν μερικά χρόνια, μου είχε κάμει την τιμή να μου χαρίσει ένα καταπληκτικό σύγγραμμα του Γ. Μαρμαρίδη με τίτλο “Το Χρυσό Σμήνος”, που αναφέρεται στην ιστορία του περίφημου αεροπορικού πένταθλου, και τα κατορθώματα και τις θαυμαστές πρωτιές των νεαρών τότε πιλότων μας.(χανιώτικα νεα)
Ένας θεσμός, που κράτησε λίγα χρόνια αλλά δόξασε την Πολεμική μας Αεροπορία και περιελάμβανε, εκτός από το αεροπορικό μέρος, δρόμο 400 μ. με βαριά εμπόδια, σκληρό δρόμο 12 χλμ. με χρήση διαφυγής – προσανατολισμού, κλπ., σκοποβολή και ξιφασκία. Συγκεκριμένα, η ομάδα του πεντάθλου, έδρασε από το 1957 έως το 1964.
Τότε για πρώτη φορά Έλληνες πιλότοι αγωνίσθηκαν με τα μαχητικά F – 86 SAΒRE, με ταχύτητες των 1072 χιλ. την ώρα και ανεβαίνοντας ως τα 17.000 μέτρα ψηλά, γιατί στην αρχή, τις πρώτες νίκες είχαν με τα F-84G. Γαλλία, Βέλγιο, Ολλανδία, Νορβηγία, Δανία, Σουηδία και Ελλάδα συναγωνίζονταν στην αρχή και οι Έλληνες είχαν πάντα πρωτιές.
Η επίδοσή τους στο Αεροπορικό Ράλλυ του 1964, μπορεί να χαρακτηρισθεί απίστευτη. Πρώτα γιατί κατέρριψε όλα τα διεθνή records που είχαν επιτευχθεί μέχρι τότε, από αντίστοιχα σμήνη άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Δεύτερο, γιατί ποτέ μέχρι σήμερα δεν ξεπεράστηκε στους αγώνες αυτούς.
Δεν μπορώ να παραλείψω το γεγονός ότι, πριν από την καθιέρωση του αερ. πεντάθλου, σε αγώνες του ΝΑΤΟ το 1954 τα πέντε F-84 από την 110 Π.Μ. της Λάρισας, με πιλότους τους θρυλικούς: Επισμηναγό Κόκκα, τον Χανιώτη Σμηναγό Στυλιανάκη, Πανουτσόπουλο, Λιμπουσάκη και Παπαδημητρόπουλο, άφησαν άφωνους τους παράγοντες του ΝΑΤΟ, αφού επρώτευσαν με 7.600 βαθμούς, με δεύτερη την Ιταλία με 3.500 βαθμούς. Θα χρειαζόταν οι 340 σελίδες του βιβλίου που ανέφερα, για να περιγράψω τις δόξες των Ελληνικών φτερών και θα έκανα οπωσδήποτε και λάθη, μη γνωρίζοντας λεπτομέρειες από τα αεροπορικά, ορολογίες, κ.λπ.
Από τους πρωτοπόρους στην ανάδειξη της Γεωργιούπολης ως τουριστικό προορισμό με το ξενοδοχείο “Pilot”, είχε διατελέσει και Δήμαρχος του «Καποδιστριακού» Δήμου Γεωργιουπόλεως από το 2002 έως το 2006.
Όμως ήταν και μεγάλος φιλάνθρωπος και ευεργέτης της τοπικής κοινωνίας, συνδράμοντας σε κοινωφελή έργα και στην στήριξη απόρων μέσω της Εκκλησίας.
Μάλιστα, πριν από δύο σχεδόν χρόνια, τον Φεβρουάριο του 2017 , ο Μητροπολίτης Κυδωνίας και Αποκορώνου Δαμασκηνός τον τίμησε με το οφφίκιο του Άρχοντος Oρφανοτρόφου της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας ως αναγνώριση της προσφοράς του στον συνάνθρωπο.
Βαθύτατα θλιμμένοι ο Σεβασμιώτατος κ.κ. Δαμασκηνός και ο Πανοσιολογιώτατος Πρωτοσύγκελλος Αρχιμ. Δαμασκηνός Λιονάκης δηλώνουν πως η τοπική μας Εκκλησία και η κοινωνία είναι από σήμερα φτωχότερη.
Η εξόδιος ακολουθία θα τελεστεί την Πέμπτη 3 Ιανουαρίου στις 12:00 μ.μ. από τον Ιερό Ναό Αγίων Δημητρίου και Χαραλάμπους στο κτήμα του ξενοδοχείου Pilot.