Μια μέρα μετά την παραλαβή των δύο καινούργιων Rafale για την Πολεμική Αεροπορία, το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο έδωσε σήμερα Τετάρτη (9/11) το «πράσινο φως» για την ενεργοποίηση του προγράμματος απόκτησης τεσσάρων κορβετών από το Πολεμικό Ναυτικό.
Συγκεκριμένα, το ΓΕΝ ζητά τη δέσμευση των πιστώσεων, περίπου δύο δισ. ευρώ για την απόκτηση τεσσάρων ολοκαίνουργιων πλοίων, με δεδομένο ότι υπάρχουν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες προτάσεις που έχουν καταθέσει Γάλλοι και Ιταλοί υποψήφιοι, οι οποίες ικανοποιούν απόλυτα το Πολεμικό Ναυτικό.
Συγκεκριμένα οι Γάλλοι έχουν καταθέσει πρόταση για τις κορυφαίες κορβέτες Gowind της Naval Group (κατασκευάστρια εταιρεία και των φρεγατών Belharra) και οι Ιταλοί που υποστηρίζονται και από ΗΠΑ για τις πανίσχυρες κορβέτες FCX-30 γνωστές ως κλάσης Doha, της εταιρείας Fincantieri, η οποία έχει υπογράψει και μνημόνιο συνεργασίας με την ΟΝΕΧ, εταιρεία που θέλει να προχωρήσει στην εξυγίανση των ναυπηγείων Ελευσίνας.
Το υπουργείο Εθνικής Αμυνας έχει δεσμεύσει κονδύλια συνολικού ύψους περίπου 2,5 δισ. ευρώ, τα οποία θα διατεθούν για την αγορά τριών κορβετών και την αναβάθμιση των τεσσάρων φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ, ποσό που όμως αναμένεται να αυξηθεί σε βάθος χρόνου, καθώς κατά τη διαδικασία εξέλιξης και των δύο προγραμμάτων εκτιμάται ότι θα εμφανιστούν κρυφά κόστη, τα οποία είναι αδύνατον να προβλεφθούν κατά την έναρξη της διαδικασίας.
Οι κορβέτες εντάσσονται στα τρία εξαιρετικά σημαντικά προγράμματα για τα οποία πολιτική και στρατιωτική ηγεσία έχουν αποφασίσει να προχωρήσουν άμεσα.
Πρόκειται για την ενεργοποίηση της option για την τέταρτη φρεγάτα Belh@rra, τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ κλάσης ΥΔΡΑ και την απόκτηση κορβετών. Ο Αρχηγός ΓΕΝ, Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης έχει θέσει στην κορυφή των προτεραιοτήτων τα τρία αυτά προγράμματα για τον ελληνικό Στόλο και είναι προφανές πως θα ενισχύσουν κατακόρυφα την αποτρεπτική ισχύ του Πολεμικού Ναυτικού και των Ενόπλων Δυνάμεων.
Σύμφωνα με τους επιτελείς του ΓΕΝ, πάντως, και εξαιτίας της αύξησης των τιμών στις πρώτες ύλες αλλά και επειδή όσο θα προχωρά το πρόγραμμα αναβάθμισης των φρεγατών, θα προκύπτουν συνεχώς και επιπλέον προβλήματα σε συστήματα τα οποία θα πρέπει να αντικατασταθούν, το τελικό κόστος της αναβάθμισης των τεσσάρων ΜΕΚΟ ενδέχεται, σε βάθος χρόνου, να αγγίξει ακόμη και το 1 δισ. ευρώ.