Εμπορευματοκιβώτια της Hewlett Packard που προορίζονταν για σιδηροδρομική μεταφορά από τον Πειραιά στην Κεντρική Ευρώπη ταξιδεύουν ήδη για το λιμάνι Κόπερ της Σλοβενίας, καθώς ο άξονας Πειραιάς – Ειδομένη παραμένει κλειστός.
Τα πρώτα εκατό εμπορευματοκιβώτια σαράντα ποδών της Hewlett Packard που προορίζονταν για σιδηροδρομική μεταφορά από τον Πειραιά στην Κεντρική Ευρώπη ταξιδεύουν ήδη για το λιμάνι Κόπερ της Σλοβενίας, καθώς ο άξονας Πειραιάς – Ειδομένη παραμένει κλειστός ελέω λαθρομεταναστών και η παράκαμψη από τη Βουλγαρία είναι προβληματική.
Με αυτό τον τρόπο η πρώτη μεγάλη πολυεθνική που προτίμησε τον Πειραιά για πύλη των εισαγωγών της στην Ευρώπη γίνεται και η πρώτη που ενεργοποιεί plan B απεμπλοκής της. Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα της «Κ», η εκπρόσωπος της HP για τις αγορές EMEA, Danièle Mason, ξεκαθαρίζει πως ο αμερικανικός όμιλος «παραμένει δεσμευμένος στην υλοποίηση της στρατηγικής του να χρησιμοποιεί τον ανανεωμένο λιμένα Πειραιώς ως διαμετακομιστικό κέντρο διασύνδεσης της Ασίας με την Ελλάδα ως νέα πύλη στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική».
Προσθέτει όμως πως «είναι προσηλωμένη και στη στρατηγική της αυτή αλλά και στους πελάτες της και διαθέτει έτσι επιχειρησιακό σχέδιο με συνέχεια αλλά και δυνατότητα να μετριάζει ή να αποτρέπει διαταραχές στην εφοδιαστική της αλυσίδα».
Δεν είναι όμως η μόνη που αντιμετωπίζει προβλήματα στην εφοδιαστική της αλυσίδα. Επιχειρήσεις που έχουν φορτία τους εγκλωβισμένα στα σύνορα, σε λιμάνια ή σε αποθηκευτικούς χώρους προς μεταφόρτωση σε τρένα και εξαγωγή προς την Ευρώπη, αναζητούν αγωνιωδώς εναλλακτικές λύσεις που δεν περιλαμβάνουν την Ελλάδα.
Οσοι άτυχοι επιχειρηματίες έχουν τις παραγωγικές τους μονάδες στην Ελλάδα και εισάγουν πρώτες ύλες παραμένουν με όση ελάχιστη υπομονή τούς έχει απομείνει, έπειτα από είκοσι μέρες διακοπής της βασικής σιδηροδρομικής σύνδεσης με την Ευρώπη, όμηροι της αδυναμίας της Πολιτείας να δώσει λύση στο καίριο αυτό πρόβλημα. Σε αυτούς συμπεριλαμβάνονται μεγάλοι εισηγημένοι όμιλοι προϊόντων προσωπικής υγιεινής και απορρυπαντικών που εισάγουν πρώτες ύλες και επανεξάγουν μεταποιημένα προϊόντα όπως ο Σαράντης, προϊόντων και αναλώσιμων πληροφορικής όπως το Πλαίσιο, η Χαϊδεμένος ΑΕΒΕ αλλά και δεκάδες άλλοι ακόμα.
Την ίδια ομηρία βιώνουν όμως και όσοι περιμένουν τη βυτιοφόρο αμαξοστοιχία με τους επτακόσιους τόνους υδροχλωρικού οξέος και άλλη θειικού οξέος από την Ουγγαρία, που παραμένει για δεύτερη εβδομάδα εγκλωβισμένη στα Σκόπια, μεταξύ των οποίων είναι και οι ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, Coca-Cola 3Ε και Αθηναϊκή Ζυθοποιία.
Τεράστια προβλήματα, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, αντιμετωπίζουν επίσης βιομηχανίες όπως η SCA, πολυεθνική εταιρεία υγιεινής και παραγωγής χαρτιού, η Atlas Tapes, η Alpha Glass και άλλες.
Ολόκληρος ο διάδρομος συνδυασμένων μεταφορών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης έχει καταρρεύσει, αλλά πάνω απ’ όλα έχει καταρρεύσει η αξιοπιστία της Ελλάδας ως πύλης εισόδου για τις εκ της Ασίας εισαγωγές στην Ευρώπη και όχι μόνον. Είναι τα τρένα, που πρώτα γέμισε με φορτία της προς την Κεντρική Ευρώπη η Hewlett Packard, τα οποία έπειτα από προσπάθειες τριών και πλέον ετών κατάφεραν να επιστρέφουν γεμάτα αναβαθμίζοντας τα ελληνικά λιμάνια και ως εξαγωγικά.