Το κόστος της αναβάθμισης για 85 αεροσκάφη F-16 Block 52+ και Block 52+ Advanced σε F-16 Viper δεν θα ξεπεράσει το 1,1 δισ, υποστηρίζουν οι Επιτελείς στο Πεντάγωνο σε σχετική ενημέρωση!
Περίπου οκτώ χρόνια θα χρειαστεί για να ολοκληρωθεί ο εκσυγχρονισμός 85 αεροσκαφών F-16 τα οποία θα ενταχθούν στη διακυβερνητική συμφωνία Ελλάδος-ΗΠΑ που αναμένεται να οριστικοποιηθεί τις επόμενες ημέρες, όταν και θα παραληφθεί από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας η τελική επιστολή LOA (Letter of Acceptance) από την Ουάσιγκτον.
Με απλά Ελληνικά και εφ’ όσον το πρόγραμμα ανακατασκευής των F-16 ξεκινήσει μέσα στο 2018, η αναβάθμιση των μαχητικών αναμένεται να ολοκληρωθεί οκτώ χρόνια μετά, δηλαδή περί το 2026.
Αυτό σημαίνει ότι στην ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος εκσυγχρονισμού των αμερικανικής κατασκευής μαχητικών, το πρώτο από τα F-16 που θα έχει αναβαθμιστεί στην έκδοση «Viper», θα είναι περίπου οκτώ ετών.
Όση είναι σήμερα η ηλικία των F-16 Block 52+ advanced που αναμένεται να μπουν στο πρόγραμμα ανακατασκευής…
Η ελληνική πλευρά θεωρεί ότι οι εργασίες αναβάθμισης των ηλεκτρονικών συστημάτων και αντικατάστασης του ραντάρ των F-16 θα γίνουν στην ΕΑΒ.
Στις συνομιλίες με τους Αμερικανούς της Lockheed Martin έχει τεθεί ο στόχος το πρώτο F-16 του προγράμματος να εκσυγχρονιστεί στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία με επίβλεψη Αμερικανών ειδικών.
Το πρώτο αναβαθμισμένο F-16 θα πετάξει μέχρι το Fort Worth του Τέξας όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις της Lockheed για έλεγχο, πιστοποίηση και τελική έγκριση των εργασιών, ώστε να ξεκινήσει ο εκσυγχρονισμός και των υπολοίπων μαχητικών.
Στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο θα καθηλώνονται περίπου 12 αεροσκάφη προς ανακατασκευή…Αλλά πρώτα από όλα θα πρέπει να μάθουμε πόσα F-16 είναι ήδη καθηλωμένα λόγω ανταλλακτικών !!!
Στην Πολεμική Αεροπορία αναφερουν ότι κατά προτεραιότητα θα εκσυγχρονιστούν τα F-16 που σήμερα βρίσκονται στο έδαφος λόγω βλαβών ή απουσίας ανταλλακτικών…Αλλά πως θα πετάξουν;
Ανώτατες πηγές του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας αναφέρουν ότι στόχος είναι να αναβαθμιστεί ένας αριθμός 85 F-16 και συγκεκριμένα 55 F-16 Block 52+ και τα 30 τελευταίας παραλαβής F-16 Block 52+ Advanced.
Το κόστος του προγράμματος, λένε στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, δεν αναμένεται να υπερβεί το 1,1 δισ. δολάρια, σύμφωνα με το ΓΕΕΘΑ ή 1,1 δισ. ευρώ κατά την άποψη του Πάνου Καμμένου, που έχει επίσης δηλώσει ότι η αναβάθμιση μάλλον δεν θα κοστίσει στους φορολογούμενους πάνω από 700-800 εκατ. ευρώ.
Στο ΓΕΑ υποστηρίζουν ότι θα καταφέρουν να πουλήσουν στην Κροατία, που έχει εκδηλώσει σχετικό ενδιαφέρον, 12 F-16 Block 30, διαδικασία από την οποία φιλοδοξούν να εισπράξουν 100-με 120 εκατ. ευρώ.
Η Πολεμική Αεροπορία έχει σήμερα στο οπλοστάσιό της 32 F-16 Block 30.
Τα 20 μαχητικά αυτής της διαμόρφωσης που θα παραμείνουν στη δύναμη του ΓΕΑ σχεδιάζεται να συγκροτήσουν μια μοίρα εκπαίδευσης των νέων πιλότων στα F-16.
Στο Πεντάγωνο υποστηρίζουν επίσης ότι τα 37 αεροσκάφη Block 50 που δεν θα αναβαθμιστούν στην έκδοση Viper θα εκσυγχρονιστούν σε F-16 Block 52 από τα συστήματα που θα αφαιρεθούν από τα 85 F-16 που θα αναβαθμιστούν.