Ta υψηλής τεχνολογίας νεότευκτα Aero Highspeed. Εχουν ναυπηγηθεί στα ναυπηγεία Brødrene Aa της Νορβηγίας, το συνολικό κόστος τους ανήλθε στα 21 εκατομμύρια και καλύφθηκε από ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό της Attica.
Τα δύο πρώτα έχουν ήδη παραδοθεί και αναμένεται έως τα μέσα Ιουλίου να παραδοθεί και το τρίτο, οπότε και όλα μαζί θα φορτωθούν σε ειδικού τύπου πλοίο που θα τα μεταφέρει στον Πειραιά για να πιάσουν αμέσως δουλειά στα τέλη Ιουλίου με αρχές Αυγούστου.
Τα ιπτάμενα δελφίνια είτε θα πουληθούν στο εξωτερικό είτε θα δοθούν προς ανακύκλωση του αλουμινίου από το οποίο είναι φτιαγμένα. Ενα τελευταίο δελφίνι της Attica θα παραμείνει πάντως για κάποια χρόνια ακόμα στον Πειραιά για να λειτουργήσει ως εφεδρικό στα νεότερα «αδέλφια» του αν χρειαστεί.
Δεν θα εξαφανιστούν πάντως ολοσχερώς από τις ελληνικές θάλασσες ακόμα τα δελφίνια. Μια ακόμη ακτοπλοϊκή εταιρεία λειτουργεί κάποια δρομολόγια στον Αργοσαρωνικό με υδροπτέρυγο, ενώ δεν αποκλείεται κάποιος φιλόδοξος επιχειρηματίας να αποφασίσει να τα αγοράσει για να τους δώσει νέα παράταση ζωής.
Ωστόσο οι μέρες τους θα είναι πλέον μετρημένες, αφού ο ανταγωνισμός με τα σύγχρονα Aero Highspeed και τα άλλα καταμαράν θα είναι συντριπτικός.
Οι αντικαταστάτες των ιπτάμενων δελφινιών, τα νορβηγικής σχεδίασης και ναυπήγησης ταχύπλοα, έχουν περισσότερες θέσεις –150 έναντι 130 των ιπτάμενων δελφινιών– και, καθώς είναι φτιαγμένα εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα, είναι φιλικότερα στο περιβάλλον με δεδομένο τον χαμηλό δείκτη εκπομπών άνθρακα ανά μεταφερόμενο άτομο ανά μίλι, εξηγούν οι ειδικοί.
Να σημειωθεί ότι διαθέτουν και φωτοβολταϊκές μονάδες, που θα καλύπτουν τις ανάγκες φωτισμού και ηλεκτροδότησης των ξενοδοχειακών υπηρεσιών.
Τα Aero έχουν μέγιστη ταχύτητα 32,2 κόμβων με πλήρες φορτίο, ολικό μήκος 36 μ., πλάτος 9,7 μ. και η εσωτερική διαρρύθμιση και γενικότερα ο σχεδιασμός τους στοχεύουν να προσφέρουν πολύ μεγαλύτερες ανέσεις και καλύτερες υπηρεσίες.
Mε τη δρομολόγησή τους θα αυξηθεί η διαθέσιμη μεταφορική ικανότητα για τους προορισμούς του Αργοσαρωνικού. Υπόσχονται μια νέα εποχή για τον Αργοσαρωνικό, αλλά και νοσταλγία για τα θορυβώδη και τρεμάμενα σοβιετικά «Μέτεορ», που έφεραν πρώτα τις υψηλές ταχύτητες για τους επιβάτες στις ελληνικές θάλασσες.