Οι πιθανές επιπλοκές που μπορεί να δημιουργήσει το αντιρατσιστικό (που ήδη έχει ξεσηκώσει θύελλα)
Μηνύματα μίσους μέσα από το Κοράνι, στέλνουν άμεσα στη φυλακή όσους το διδάσκουν ή το πιστεύουν
Θα ασκηθούν διώξεις σε όλους τους κήρυκες του υπαρκτού μίσους που αλωνίζουν στη Θράκη
Γράφει ο Μάνος Ηλιάδης
Σε απρόβλεπτες καταστάσεις μπορεί να οδηγήσει ο νέος νόμος για τον ρατσισμό και την ξενοφοβία, τον οποίο υποχρεούται να ψηφίσει η Βουλή σε εφαρμογή της αποφάσεως – πλαισίου 2008/913 ΔΕΥ του Συμβουλίου της 28ης Νεομβρίου 2008 «για την καταπολέμηση ορισμένων μορφών εκδηλώσεων ρατσισμού και ξενοφοβίας μέσω του ποινικού δικαίου».
Το ενδεχόμενο να δημιουργηθούν απρόβλεπτες καταστάσεις και προβλήματα δεν είναι καθόλου απίθανο, γιατί παρόμοιοι νόμοι, περιορισμού δηλαδή βασικών ελευθεριών, όπως η ελευθερία εκφράσεως, είναι κατά την άποψή μας παράλογοι και δεν εκφράζουν την λαϊκή βούληση.
Η αντίδραση των 38 βουλευτών και ο ξεσηκωμός των Μικρασιατικών και ιδίως των Ποντιακών σωματείων και συλλόγων για την μη συμπερίληψη της Γενοκτονίας των Ποντίων, του Μικρασιατικού Ελληνισμού και των Αρμενίων, έσωσε βέβαια, την κατάσταση, σύμφωνα με τις εκ των υστέρων διαβεβαιώσεις του υπουργού Δικαιοσύνης, αλλά το λυπηρό γεγονός ότι χρειάστηκε τόσος αγώνας για να προστατευθεί το αυτονόητο παραμένει και θα ήταν χρήσιμο να μάθουμε κάποτε ποιος ήταν πίσω από αυτή την κραυγαλέα εκδήλωση ενδοτισμού έναντι της Τουρκίας.
Η Εκκλησία
Σε ένα άλλο επίπεδο, οι εκπρόσωποι της Εκκλησίας, επισήμαναν την ουσία του προβλήματος. Όπως ανέφερε στις 22 Αυγούστου ο μητροπολίτης Πειραιώς στην επιστολή του προς το Μαξίμου: «Διαμαρτυρόμεθα ακόμη εντονότατα, διότι εισάγεται για πρώτη φορά στην έννομη τάξη και το δικαιϊκό μας σύστημα, η ποινικά καταδίωξη ενός συναισθήματος που δεν έχει λάβει αρχή εκτελέσεως, όπως η έννοια του μίσους, η οποία δεν προσδιορίζεται επακριβώς, με μέγιστο κίνδυνο την καταδίωξη της ελευθερίας συνειδήσεως και της ελευθερίας εκφράσεως», ενώ οι μητροπολίτες Αιτωλοακαρνανίας και Κυθήρων επεσήμαναν σε κοινή επιστολή τους ότι «με το υπό ψήφισιν νομοσχέδιο κυριολεκτικά ανοίγει ο ασκός του Αιόλου, καθώς θα μπορεί να κολάζεται ποινικά όχι μόνο η πράξις αλλά και η έκφρασις της γνώμης».
Το βασικό πρόβλημα του προς ψήφιση νομοσχεδίου είναι πράγματι ο μη ακριβώς προσδιορισμός της έννοιας των προς κολασμό αδικημάτων. Εκτός από την έννοια του μίσους που επισημαίνει ο Μητροπολίτης Πειραιώς, ασαφείς είναι και οι έννοιες του «ρατσισμού» και της ξονοφοβίας», οι οποίες είναι στον τίτλο του προωθούμενου νομοσχεδίου. Μία αναδρομή στους ορισμούς που δίνουν για τον ρατσισμό η Wikipedia, το Λεξικό της Οξφόρδης, το Merriam – Webster Dictionary ή το American Heritage College Dictionary δεν αποκαλύπτει κανέναν κολάσιμο χαρακτηρισμό σε βαθμό που να μην προβλέπεται ήδη από τις νομοθεσίες όλων των χωρών της Ευρώπης.
Η «ξενοφοβία» (ένας όρος που λανσάρισαν οι εμπνευστές των πολυπολιτισμικών κοινωνιών) δεν χρειάζεται επεξήγηση, καθώς η λέξη είναι ελληνική και έχει την ίδια έννοια κατά τη μεταφορά της στην αγγλική («xenophobia»).
Η συμβολή της Ψυχιατρικής σε ένα θέμα καθαρά της δικής της αρμοδιότητας (φοβίες) ξεκαθαρίζει, πάντως καλύτερα τα πράγματα. «Οι φοβίες χαρακτηρίζονται από αδικαιολόγητο και υπερβολικό φόβο χωρίς να υπάρχει πραγματικός κίνδυνος, οι οποίες οδηγούν ένα άτομο στο να αποφεύγει ορισμένες καταστάσεις ή όταν βρίσκεται αντιμέτωπος με αυτές, να τις βιώνει με πολύ έντονο άγχος».
Η διαφορά
Το βασικό στοιχείο που πρέπει να επισημανθεί εδώ είναι η διαφορά που προκύπτει ανάμεσα στο κεντρικό στοιχείο του ψυχιατρικού ορισμού, που είναι η έλλειψη προσωπικού κινδύνου, ενώ στην περίπτωση της μεγάλης και ανεξέλεγκτης εισόδου ξένων μεταναστών, για παράδειγμα, ή της ομαδικής εισόδου π.χ. των Τσάμηδων στην Ήπειρο ή μερικών δεκάδων χιλιάδων Τούρκων στη Θράκη ή στα ελληνικά νησιά, οι κίνδυνοι είναι προδήλως υπαρκτοί.
Η καταπολέμηση της ξενοφοβίας δεν αναφέρεται, άλλωστε, σε καταστάσεις μεταξύ των διαφόρων λαών της Ευρώπης οι οποίοι πολύ πριν από τη δημιουργία της Ε.Ε. δεν αντιμετωπίζονταν εχθρικά μεταξύ τους.
Ενσωμάτωση στις τοπικές κοινωνίες
Σε ό,τι αφορά τη χώρα μας, απόδειξη ότι στην ουσία η ξενοφοβία δεν υπάρχει, αποτελεί το γεγονός ότι στην Ελλάδα ζουν μονίμως ή για μικρά διαστήματα αμέτρητοι ξένοι, πλήρως ενσωματωμένοι στις τοπικές κοινωνίες, όπως Πολωνοί, Άγγλοι, Ρώσοι, Ιταλοί, πολλοί Αλβανοί κ.α., ακόμη δε και Γερμανοί –στη νοτιοδυτική Πελοπόννησο έχουν κάνει ολόκληρη αποικία- χωρίς κανένας Έλληνας να φοβάται ή να ενοχλείται και, αντιθέτως, να κάνουν συχνά στενή παρέα με κάθε ξένο.
Το πρόβλημα εδώ, όπως και σε ελάσσονα βαθμό σε άλλες χώρες της Ε.Ε., υπάρχει μόνο για τους στη μέγιστη πλειοψηφία τους παράνομους μουσουλμάνους μετανάστες και τούτο οφείλεται, εκτός του γνωστού πλήθους προβλημάτων που δημιουργούν, στον τεράστιο για τα ελληνικά δεδομένα και δυνατότητες αριθμό τους.
Τα βίαια κηρύγματα στο Κοράνι εναντίον των Χριστιανών και των αλλόθρησκων
Η αναφορά στη δημόσια υποκίνηση βίας ή μίσους που στρέφεται κατά ομάδας προσώπων ή μέλους ομάδας που προσδιορίζεται βάσει της φυλής, του χρώματος, της θρησκείας, των γενεαλογικών καταβολών ή της εθνικής ή εθνοτικής καταγωγής, που αποτελεί το αντικείμενο του άρθρου 1, παράγραφος (α) «Αδικήματα ρατσισμού και ξενοφοβίας», καθώς και αυτά των υπόλοιπων παραγράφων, στις ιδιάζουσες συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας, μπορεί να προκαλέσουν σημαντικά προβλήματα, ιδίως σε σχέση με τους μουσουλμάνους.
Ο λόγος είναι το ίδιο το Κοράνι, που διαβάζεται σε αμέτρητους «άτυπους χώρους προσευχής», τα αυτοσχέδια τζαμιά δηλαδή, υπάρχουν συγκεκριμένα χωρία (πραγματικά κηρύγματα και υποκίνηση μίσους) που βάλλουν ανοιχτά εναντίον των Ιουδαίων, των Χριστιανών και άλλων αλλόθρησκων, με αποτέλεσμα οι πρώτοι που θα πρέπει να διωχθούν να είναι οι μουσουλμάνοι και ο ιμάμης που θα τους κάνει κήρυγμα με βάση το Κοράνι.
Παραδείγματα του ισλαμικού μίσους, μέσα από το Κοράνι
Μερικά παραδείγματα, για του λόγου το αληθές.
Σούρα (Κεφάλαιο) «ελ-Μάιντε», μέρος 6ο, παράγραφος 51 (στο Κοράνι που διανέμει δωρεάν η πρεσβεία της Σαουδικής Αραβίας:
«Ω, σείς που πιστέψατε! Μην κάνετε τους Εβραίους και τους χριστιανούς φίλους και προστάτες σας! Δεν είναι παρά μονάχα μεταξύ τους φίλοι και προστάτες».
Σούρα «ελ-Τέβμπε», μέρος 10, παράγραφος 5:
«Και όταν οι απαγορευμένοι μήνες (σ.σ. Ραμαζάνι) έχουν περάσει, τότε (πολεμάτε και) σκοτώνετε τους ειδωλολάτρες (σ.σ. έτσι πήραν στο κυνήγι τους δυστυχείς Γεζίντι στο Ιράκ, που θεωρούνται ειδωλολάτρες) οπουδήποτε κι αν τους βρείτε συλλάβετέ τους και πολιορκήστε τους και στήστε τους παγίδες με κάθε πολεμικό στρατήγημα».
Από το Κοράνι των εκδόσεων «Δημιουργία», σε μετάφραση του Γεράσιμου Πεντάκη, Σούρα «Τα λάφυρα», παράγραφος 40:
«Πολεμάτε αυτούς (τους ασεβείς) μέχρις ότου δεν θα υπάρχει πλέον πειρασμός, μέχρις ότου δεν θα υπάρχει άλλη θρησκεία εκτός από αυτήν του μόνου Θεού».
Σούρα «Η μετάνοια», παράγραφος 29:
«Πολεμάτε δε επίσης εναντίον των Εβραίων και των χριστιανών, οι οποίοι δεν πρεσβεύουν την πίστη της αλήθειας. Πολεμάτε εναντίον αυτών μέχρις ότου πάντες ανεξαιρέτως αποτίσουν φόρο και ταπεινωθούν».
Στην ίδια Σούρα, παράγραφος 124:
«Ω, πιστοί! Πολεμήστε τους απίστους (τους μη μουσουλμάνους δηλαδή) οι οποίοι έρχονται σε συνάφεια μαζί σας και υποδεχθείτε τους τραχέως»
Αν πάμε στους δικούς μας μουσουλμάνους της Θράκης, η κατάσταση είναι ακόμη πιο προβληματική. Ολόκληρος ο παρακρατικός μηχανισμός που έχουν στήσει εκεί οι Τούρκοι (με την επαίσχυντη ανοχή των ελληνικών κυβερνήσεων), με πρώτους τους παράνομους μουφτήδες τους και προεξάρχοντος του εξτρεμιστή Μέτε, καθυβρίζουν και καλλιεργούν συστηματικά το μίσος εναντίον των Ελλήνων.
Και το ερώτημα που τίθεται εδώ είναι:
Θα υπάρξει καμιά Ελληνική κυβέρνηση που θα έχει το θάρρος, αν όχι πρωτίστως την αξιοπρέπεια, να ασκήσει τις εκ του νέου νόμου προβλεπόμενες διώξεις σε όλους τους αυτούς κήρυκες του υπαρκτού και όχι του κατά φαντασίαν μίσους; Ή ο νέος νόμος θα ισχύει μόνο για τους Έλληνες, με αποτέλεσμα να γίνουμε πια τελείως ρεζίλι;
Πηγή εφημ. «Κυριακάτικη Δημοκρατία»
http://kostasxan.blogspot.gr/2014/08/blog-post_259.html