Τα Αμφίβια αυτά οχήματα διαθέτουν όλα τα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες τόσο ενός στρατιωτικού χερσαίου οχήματος όσο και ενός στρατιωτικού θαλάσσιου σκάφους
Το Αμφίβιο Στρατιωτικό όχημα ΖΑΗΑ αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος της Τουρκικής Υπηρεσίας Αμυντικής Βιομηχανίας FNSS για την κάλυψη των αναγκών σε αμφίβια τεθωρακισμένα οχήματα της Διοίκησης Τουρκικών Ναυτικών Δυνάμεων(Πεζοναύτες).
Η FNSS θα παραδώσει συνολικά 27 οχήματα, 23 εκ των οποίων είναι μεταφορείς προσωπικού, 2 οχήματα διοίκησης και ελέγχου και 2 οχήματα ανάκτησης.
Το ZAHA έχει υψηλότερη βαλλιστική και προστασία κατά ναρκών, σε σύγκριση με αλλά αντίστοιχα οχήματα και είναι εξοπλισμένο με τον πιο προηγμένο εξοπλισμό.
Όπως αναφέρουν συγκεκριμένα τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης, το ZAHA διαθέτει νέα βελτιωμένη προστασία από νάρκες και ισχυρή θωράκιση, ενώ είναι εξοπλισμένο με τηλεχειριζόμενο πυργίσκο τύπου με πολυβόλο των 12,7 χιλιοστών και έναν αυτόματο εκτοξευτή βομβίδων των 40 χιλιοστών.
Επίσης θα διαθέτει σύγχρονα συστήματα ελέγχου πυρός, σκόπευσης, εντοπισμού στόχου και αυξημένο ωφέλιμο φορτίο πυρομαχικών.
Το νέο τουρκικό όχημα αμφίβιων επιχειρήσεων μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 7 χιλιομέτρων την ώρα μέσα στο νερό, ενώ η ταχύτητα του στην ξηρά μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 70 χιλιόμετρα την ώρα.
Τα Αμφίβια αυτά οχήματα διαθέτουν όλα τα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες τόσο ενός στρατιωτικού χερσαίου οχήματος όσο και ενός στρατιωτικού θαλάσσιου σκάφους, εξισορροπώντας τις απαιτήσεις ξηράς και θάλασσας.
Το όχημα αυτό όμως είναι το πρώτο και μοναδικό αμφίβιο όχημα που είναι ικανό να αυτοδιορθώνεται σε περίπτωση ανατροπής και να λειτουργεί στη θάλασσα κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες.
Τα ZAHA που τίθενται σε υπηρεσία θα λειτουργούν εντός του νέου πλοίου αμφίβιων επιχειρήσεων (LHD) TCG ANADOLU του Τουρκικού Ναυτικού. Φυσικά θα τεθούν στην υπηρεσία των Τουρκικών Αμφίβιων Δυνάμεων που σαν στόχο έχουν τα νησιά του Αιγαίου.
Μετά την ολοκλήρωση παράδοσης των 27 ZAHA στους Τούρκους Πεζοναύτες στα τέλη του 2023, η Τουρκία θα έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 500 ανδρών σε μια διαδρομή.
Μπορεί κανείς να φανταστεί το μέγεθος της απειλής για τα νησιά μας στο Αιγαίο και ιδιαίτερα για εκείνα τα οποία βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από τα μικρασιατικά παράλια.