Επανέρχεται στο θέμα της δημιουργίας από την ελληνική κυβέρνηση θαλάσσιου πάρκου περιβαλλοντικής προστασίας στο Αιγαίο, ο αναπληρωτής πρόεδρος και τομεάρχης Άμυνας του κεμαλικού Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος (CHP) της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Γιανκί Μπαγτζίογλου.
Σε συνέντευξή του στην αντιπολιτευόμενη εφημερίδα Cumhuriyet, ο Γιανκί Μπαγτζίογλου λέει ότι στην εν λόγω περιοχή θα πραγματοποιηθούν επιστημονικές μελέτες με νέο εξοπλισμό για την ανίχνευση νέων ρηγμάτων στον πυθμένα σε βάθος μέχρι 2.000 μέτρα, υποστηρίζοντας ότι «είναι πολύ πιθανό ορισμένες από τις περιοχές που θα ερευνηθούν να συμπίπτουν με τουρκικές περιοχές θαλάσσιας δικαιοδοσίας».
Επιπλέον, όπως σημειώνει ο ίδιος, «λαμβάνοντας υπόψη ότι ο εξοπλισμός σεισμικών ερευνών μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί και για έρευνες φυσικού αερίου και πετρελαίου, δεν θα ήταν λάθος να πούμε ότι τα δεδομένα που θα προκύψουν από αυτές τις μελέτες μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για τον εντοπισμό αποθεμάτων (σ.σ.: υδρογονανθράκων)».
οι οποίες θα αποτελέσουν τη βάση για τις λεγόμενες αξιώσεις κυριαρχίας της Ελλάδας». Ερωτηθείς από το δημοσιογράφο της εφημερίδας «τι μπορεί να κάνει η Τουρκία απέναντι σε αυτές τις πρωτοβουλίες;» ο αναπληρωτής πρόεδρος του CHP απαντά:
«Η Τουρκία θα πρέπει να χρησιμοποιήσει την κρατική της σοφία και να κηρύξει θαλάσσιες περιοχές που θα υποστηρίζουν τις κυριαρχικές διεκδικήσεις της Τουρκίας και θα προστατεύουν τα δικαιώματα και τα συμφέροντά της, στη βάση της αμοιβαιότητας, σε περιοχές που θα κριθούν κατάλληλες στο Αιγαίο Πέλαγος και την Ανατολική Μεσόγειο, εντός των ορίων περιοχών θαλάσσιας δικαιοδοσίας μας όπως ορίζονται από τον Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών, με ονομασίες ΄΄Ειδικές Θαλάσσιες Προστατευόμενες Περιοχές΄΄ κ.λπ. Θα ήταν δε ορθό να καταχωρισθούν αυτές οι κηρυγμένες ως «Προστατευόμενες Περιοχές» στην ΕΕ και τον ΟΗΕ (μέσω του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού – ΙΜΟ) και θα πρέπει στο πλαίσιο αυτό το υπουργείο Εξωτερικών να αναλάβει ρόλο συντονιστή. Επιπλέον, θα πρέπει να παραχθούν νέα σχέδια με βάση την κοινή λογική σε πλατφόρμες όπως η Διεθνής Ναυτιλιακή Επιτροπή».