Οι πτήσεις τουρκικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών εντός του Fir Λευκωσίας, και ιδιαίτερα στην περιοχή δυτικά της Πάφου, δημιουργούν σοβαρά προβλήματα σχεδόν καθημερινά με τις πτήσεις τους αναγκάζοντας τις πτήσεις που απογειώνονται και προσγειώνονται στο αεροδρόμιο Πάφου να αλλάζουν πορεία κατά τις ώρες παρουσίας των τουρκικών UAV.
Το πρόβλημα σύμφωνα με το (Φ) της Κύπρου ήταν ιδιαίτερα έντονο Ιούλιο και Αύγουστο, όταν εν μέσω της περιόδου της πιο πυκνής κίνησης στο αεροδρόμιο Πάφου, αυξήθηκε τόσο η συχνότητα πτήσεων, όσο και η διάρκεια παραμονής των μη επανδρωμένων αεροσκαφών στην περιοχή.
Πρόκειται για την περιοχή όπου βρίσκεται από τις αρχές Μαΐου το τουρκικό γεωτρύπανο «Πορθητής» όπου υπάρχει και αυξημένη παρουσία τουρκικών πολεμικών πλοίων.
Η Τουρκία, από τα μέσα Ιουλίου, έχει εντείνει – γίνονται σχεδόν καθημερινά – τις πτήσεις κυρίως τεσσάρων τέτοιων αεροσκαφών.
Πρόκειται για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη τύπου «Bayraktar TB2» με τα χαρακτηριστικά TCB 807, TCB808, TCB809 και TCB810, που πετούν για μεγάλα χρονικά διαστήματα σε κύκλους στην περιοχή που βρίσκεται ο «Πορθητής» (Fatih).
Οι πτήσεις τους γίνονται σε σταθερό υψόμετρο και συγκεκριμένα στις 23.000 πόδια. Πρόκειται για περιοχή από την οποία διέρχονται πολλά αεροπλάνα, όμως επηρεάζεται άμεσα η ασφάλεια των αεροπλάνων που είτε κατευθύνονται για προσγείωση προς το αεροδρόμιο Πάφου, είτε απογειώνονται από το ίδιο αεροδρόμιο για ευρωπαϊκούς προορισμούς.
Τα αεροπλάνα που πραγματοποιούν υπερπτήσεις, διέρχονται σε υψόμετρο άνω των 33.000 ποδών και δεν παρενοχλούνται από τα τουρκικά UAV. Τα αεροπλάνα που κατευθύνονται για προσγείωση στην Πάφο όμως, ξεκινούν από νωρίτερα την διαδικασία μείωσης υψομέτρου πτήσης και στην περιοχή που πετούν τα τουρκικά UAV, βρίσκονται περίπου στο ίδιο υψόμετρο, δηλαδή μεταξύ 20.000 και 25.000 ποδών.
Κάτι που δημιουργεί συνθήκες σύγκρουσης, που είναι πιο έντονες λόγω του ότι πρόκειται για μη επανδρωμένα αεροσκάφη που πετούν με χειρισμό από επίγειους σταθμούς στην Τουρκία, με τους οποίους ούτε οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας του Fir Λευκωσίας έχουν επαφή, αφού η Τουρκία αρνείται επικοινωνία με αυτούς, αλλά ούτε και οι κυβερνήτες των άλλων αεροσκαφών μπορούν να επικοινωνήσουν.
Επίσης, το ίδιο συμβαίνει και με τα αεροσκάφη που απογειώνονται από το αεροδρόμιο Πάφου, με δυτική και βορειοδυτική κατεύθυνση, που πετούν σε ανάλογο υψόμετρο με τα τουρκικά UAV, στην διαδικασία για να ανέλθουν στο ύψος που θα πραγματοποιήσουν την πτήση τους.