Τα 44 μέλη του πληρώματος του υποβρυχίου San Juan που χάθηκαν όταν στο σκάφος σημειώθηκε έκρηξη πέθαναν ακαιραία και χωρίς να υποφέρουν σύμφωνα με έναν πρώην ειδικό του αμερικανικού ναυτικού.
Σύμφωνα με τον αναλυτή ακουστικής Μπρους Ρουλ το κέλυφος του υποβρυχίου καταστράφηκε ολοσχερώς μέσα σε 40 μιλισεκόντ, το 1/25 δηλαδή ενός δευτερολέπτου.
«Λάδι στη φωτιά» ρίχνει η έρευνα της δημόσιας βαυαρικής ραδιοφωνίας η οποία αφήνει υπόνοιες ότι δύο γερμανικές εταιρείες «λάδωσαν» και δεν έκαναν σωστά τη δουλειά τους για τη συντήρηση του υποβρυχίου.
Σύμφωνα με έρευνα της βαυαρικής ραδιοφωνίας δύο γερμανικές εταιρείες, η Ferrostaal και η EnerSys-Hawker, φέρονται να έχουν δωροδοκήσει για να κλείσουν το επικερδές συμβόλαιο της αλλαγής μπαταριών του υποβρυχίου. Αυτή δεν είναι όμως η μοναδική κατηγορία: κατά τις εργασίες οι οποίες έλαβαν χώρα μεταξύ 2007 και 2011 πρέπει να χρησιμοποιήθηκαν ανταλλακτικά κακής ποιότητας. Πρόκειται ακριβώς για αυτά που θα μπορούσαν να έχουν προκαλέσει την καταστροφή, διότι ο καπετάνιος του υποβρυχίου διεβίβασε μέσω ασυρμάτου ότι υπήρχε πυρκαγιά στον χώρο των μπαταριών της πλώρης.
Το συμβόλαιο ήταν ύψους 5,1 εκατομμυρίων ευρώ και αλλάχτηκαν περίπου 1000 μπαταρίες. Ηδη το 2010 υπήρχε η υποψία ότι έχουν γίνει παρατυπίες. Κατατέθηκε μάλιστα αγωγή αλλά οι κατηγορίες δεν ερευνήθηκαν, πιθανόν διότι οι ανακριτές δωροδοκήθηκαν. «Ολες οι υποψίες οδηγούν στην υπόθεση ότι πρόκειται για περίπτωση διαφθοράς», είπε στην βαυαρική ραδιοφωνία ο υπουργός Αμυνας της Αργεντινής. Εκπρόσωπος της εταιρείας Ferrostaal απέρριψε κάθε ευθύνη, ενώ η εταιρεία EnerSys-Hawker, η οποία προμήθευσε της μπαταρίες δεν έχει μέχρι στιγμής προβεί σε ανακοίνωση.
Πάντως, για να συγκεντρωθούν επαρκείς αποδείξεις θα πρέπει να βρεθούν τα συντρίμμια του υποβρυχίου, τα οποία αναζητούν εμπειρογνώμονες από 13 χώρες.
ΠΗΓΗ protothema