Την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου η ελληνική Πολεμική Αεροπορία ήταν η μοναδική αεροπορική δύναμη του ΝΑΤΟ που διέθετε στο δυναμικό της αεροσκάφη που είχαν κατασκευαστεί σε χώρα του Ανατολικού Μπλοκ.
Τα εν λόγω αεροσκάφη δεν ήταν μαχητικά, αλλά αεροσκάφη αγροτικών εφαρμογών: τα πολωνικής κατασκευής PZL (Mielec) M-18B Dromader, γνωστά σε όλους μας απλώς ως Πεζετέλ (PZL).
Κατά την επικρατέστερη εκδοχή, η χαρακτηριστική «καμπούρα» υπεράνω του κόκπιτ των Πεζετέλ είναι εκείνη που τους έδωσε την ονομασία Dromader, δηλαδή δρομάς ή δρομάδα (αφρικανική καμήλα με μία καμπούρα).
Τριάντα από τα αεροσκάφη αυτά αγοράστηκαν μεταξύ Μαρτίου 1983 και Ιανουαρίου 1984 με πολύ ευνοϊκούς όρους αποπληρωμής.
Έκτοτε υπηρετούν στην 359 ΜΑΕΔΥ (Μοίρα Αεροπορικής Εξυπηρέτησης Δημοσίων Υπηρεσιών, με έδρα τη Δεκέλεια), έχοντας ως αποστολή τους αεροψεκασμούς και την πυρόσβεση.
Σήμερα ο ρόλος τους έχει επικεντρωθεί στην πυρόσβεση, μετά τους περιορισμούς που επιβλήθηκαν στους αεροψεκασμούς για λόγους προστασίας του οικοσυστήματος και τις πιεστικές ανάγκες που ανακύπτουν στον τομέα της πυρόσβεσης κάθε καλοκαίρι.
Ως πυροσβεστικό το Πεζετέλ είναι κατάλληλο για το εδαφικό ανάγλυφο της ελληνικής επικράτειας, καθώς μπορεί να προσεγγίσει δύσβατες ορεινές εκτάσεις με κλίσεις έως και 60%, έχοντας παράλληλα μεταφορική ικανότητα 2.500 lt υγρού φορτίου.