Το Ερευνητικό Κέντρο της Ρωσίας Κριλόφ αποφάσισε να χρησιμοποιήσει την ευκαιρία του έβδομου σόου Διεθνούς Ναυτιλιακής Άμυνας στην Αγία Πετρούπολη για να αναδείξουν τα νέα υποψήφια σχέδια του, συμπεριλαμβανομένων των ολοκαίνουργιων επιθετικών αμφίβιων πλοίων που επρόκειτο να αντικαταστήσουν τα Mistral.
Το έβδομο σόου Διεθνούς Ναυτιλιακής Άμυνας (IMDS-2015) ξεκίνησε από την «βόρεια πρωτεύουσα» της Ρωσίας στην Αγία Πετρούπολη την Τρίτη, με δεκάδες Ρώσους σχεδιαστές και κατασκευαστές και πάνω από 30 ξένες εταιρείες που συμμετέχουν στην πενθήμερη εκδήλωση, επίδειξη νέων προϊόντων και διεξαγωγή πολλών επιστημονικών συνεδρίων και συζητήσεων στρογγυλής τραπέζης.
Μεταξύ αυτών είναι ένα νέο σχέδιο, το οποίο καλύπτεται μέχρι στιγμής από πέπλο μυστικότητας, από το Ερευνητικό Κέντρο της Ρωσίας Κριλόφ.
Σχολιάζοντας τα εντυπωσιακά νέα έργα, τα οποία περιλαμβάνουν τα πάντα, από τα αεροπλανοφόρα έως τους καταστροφείς, η Rossiyskaya Gazeta σημείωσε ότι κάθε ένα από τα υποψήφια πλοία του Κριλόφ έχουν ήδη υποβληθεί σε εκτεταμένες δοκιμές, σε ειδικές πισίνες.
Είναι η πιθανή απάντηση της Ρωσίας στη συμφωνία που εγκαταλείφθηκε για τα επιθετικά αμφίβια πλοία Mistral.
Προς το παρόν, ο νέος σχεδιασμός παραμένει κρυμμένος πίσω από ένα ειδικό μανδύα στο περίπτερο του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου, για να αφαιρεθεί μόνο για τους εκλεκτούς προσκεκλημένους που θα έχουν την ανάλογη άδεια για τις απόρρητες λεπτομέρειες του.
Ωστόσο μερικά από τα χαρακτηριστικά του νέου πλοίου είναι ήδη γνωστά. Ονομάστηκε το Lavina («χιονοστιβάδα»), η μετατόπιση του νέου σχεδιασμού είναι περίπου 24.000 τόνοι, το μήκος: 200 μέτρα, το πλάτος: 34 μέτρα και το βύθισμα: 7,5 μέτρα. Το πλοίο θα είναι σε θέση να μεταφέρει μέχρι 50 άρματα μάχης και τεθωρακισμένα οχήματα, ή έως και 500 στρατιώτες, ή μέχρι έξι βοηθητικά αποβατικά σκάφη, ή 16 επιθετικά ελικόπτερα.
Μεγαλύτερη από το Γαλλικό Mistral (που ζυγίζει 21.300 τόνους), η Lavina θα είναι επίσης πιο γρήγορη, με μέγιστη ταχύτητα 22 κόμβων, σε σύγκριση με τους 19 κόμβους του Mistral.
Το συγκεκριμένο πολεμικό πλοίο θα έχει επίσης τη δυνατότητα να πλεύσει μέχρι 5.000 μίλια σε 18 κόμβους, χωρίς κλήσεις υπηρεσίας.