Κάλεσα το πλοίο στο Διεθνές Κανάλι του VHF κινδύνου και ανάγκης , χωρίς ποτέ να να λάβω καμιά απάντηση προκειμένου να τον ειδοποιήσω ότι με προσεγγίζει επικίνδυνα με αυξανόμενη ταχύτητα!»,αναφέρει στην Κατάθεσή του ο Κυβερνήτης του πολεμικού
Στις 7.30 το πρωί της 27ης Οκτωβρίου ο κυβερνήτης του ναρκοθηρευτικού πλοίου του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ» επικοινωνεί μέσω VHF με τον Πολωνό κυβερνήτη του εμπορικού πλοίου «Maersk», το οποίο κινείται κατά πάνω του.
Δεν λαμβάνει καμία απάντηση και η σύγκρουση είναι πλέον αναπόφευκτη. Το «Καλλιστώ» παίρνει τεράστια κλίση και φέρει σοβαρές καταστροφές στην πρύμνη, η οποία κόπηκε κατά τη σφοδρή σύγκρουση.
Μέλη του πληρώματος πέφτουν στο νερό και κινδυνεύουν για αρκετή ώρα. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα ναυάγια και οι εικόνες κυκλοφορούν γρήγορα στο Διαδίκτυο και σε ολόκληρη τη χώρα.
Το «protothema.gr» αποκαλύπτει σήμερα τη δικογραφία για το ναυάγιο αλλά και τις άγνωστες καταθέσεις των μελών και του κυβερνήτη του ναρκοθηρευτικού, με την υπόθεση να οδηγείται στις δικαστικές αίθουσες, με βασικό κατηγορούμενο τον Πολωνό πλοίαρχο του εμπορικού πλοίου, ο οποίος αρνείται ότι έκανε λάθη.
«Από την ξαφνική μεγάλη κλίση τέσσερα άτομα έπεσαν στη θάλασσα», ανέφερε στην κατάθεσή του ο πηδαλιούχος του «Καλλιστώ»!
εμπορικό πλοίο μάς προσέγγισε από πίσω αριστερά, στα 450 μέτρα. Τον κάλεσα μέσω VHF (κανάλι 16), χωρίς όμως να λάβω απάντηση προκειμένου να τον ειδοποιήσω ότι με προσεγγίζει επικίνδυνα με αυξανόμενη ταχύτητα και αλλαγές πορείας νοτιότερα, ενώ βρίσκομαι μπροστά και δεξιά του,ζητώντας του να αλλάξει πορεία και ταχύτητα.
Εν συνεχεία, εκτελώντας ό,τι είναι δυνατόν για την προστασία του πληρώματος και του πλοίου μας και βλέποντας ότι η σύγκρουση ήταν αναπόφευκτη, αύξησα στο μέγιστο τις στροφές των μηχανών (πρόσω ολοταχώς) και έστριψα το πηδάλιο όλο αριστερά. Αποτέλεσμα αυτού ήταν περί ώρα 07.30 να προσκρούσει ο βολβός της πλώρης του άλλου πλοίου στο πίσω αριστερά μέρος του πλοίου δίνοντάς του μεγάλη κλίση 90 μοιρών δεξιά».
Ο κυβερνήτης του «Καλλιστώ» στη συνέχεια της κατάθεσής του περιέγραψε ότι ακολούθησε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες για να εγκαταλειφθεί το πλοίο με ασφάλεια και ψυχραιμία, ενώ ξεκαθάρισε ότι το όλο συμβάν «οφείλεται αποκλειστικά σε υπαιτιότητα του πλοιάρχου του έτερου πλοίου, ο οποίος δεν τήρησε τους κανόνες του Διεθνούς Κανονισμού Αποφυγής Συγκρούσεων και κυρίως αυτούς που αφορούν την ασφαλή ταχύτητα ναυσιπλοΐας, τη διασταύρωση πορειών και καταφθάνον – καταφθανόμενο».
Ως προς το κομμάτι των ευθυνών, παρόμοια θέση είχε στην κατάθεσή του και ο αξιωματικός γέφυρας, ο οποίος αναφέρθηκε στα «λάθη» του χειρισμού του «Maersk», το οποίο είχε προορισμό το Τσανάκαλε της Τουρκίας.