Έτοιμη να ικανοποιήσει την απαίτηση της Άγκυρας και των ακραίων εκπροσώπων του τουρκισμού στην Θράκη είναι η κυβέρνηση, καθώς δρομολογείται η πειραματική λειτουργία δίγλωσσων νηπιαγωγείων που τα τελευταία χρόνια έχουν βρεθεί στην κορυφή της μειονοτικής ατζέντας που επιχειρεί να διαμορφώσει η Άγκυρα στην Θράκη.
Στα δίγλωσσα νηπιαγωγεία έχει αναφερθεί στις διμερείς επαφές όλη η τουρκική ηγεσία και ο ίδιος ο τούρκος Προέδρος Ταγίπ Ερντογάν, ενώ ακόμη και η πρώτη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε απορρίψει το σχετικό αίτημα που είχε υποβάλλει ο τότε τούρκος πρέσβης Κερίμ Ουράς στον κ. Μπαλτά.
Το νέο πρόγραμμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) που θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ, εισάγει πιλοτικά τη “μητρική” γλώσσα τον παιδιών τής μειονότητας σε 6 νηπιαγωγεία της Θράκης (3 στη Ροδόπη και 3 στην Ξάνθη).
Αυτή η επιλογή οδηγεί στην ακόμη μεγαλύτερη γκετοποίηση της μειονότητας, δεν λαμβάνει υπόψη της την εκπαιδευτική πραγματικότητα στην Θράκη και κυρίως αγνοεί πλήρως τη γλωσσική πολυμορφία στο εσωτερικό της μουσουλμανικής μειονότητας, καθώς μητρική γλώσσα σημαντικού τμήματος της μειονότητας είναι τα Πομακικά και η γλώσσα των Ρομά (Ρομανί).
Το πρόγραμμα που έγινε γνωστό από την θριαμβευτικών τόνων ανακοίνωση της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης και του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Χ. ΖεΪμπεκ έχει τίτλο «Πιλοτικές παρεμβατικές δράσεις υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα Νηπιαγωγεία τής Θράκης», με προϋπολογισμό 401.594,84 εύρω και θα υλοποιηθεί από το Ι.Ε.Π.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης, σκοπός του προγράμματος είναι ἡ «ισορροπημένη γλωσσική ανάπτυξη καθώς και ἡ επιδίωξη της κατάκτησης από τα νήπια τής γνωστικής επάρκειας στην άνετη χρήση δύο γλωσσών, προφορικά και γραπτά». Η ανακοίνωση αναφέρει ακόμη ως λόγους που οδήγησαν στην απόφαση αυτή, την κοινωνικοποίηση των νήπιων», τη «διασφάλιση της ισότητας των μορφωτικών εὐκαιριῶν» κλπ.
Ενδεικτικό του τρόπου με τον οποίο χειρίζεται το ζήτημα ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ότι τοπικό στέλεχος της οργάνωσης Ξάνθης δήλωσε ότι τα Πομακικά «δεν μπορούν να διδαχθούν και δεν μπορούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα καθώς δεν υπάρχουν ως γλώσσα στον γραπτό λόγο».
Μαρίας μας ξέχασες φωνάζουν οι Πομάκες της Ροδόπης στην Υπουργό Μακεδονίας Θράκης
Βεβαίως είναι μάλλον αστείο το επιχείρημα αυτό, καθώς στο νηπιαγωγείο δεν «διδάσκεται» γραφή και κυρίως δεν «διδάσκεται», αλλά «χρησιμοποιείται» η γλώσσα, για την προσχολική αγωγή των νηπίων.
Η τουρκοποίηση και της προσχολικής αγωγής στην Θράκη στερεί τη δυνατότητα στα παιδιά της μειονότητας να έχουν επαρκή γνώση της ελληνικής γλώσσας φθάνοντας στο Δημοτικό ώστε να μπορέσουν να ξεφύγουν από το αναχρονιστικό πλαίσιο της Μειονοτικής Εκπαίδευσης (που σε ένα μεγάλο βαθμό ελέγχεται και από την Τουρκία).
Το αποτέλεσμα είναι να διαιωνίζονται οι διακρίσεις εις βάρος των παιδιών της μειονότητας, ο κοινωνικός αποκλεισμός και η αδυναμία ομαλής ενσωμάτωσης στην ελληνική πραγματικότητα .
Μαρίας μας ξέχασες φωνάζουν οι Πομάκες της Ροδόπης στην Υπουργό Μακεδονίας Θράκης
Όμως το πιο εντυπωσιακό που γεννά πλείστα ερωτηματικά είναι ότι «συμπτωματικά» αποφασίσθηκε το πρόγραμμα να ξεκινήσει στον νομό Ξάνθης από τον οικισμό των Ρομά στο Δροσερό και σε δύο Πομακοχώρια.
Εκεί δηλαδή που η τουρκική δεν είναι μητρική γλώσσα των νήπιων, αλλά αντιθέτως και οι δύο αυτοί χώροι, το Δροσερό και τα Πομακοχώρια, έχουν βρεθεί συστηματικά στο στόχαστρο του τουρκικού Προξενείου και των μηχανισμών του στην Θράκη .
Ειδικά στο Δροσερό, εκεί που τώρα το ελληνικό κράτος σπεύδει να ικανοποιήσει το αίτημα των ακραίων της μειονότητας για δίγλωσσα νηπιαγωγεία, επί σειρά ετών, δίνεται ένας μεγάλος αγώνας από το Σύλλογο Ρομά Γυναικών Ελπίδα και την πρόεδρο του κ. Σαμπιχά Σουλεϊμάν!
Η κ. Σαμπιχά Σουλεϊμάν! (που έχει βραβευθεί για τον αγώνα αυτό και από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και από διεθνείς οργανισμούς), για να ενταχθούν τα εκατοντάδες παιδιά του οικισμού σε πρόγραμμα δημοσίων ελληνικών σχολείων και νηπιαγωγείων και να αποφευχθεί έτσι η τουρκοποίηση τους…
Ο Υφυπουργός Εξωτερικών Τέρενς Κουίκ ξέχασε την Θράκη και κάνει αγώνα για την Μοζαμβίκη …
Η μεγάλη πρόκληση για την Ελληνική Πολιτεία είναι να βοηθήσει στην αναβάθμιση των υπηρεσιών εκπαίδευσης στην περιοχή της μειονότητας, με σύγχρονα Δημόσια Σχολεία που θα διδάσκουν τη μητρική γλώσσα των παιδιών και όχι να ενισχύσει είτε άμεσα είτε έμμεσα τη μειονοτική δίγλωσση εκπαίδευση που λόγω του αναχρονιστικού της χαρακτήρα αλλά και των εγγενών προβλημάτων που έχει το σύστημα αυτό, να καταδικάζει τα παιδιά της μειονότητας είτε στην αμορφωσιά είτε στην υποχρεωτική φυγή προς την Τουρκία…
Έτσι ούτε την μειονότητα βοηθά ούτε την χώρα. Παρά μόνον τους μηχανισμούς που ικανοποιούν όλες τις απαιτήσεις εκείνων που επιδιώκουν την τουρκοποίηση της Θράκης, περιμένοντας ότι το Προξενείο θα τους ανταμείψει κατευθύνοντας στα κόμματα τους την μειονοτική ψήφο.