Η ιταλική Fincantieri, με τη σχεδίαση FREMM, επικράτησε τελικά στον διαγωνισμό του Αμερικανικού Ναυτικού για το πρόγραμμα της νέας φρεγάτας FFG(X).
Όπως ανακοίνωσε το Αμερικανικό Ναυτικό υπέγραψε συμβόλαιο ύψους $ 795 εκατομμυρίων για την αναλυτική σχεδίαση και κατασκευή του πρώτου πλοίου στα ναυπηγεία Marinette στο Γουισκόνσιν.
θα πρέπει να ενσωματώνουν το σύστημα διαχείρισης μάχης COMBATSS-21, που είναι βασισμένο στο AEGIS, το σύστημα ζεύξης δεδομένων CEC (Cooperative Engagement Capability), προηγμένες ικανότητες διεξαγωγής επιχειρήσεων επιφανείας και ανθυποβρυχιακού πολέμου και το ραντάρ έρευνας αέρος EASR (Enterprise Air Surveillance Radar), τεχνολογίας AESA, της Raytheon.
Το ελικοδρόμιο των νέων φρεγατών θα πρέπει να μπορεί να υποστηρίξει ελικόπτερα τύπου MH-60R Seahawk και UAV MQ-8C Firescout. Ιδανικά οι FFG(X) θα πρέπει να ενσωματώνουν 8-16 βλήματα κατά πλοίων και λέιζερ ισχύος 150 kW.
Τι είχε αναφέρει σε ανύποπτο χρόνο ο Βασίλης Νέδος (Κ)
Με μια πρόταση για ναυπήγηση τεσσάρων φρεγατών τύπου FREMM, σχεδίασης της Fincantieri, εισέρχεται η Ιταλία στον «χορό» της προμήθειας νέας κύριας μονάδας επιφανείας για το Πολεμικό Ναυτικό (Π.Ν.)
Αποκαλύπτετε τ ότι οι εταιρείες Fincantieri και Leonardo (οπλικά συστήματα) προσφέρουν τέσσερις φρεγάτες τύπου FREMM με πλήρεις δυνατότητες (αεράμυνα περιοχής, ανθυποβρυχιακός πόλεμος), ακριβώς όπως οι οκτώ που αποτελούν αυτή τη στιγμή την αιχμή του δόρατος του ιταλικού Ναυτικού.
Η ιταλική πλευρά εμφανίζεται έτοιμη να συζητήσει και για την παροχή δύο πλοίων ενδιάμεσης λύσης, ωστόσο λεπτομέρειες θα συζητηθούν όταν θα πραγματοποιηθούν οι πρώτες σχετικές επαφές.
Φαίνεται ότι η ιταλική κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να συζητήσει και για την παροχή δύο FREMM ή και δύο παλαιότερου τύπου φρεγατών, τύπου Maestrale.
Η σχεδίαση FREMM της Fincantieri είναι ήδη αρκετά επιτυχημένη, καθώς αποτελεί και το πλοίο αναφοράς για τον νέο τύπο αμερικανικών φρεγατών FFGX. Ιταλικές FREMM προμηθεύτηκε πρόσφατα και το αιγυπτιακό Ναυτικό.
Η είσοδος των Ιταλών στη λίστα των ενδιαφερομένων για την προώθηση φρεγατών, μάλιστα με μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική πρόταση, υποδηλώνει ότι η πρόθεση της Αθήνας να «ανοίξει» το πεδίο των προσφορών, προκειμένου να επιτύχει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, αποδίδει καρπούς.
Η συνεργασία της Αθήνας με ιταλικές εταιρείες θα αυξηθεί εκ των πραγμάτων, καθώς, για παράδειγμα, τα δέκα αεριωθούμενα που θα χρησιμοποιηθούν για την ανάδειξη της Καλαμάτας σε Διεθνές Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης είναι τα M-346 της Leonardo.