Ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος τοποθετήθηκε χθες Πέμπτη 28 Ιουλίου 2022, στην Ολομέλεια της Βουλής στη συζήτηση και ψήφιση Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας.
Ο ΥΕΘΑ Παναγιωτόπουλος ενημέρωσε το Σώμα σχετικώς με τα άρθρα 129 και 130 που αφορούν σε ρυθμίσεις για τη ναυπήγηση του Ταχέως Περιπολικού Κατευθυνόμενων Βλημάτων (ΤΠΚ) υπ’ αρ. 7 του Πολεμικού Ναυτικού και την Προσθήκη παρ. 18 στο στοιχείο Α΄ του άρθρου 32 του ν. 4361/2016, καθώς και την ολοκλήρωση εργασιών σε υποβρύχια (Υ/Β) του Πολεμικού Ναυτικού με Προσθήκη εδαφίων στην παρ. 5 και προσθήκη νέας παρ. 5Α στο άρθρο 26 του ν. 4258/2014.
Κατά την παρέμβασή του τον Φεβρουάριο του 2022, ο Υπουργός ενημέρωσε το Σώμα σχετικώς με την Τροπολογία 1207/175/7-2-2022 για τη συνέχιση της υποστηρίξεως του ναυπηγικού έργου που πραγματοποιείται στα «Ναυπηγεία Ελευσίνος» προκειμένου να ολοκληρωθεί η ναυπήγηση του ΤΠΚ υπ’ αριθμόν 7, καθώς και τη συνέχιση των εργασιών στα τέσσερα υποβρύχια στα «Ελληνικά Ναυπηγεία» (Σκαραμαγκά).
Ο ΥΕΘΑ Παναγιωτόπουλος στις 9 Φεβρουαρίου είχε αναφέρει & τα εξής:
Η πρώτη Διάταξη αποσκοπεί στην ολοκλήρωση που σας είπα του προγράμματος ναυπήγησης της πυραυλακάτου υπ’ αριθμόν 7 τύπου «Ρουσσέν» στα Ναυπηγεία Ελευσίνος.
Σκοπός της Διάταξης η παράταση του χρονοδιαγράμματος κατασκευής της πυραυλακάτου αυτής για έξι επιπλέον μήνες έως δηλαδή τις 30 Ιουνίου 2022. Εκτιμούμε ότι μέχρι να συμπληρωθεί το εξάμηνο αυτό θα αποδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό το συντομότερο δυνατόν.
Το κατασκευαστικό έργο για την εν λόγω πυραυλάκατο έχει ήδη ολοκληρωθεί σε ποσοστό θα έλεγα ικανοποιητικό, 87%, απομένουν ακόμα κάποιες εργασίες δοκιμής συστημάτων μάχης εν όρμω, εν πλω. Είναι οι τελευταίες περίπλοκες, δύσκολες εργασίες που πρέπει να γίνουν και γι’ αυτό το λόγο θεωρούμε ότι πρέπει να δοθεί η παράταση αυτή.
Για την ολοκλήρωση του ναυπηγικού έργου και την απόδοση της πυραυλακάτου υπ’ αριθμόν 7 θα απαιτηθεί επιπλέον χρηματοδότηση μέχρι του ποσού των 6.150.000 ευρώ.
Αυτή αφορά σε κάλυψη μισθοδοσίας ασφαλιστικών εισφορών εργαζομένων, σε λειτουργικά έξοδα και υπηρεσίες μετακίνησης προσωπικού, καθώς και σε υλικά και υπηρεσίες για την ολοκλήρωση του προγράμματος.
Οι μέχρι τώρα χρηματοδοτήσεις
Έχει υπερβεί κάθε επιτρεπόμενο όριο ανοχής), ενώ έχει κοστίσει μέχρι σήμερα περίπου 400 εκ. €, μετά τις αλλεπάλληλες κατά διαστήματα τροποποιήσεις και παρατάσεις του χρόνου υλοποίησης, τις αλλεπάλληλες ανά εξάμηνο αναχρηματοδοτήσεις του προγράμματος από το ΥΠΕΘΑ, ενώ είναι ασαφές το τελικό κόστος !
Από τότε μέχρι σήμερα έχουν δοθεί συνολικά επτά (7) παρατάσεις, ως εξής:
- 1η έως 30/6/19 (ν.4557/18) και επιπλέον χρηματοδότηση 31,07 εκ. €,
- 2η έως 30/9/19 (ν.4618/19) και επιπλέον χρηματοδότηση 5,925 εκ. €,
- 3η έως 31/3/20 (ν.4635/19) και επιπλέον χρηματοδότηση 7,65 εκ. €,
- 4η έως 30/6/20 (ν.4688/20) και επιπλέον χρηματοδότηση 3,375 εκ. €,
- 5η έως 30/9/20 (ν.4712/20) και επιπλέον χρηματοδότηση 3,375 εκ. €,
- 6η έως 31/12/20 (ν.4734/20) και επιπλέον χρηματοδότηση 3,575 εκ. €,
7η έως 31/3/21 (ν.4764/20) και επιπλέον χρηματοδότηση 3,575 εκ. €, συνολικού επιπλέον κόστους 98,545 εκ. €, από αυτά που είχε προβλέψει η σύμβαση του 2008!!!
Ενώ ήρθε και η 8η παράταση και αντίστοιχη επιπλέον χρηματοδότηση. €3,375 εκατ …Μετά απο 13 ολόκληρα χρόνια !!Και ο Υπουργός μας ενημέρωσε για 9η Χρηματοδότηση μέχρι του ποσού των 6.150.000 ευρώ.
Κάποιοι στα κομματικά όργανα απαιτούν ακόμη να συνεχιστεί αυτή η Κατάσταση στα Ναυπηγεία
Σχόλιο: Πάντως έχει καταντήσει το Γεφύρι της Άρτας αυτό με την (ΤΠΚ) υπ’ αρ. 7 και τα περί ολοκλήρωσης εργασιών στα 4 υποβρύχια (Υ/Β) που ΠΝ