Για τον Βετεράνο Χειριστή των Ελικοπτέρων, αυτή ήταν επίσης μια ευκαιρία να επιστρέψουμε στην έδρα μιας ιστορικής πλατφόρμας και να μοιραστούμε τις γνώσεις και τις ικανότητές του σε μια νέα γενιά των Ελλήνων πιλότων που είναι ήδη έτοιμοι για …Πόλεμο
“Έτυχα καλή τύχη με αυτήν την υπόθεση ( στρατιωτική πώληση στην Ελλάδα ) καθώς ήμουν εκπαιδευτής σε Kiowa πριν μεταβεί στο Apache”, δήλωσε ο John Meadows για την επιλογή του.
Στον Jonh Meadows ανατίθεται στον Οργανισμό Διαχείρισης Εκπαίδευσης Βοήθειας της USASAC στο Fort Bragg της Βόρειας Καρολίνας.
Είναι ο επικεφαλής της ομάδας για το αρχικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα OH-58D καθώς και η πρώτη ομάδα τεχνικής βοήθειας OH-58D Fielding στην Ελλάδα.
Τα ελικόπτερα εκφορτώθηκαν στο ελληνικό λιμάνι του Βόλου στις 16 Μαΐου, όπου & με τα
ελληνικά πληρώματα μεταφέρθηκαν στην αεροπορική βάση του Ελληνικού Στρατού Αεροπορίας στο Στεφανοβίκιο όπου διεξάγεται εκπαίδευση πιλότου και διαχειριστή.
“Η προμήθεια των ελικοπτέρων Kiowa από την Ελλάδα βοηθά στην οικοδόμηση εξαιρετικά των ικανοτήτων Συμμάχων καλύπτοντας ένα άμεσο κενό στην απαίτηση επιδρομής ή παρατήρησης ελικοπτέρων στην Ελλάδα”, δήλωσε ο Andrew Neushaefer, διευθυντής προγράμματος χώρας της USASAC για την Ελλάδα.
Τα ελικόπτερα Kiowa ήταν ανεκτίμητα για το Αμερικάνικο Στρατό ως ελαφρύ αεροσκάφος παρατήρησης και αναγνώρισης από τότε που εισήχθαν για πρώτη φορά σε υπηρεσία και είδαν άμεση δράση για την υποστήριξη των αμερικανικών πολεμικών Επιχειρήσεων σε ολόκληρο τον Κόσμο
Το 2013, σχεδόν 350 Ελικόπτερα αποσύρθηκαν υπό στρατιωτική προσπάθεια εκσυγχρονισμού του στόλου τους της Αεροπορίας Στρατού
Το νεότερο και πιο περίπλοκο Apache AH-64 επιλέχθηκε για να εκπληρώσει τον ρόλο του Kiowa έως ότου ένα μελλοντικό αεροσκάφος κατακόρυφης ανύψωσης μπορέσει να τεθεί σε τροχιά.
“Ο πολεμιστής το Ελικόπτερο Kiowa ήταν ένα ζωτικό και αναντικατάστατο πλεονέκτημα στον στρατό”, δήλωσε ο Meadows. “Μετά την απόσυρση τους, οι Στρατιώτες στο έδαφος και οι πιλότοι ,επιθυμούσαν να το έχουμε ακόμα”.
Σύμφωνα με την Bell Helicopter, από το 2013, το αεροσκάφος OH-58 είχε περισσότερες από 820.000 ώρες μάχης στις δεκαετίες υπηρεσίας του.
Κατά τη διάρκεια των πολέμων που ακολούθησαν την 9/11, το OH-58D αντιπροσώπευε σχεδόν το 50% όλων των αποστολών αναγνώρισης και επίθεσης του Στρατού που πτήσεις στο Ιράκ και στο Αφγανιστάν, με το υψηλότερο ποσοστό χρήσης οποιουδήποτε άλλου Ελικοπτέρου και στρατιωτικού αεροσκάφους.
Τώρα που κρατήθηκε σε μακροπρόθεσμη αποθήκευσή του στο “boneyard” της Βάσης Πολεμικής Αεροπορίας Ντέιβις-Μενάν, Αριζόνα, ο Στρατός θεωρούσε τα ελικόπτερα Kiowa περίσσεια αμυντικά αντικείμενα και τα έθεσε στη διάθεση των εγκεκριμένων συμμάχων και συνεργατών.
Η Ελλάδα είδε την ευκαιρία να αναβαθμίσει τις αμυντικές δυνατότητές της και να αποκτήσει τα ελικόπτερα με μειωμένο κόστος, καθώς έπρεπε μόνο να πληρώσει για τη συσκευασία, τη φόρτωση, το χειρισμό και τη μεταφορά, καθώς και τις ενδεχόμενες ανακατασκευές.
Αλλά φέρνοντας κάθε καινούργιο σκελετό σε στρατιωτική υπηρεσία, ακόμη και σαν φαινομενικά απλό ως ελικόπτερο της δεκαετίας του ’60, απαιτεί μια καλά εκπαιδευμένη και άκρως ικανή ομάδα αεροπόρων και συντηρητών να πετάξουν και να διαχειριστούν την ατράκτου.
Χρησιμοποιώντας μια προσέγγιση συνολικού πακέτου, τα μέλη της ομάδας USASAC, μαζί με τους συνεργάτες τους στην Αεροπορία , εξασφάλιζαν ότι η μεταφορά, τα ανταλλακτικά, οι προμήθειες και η κατάρτιση καταγράφηκαν κατά την ανάπτυξη των περιπτώσεων FMS με χρονοδιαγράμματα ενσωματωμένα για να εξασφαλιστεί η συνεχής πρόοδος.
Ο Εκπαιδευτής Meadows ασχολήθηκε με την υπόθεση OH-58D της Ελλάδας από τα πρώτα στάδια και αντιμετώπισε πολλές προκλήσεις για να ξεπεράσει το πρόγραμμα.
“Έκανα συχνές διαδρομές στο Fort Eustis στη Βιρτζίνια για να βοηθήσω στην αναγέννηση των Kiowas και άρχισα να τα πετάω πάλι για να υποστηρίξω την αποστολή εκπαίδευσης”, δήλωσε ο Meadows.
Αν και είχε αρχικά ανατεθεί ως σύμβουλος αναθέτοντας αρχής και εκπρόσωπος κυβερνητικής πτήσης, ο Meadows είχε τις δεξιότητες και την εμπειρία να κάνει πολλά περισσότερα και είχε επιλεγεί ως ο Νο1 Εκπαιδευτής
Ο Meadows και η ομάδα του πήραν πάνω τους το πρόγραμμα στην Ελλάδα, αντιμετώπισαν αρκετές προκλήσεις, οι οποίες σχετίζονταν κυρίως με τη συντήρηση και την εφοδιαστική.
“Το ελληνικό σύστημα συντήρησης και υλικοτεχνικής υποστήριξης, αν και είναι αποτελεσματικό, είναι πολύ διαφορετικό από τα συστήματα των ΗΠΑ”, δήλωσε ο Meadows.
Εάν είχαμε κάτι διάλειμμα και δεν ήταν ένα κοινό ζήτημα, χρειάζονταν να αποστέλλονται από την Αμερική προς την Ελλάδα οποιεσδήποτε απαραίτητες συνιστώσες, η οποία προσθέτει σημαντικό χρόνο από τη ζήτηση ανταλλακτικών σε αντικατάσταση.
Οι Έλληνες Τεχνικοί κάνουν μια εξαιρετική δουλειά στην εκμάθηση αυτού του Ελικοπτέρου και την συντήρησή ττου. “
Μέχρι σήμερα, στο πλαίσιο του προγράμματος FMS, τουλάχιστον δέκα χώρες έχουν OH-58 στην απογραφή τους με την Κροατία, την Τυνησία και την Ελλάδα να είναι η τελευταία.
«Βλέποντας την Ελλάδα να κερδίζει αυτή την ικανότητα και να είναι μέρος της αυτό είναι καταπληκτικό», είπε Meadows.
«Το σύνολο αποστολών της Kiowa ,αλλά των πιλότων και των τεχνικών που παράγει. θα συμπληρώσει σε πολύ μεγάλο βαθμό τον ήδη ισχυρό Ελληνικό Στρατό» που έχω γνωρίσει