Το ιαπωνικό μαχητικό εξαφανίστηκε από τα συστήματα ραντάρ στις 9 Απριλίου κατά τη διάρκεια ασκήσεων 135 χλμ. βορειοανατολικά της πόλης Μιζάουα. Έκτοτε, οι αρχές ξεκίνησαν μια μαζική επιχείρηση αναζήτησης για τα συντρίμμια του αεροσκάφους.
“>Την Τετάρτη, ο Ιάπωνας υπουργός Άμυνας Τακέσι Ιλαγουα δήλωσε ότι το μαχητικό αεροσκάφος F-35A Lightning II της Ιαπωνίας είχε πραγματοποιήσει επτά προληπτικές προσγειώσεις προτού εξαφανιστεί από το ραντάρ στις 9 Απριλίου, 84 μίλια ανατολικά της Αεροπορικής Βάσης Μιισάουα στη βόρεια επαρχία του Αομόρι.
Ένας εκπρόσωπος των Ιαπωνικών Αεροπορικών Δυνάμεων Αυτοάμυνας (JASDF) επιβεβαίωσε επίσης την Τετάρτη ότι η αναζήτηση για το αεροσκάφος και τον έμπειρο πιλότο του, Ακινόρι Χοσόμι — ο οποίος έχει πάνω από 3.200 ώρες πτήσης — βρίσκονται σε εξέλιξη.
Το ιαπωνικό μαχητικό εξαφανίστηκε από τα συστήματα ραντάρ στις 9 Απριλίου κατά τη διάρκεια ασκήσεων 135 χλμ. βορειοανατολικά της πόλης Μιζάουα.
Η Ιαπωνία, με την συνδρομή ορισμένων αμερικανικών δυνάμεων, ξεκίνησε μια μαζική επιχείρηση αναζήτησης για τα συντρίμμια του αεροσκάφους και του πιλότου της την ίδια μέρα, αλλά μέχρι στιγμής έχει αναφερθεί μικρή πρόοδος.
Οι ομάδες αναζήτησης έχουν βρει τμήματα του αεροσκάφους που επιπλέουν στην επιφάνεια της θάλασσας, επιβεβαιώνοντας ότι συνετρίβη, αλλά η ακριβής αιτία του συμβάντος και η μοίρα του πιλότου παραμένουν ένα μυστήριο.
Μετά από τη συντριβή, οι αμερικανικές και ιαπωνικές ομάδες έρευνας και διάσωσης κατάφεραν να βρουν μέρος του ουραίου τμήματος του αεροπλάνου περίπου 80 μίλια ανοιχτά από την αεροπορική βάση Μισάουα.
Ο Τακέσι είπε επίσης την Τρίτη ότι «το F-35A είναι ένα αεροπλάνο που περιέχει ένα σημαντικό ποσό μυστικών που πρέπει να προστατευθούν», ανέφερε προηγουμένως το Sputnik.
«Ακόμη και αν η Ιαπωνία και οι ΗΠΑ το βρουν, δεν μπορούν να αποκαλύψουν λεπτομέρειες, συμπεριλαμβανομένης της ακριβούς θέσης του, λόγω ανησυχιών ότι η Κίνα και η Ρωσία ίσως προσπαθήσουν να το περισυλλέξουν», πρόσθεσε.
Σύμφωνα με έγγραφο που απέκτησε η POGO, οι σχεδιαστές του F-35 επανασχεδίασαν τα σημαντικά ελαττώματα του μαχητικού αντί να τα επιλύσουν προκειμένου να ισχυριστούν ότι ολοκλήρωσαν την φάση ανάπτυξης του προγράμματος.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Πενταγώνου που δημοσιεύθηκαν τον Ιανουάριο, το πρόγραμμα F-35 έχει πολλαπλές ευπάθειες που δεν έχουν αποκατασταθεί και βελτιώσεις που «δεν μεταφράζονται ακόμη σε βελτιωμένη διαθεσιμότητα», ανέφερε προηγουμένως το Sputnik.
Τα μαχητικά F-35B, μία από τις τρεις παραλλαγές του F-35 στο πλαίσιο του προγράμματος, παρουσιάζουν προβλήματα με το σύστημα (ALIS), ένα ηλεκτρονικό εργαλείο συντήρησης, το οποίο μεταφέρει «πληροφορίες για την υγεία των αεροσκαφών και τις ενέργειες συντήρησης στους κατάλληλους χρήστες» σύμφωνα με την αμερικανική αεροδιαστημική και αμυντική εταιρεία Lockheed Martin.
Επιπλέον, τα αεροπλάνα του τύπου παρουσιάζουν «απαράδεκτα» προβλήματα ακρίβειας σε συστήματα όπλων που χρησιμοποιούνται σε επιθέσεις αέρος-εδάφους, αναφέρει η έκθεση.
Άλλα προβλήματα με τα F-35B περιλαμβάνουν τα ελαστικά που φθείρονται πολύ γρήγορα, τα συστήματα εναέριου ανεφοδιασμού που σπάνε εν μέσω της πτήσης και τέλος το γεγονός πως δεν το σύστημα παροχής οξυγόνου δεν παρέχει επαρκές οξυγόνο στους πιλότους κατά τη διάρκεια των πτήσεων.