Η EODH είναι μία από αυτές και πρόσφατα παρουσίασε το δικό της πρωτότυπο με την ονομασία Hoplite (Οπλίτης). Η συγκεκριμένη έχει έδρα λίγο έξω από την Θεσσαλονίκη και τα τελευταία 3-4 χρόνια έχει επενδύσει σε ένα νέο όχημα 10 τόνων. Το ελληνικής σχεδίασης θωρακισμένο είχαμε τη ευκαιρία να δούμε από κοντά και να το περιεργαστούμε.
Στόχος είναι η παραγωγή του να γίνει στην Ελλάδα προκειμένου να κατασκευάζεται από ελληνικά χέρια. Να σημειώσουμε πως η EODH ήδη συνεργάζεται με πολύ μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού ενώ είναι αυτή που θωρακίζει στρατιωτικά οχήματα όπως Leopard, Boxer κ.ά.
Πρόκειται για ένα όχημα πολλαπλού ρόλου που μπορεί να αλλάξει χαρακτήρα σε ελάχιστα λεπτά. Αυτό γίνεται καθώς η «κάψουλα» βγαίνει και αντικαθίσταται από άλλη. Με λίγα λόγια μπορεί ένα όχημα μεταφοράς προσωπικού να αλλάξει σε… πυροσβεστικό ή και το αντίθετο! Επιπλέον έχει τη δυνατότητα να επισκευάζεται στο πεδίο της μάχης (η κάψουλα ανασηκώνεται υδραυλικά), ένα στοιχείο πολύ σημαντικό για τέτοιου είδους οχήματα.
Από πλευράς κινητήρα εφοδιάζεται με ένα μηχανικό σύνολο 6.7 λίτρων. Η ισχύς αγγίζει τους 300 ίππους ενώ η ροπή φτάνει τα 1.100 Nm. Το κιβώτιο είναι αυτόματο έξι σχέσεων. Από πλευράς επιδόσεων… το 0-80χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 20,4 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 120 χλμ./ώρα. Σημαντικό στοιχείο η αυτονομία που ξεπερνά τα 700 χιλιόμετρα με τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ να είναι στα 300 λίτρα.
Η σχεδίαση του είναι τέτοια για να μπορεί να λειτουργεί σε θερμοκρασίες από -23°C έως +49 °C. Η συγκεκριμένη βασική έκδοση είναι 5-θυρη. Ωστόσο μπορεί να παραχθεί και σε άλλες εκδόσεις, με δύο, τρεις ή τέσσερις πόρτες. Η καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει 8 Οπλίτες με τον εξοπλισμό τους.
Σχόλιο: Το θέμα είναι να το τολμήσουμε και όχι να το εξαφανίσουμε όπως κάναμε σε τόσες και τόσες Ελληνικές προσπάθειες όπως το π.χ το Κένταυρος για χάριν των Γερμανικών (μιζών)
Από εκεί και πέρα εφοδιάζεται με διάφορα οπλικά συστήματα, αισθητήρες κ.λπ., κάτι που εξαρτάται από το εξοπλισμό που θα επιλέξει ο… πελάτης.
Πηγή :newsauto.gr