…
Η σημαντικότερη, ίσως, πρόκληση που έχει μπροστά της η νέα ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού είναι η διαρροή έμπειρων και εξειδικευμένων στελεχών που αναζητούν καλύτερες προοπτικές στον ιδιωτικό τομέα.
Το 2023 ήταν χρονιά αρνητικού ρεκόρ με περισσότερες από 130 παραιτήσεις, οι οποίες, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, κάθε έτος εμφανίζουν αυξητικές τάσεις. Με άλλα λόγια, μέσα σε έναν χρόνο «χάθηκε» το πλήρωμα μιας φρεγάτας.
«Αγκάθι» αποτελεί και η υποστήριξη των μέσων, αρκετά από τα οποία βρίσκονται τρεις ή και τέσσερις δεκαετίες στις ελληνικές θάλασσες. Ακόμη και σε μονάδες πρώτης γραμμής τα προβλήματα δεν είναι αμελητέα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η προσπάθεια που καταβάλλουν οι τεχνικοί του Πολεμικού Ναυτικού ώστε η φρεγάτα που θα αναπτυχθεί στην Ερυθρά Θάλασσα να έχει πλήρως λειτουργικά όλα τα συστήματα αυτοπροστασίας, κάτι που αποτελεί προϋπόθεση για την ανάληψη της αποστολής της.
Στην πρόσφατη συνέντευξή του στην «Καθημερινή της Κυριακής» και τον Βασίλη Νέδο, ο Νίκος Δένδιας επισήμανε ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί η διαθεσιμότητα των πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού, δηλώνοντας χαρακτηριστικά: «Oχι απλώς να βγαίνουν στη θάλασσα, αλλά να βγαίνουν με όλα τα συστήματά τους σε λειτουργία».