Η Λειψανδρία των Χειριστών και η έλλειψη Ανταλλακτικών καθηλώνει τα Τουρκικά Μαχητικά …Με προσευχές θα μας πολεμήσει ο Ακάρ;

Εκτός της Λειψανδρίας των Χειριστών της Τουρκικής Πολεμικής αεροπορίας …Υπάρχει και μεγάλη έλλειψη ανταλλακτικών στα Τούρκικα Μαχητικά τα F-16

Απο τα 260 μαχητικά που διαθέτει πια η Τουρκία τα υπόλοιπα έχουν καθηλωθεί ,υπάρχει διαθεσιμότητα που δεν ξεπερνά στις Πολεμικές Μοίρες το  60%, Ενώ απο τα εναπομείναντα F-4 η διαθεσιμότητα δεν ξεπερνά με τίποτα το 50 %

Από τους περίπου 600 πιλότους που διέθετε κάποτε η τουρκική Πολεμική Αεροπορία γύρω στους 280 έχουν απολυθεί. Αυτό σημαίνει ότι είχαν παραμείνει  να πετούν τα  τότε  340 μαχητικά αεροσκάφη της γειτονικής χώρας περίπου 320 πιλότοι.

Τούρκοι στρατιωτικοί αναλυτές, όπως ο Μετίν Γκουρκάν, παρατηρούν ότι πριν από τις 15 Ιουλίου αναλογούσαν δύο πιλότοι για κάθε αεροπλάνο, αναλογία η οποία τώρα έχει ανατραπεί πλήρως και κινείται περίπου στο 0,8 πιλότοι ανά μαχητικό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αντίστοιχη αναλογία στην ελληνική Πολεμική Αεροπορία είναι 1,2-1,3 πιλότοι ανά μαχητικό.

Ωστόσο, στην Τουρκία υπάρχουν προβλήματα και στην επάνδρωση πιο ειδικών αεροσκαφών, όπως είναι τα ιπτάμενα τάνκερ που βρίσκονται στη βάση του Ιντσιρλίκ στην ΝΑ Τουρκία, από όπου απολύθηκαν 35 πιλότοι.

Επίσης, μεγάλες παρεμβάσεις έχουν γίνει στον τομέα της αεροπορίας στρατού, στην οποία υπάγονται τα επιθετικά ελικόπτερα, σημαντικός παράγοντας στον ορεινό πόλεμο που διεξάγει η Τουρκία εναντίον των Κούρδων του PKK. Σε αυτό το Σώμα ανήκουν οι οκτώ αξιωματικοί και υπαξιωματικοί που είχαν ζητήσει άσυλο στην Ελλάδα.

Οι Τούρκοι αναζητούν διάφορους τρόπους προκειμένου να καλύψουν αυτήν τη δυσλειτουργία, με πρώτη απόφαση την επέκταση του υποχρεωτικού χρόνου υπηρεσίας για τους πιλότους μαχητικών από τα 15 στα 18 έτη και σήμερα να το πάνε στα 21

. Έγινε μια προσπάθεια να δοθούν κίνητρα σε φοιτητές που σπουδάζουν σε διάφορες σχολές των τουρκικών πανεπιστημίων για μετάταξη στην Αεροπορική Ακαδημία και μετατροπή τους σε Ιπτάμενους  με ταχύρρυθμη εκπαίδευση.

Ωστόσο, δεδομένης της τέλειας σωματικής και φυσικής κατάστασης που πρέπει να έχει ένας πιλότος αεροσκαφών με τόσο αυξημένες επιχειρησιακές απαιτήσεις, το μέτρο αυτό κρίνεται ότι μπορεί να μην επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Τέλος, για να αναπληρωθούν τα κενά που θα προκύψουν άμεσα, η τουρκική κυβέρνηση έχει απευθύνει πρόσκληση σε  πρώην πιλότους οι οποίοι πλέον εργάζονται σε εμπορικές αεροπορικές γραμμές να επιστρέψουν στην Πολεμική Αεροπορία.