Η Τουρκική εταιρεία urkey Baykar αποκάλυψε το νεοσχεδιασμένο μη επανδρωμένο εναέριο όχημα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (UAV) στη μεγαλύτερη τεχνολογική και αεροπορική εκδήλωση της χώρας TEKNOFEST.
Το νέο UAV δεν χρειάζεται πίστα προσγείωσης, μπορεί να απογειωθεί από διάφορα μέρη, συμπεριλαμβανομένων ναυτικών ή κινητών πλατφορμών, δήλωσε στο Anadolu Agency ο Burak Ozbek, μηχανικός σχεδιασμού αεροσκαφών στην εταιρεία.
Το UAV απογειώνεται χρησιμοποιώντας τους τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες του και στη συνέχεια πετά με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, εξήγησε ο Ozbek.
Χάρη στο υβριδικό σύστημα κινητήρων του, το UAV μπορεί να πετάξει έως και 12 ώρες, είπε ο μηχανικός, προσθέτοντας ότι ο κινητήρας του μπορεί επίσης να φορτίσει την μπαταρία του αεροχήματος.
Το βάρος της απογείωσης είναι 50 κιλά (110 λίβρες) και μπορεί να μεταφέρει 5 κιλά (11 λίβρες) χρήσιμων φορτίων, όπως θερμική κάμερα, λέιζερ ή μετρητή απόστασης, είπε ο Οζμπέκ. Το UAV, του οποίου το άνοιγμα των φτερών είναι πέντε μέτρα (16 πόδια), μπορεί να απογειωθεί από μια περιοχή 20×20 μέτρα (66×66 πόδια), υπογράμμισε.
«Το λειτουργικό του υψόμετρο είναι 9.000 πόδια (2.743 μέτρα), αλλά μπορεί να πετάξει μέχρι και 4.500 μέτρα», είπε, προσθέτοντας ότι η ταχύτητα πτήσης του είναι περίπου 40-50 κόμβοι.
Το νέο UAV είναι ένα drone παρατήρησης και ο Baykar συνεργάζεται με εγχώριους και ξένους εταίρους για τα συστήματα που είναι εγκατεστημένα σε αυτό, είπε. Ο Baykar είπε ότι το δοκιμασμένο UAV είναι εξοπλισμένο με κινητήρα που παράγεται από την τουρκική κατασκευαστή κινητήρων Erin Motors.
Αυτός ο κινητήρας έχει ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου και είναι πολύ πιο αξιόπιστος, είπε, προσθέτοντας ότι υπάρχουν μόνο μερικά παρόμοια UAV στον κόσμο.
Η τεχνολογία UAV είναι σε άμεση αναλογία με την τεχνολογία μπαταριών, τόνισε, και είπε ότι οι νέες εκδόσεις του μπορούν να δουν υψηλότερη χωρητικότητα για τη μεταφορά πυρομαχικών.
Τονίζοντας ότι η αεροηλεκτρονική, τα ηλεκτρονικά συστήματα και το λογισμικό σε αυτό το UAV έχουν αποδειχθεί στο UArakt Bayraktar TB2 και Akinci, είπε ότι η Baykar χρησιμοποιεί τα ίδια συστήματα για όλα τα αεροχήματά της.
Είπε επίσης ότι οι δοκιμές του οχήματος θα ολοκληρωθούν σύντομα και οι φάσεις μαζικής παραγωγής και παράδοσης θα ξεκινήσουν το 2022.