Αποκαλύφθηκε για άλλη μια φορά ότι δεν έχει σημειωθεί καμιά απολύτως πρόοδος στην παραγωγή του άρματος μάχης Altay, γνωστό ως εγχώριο άρμα μάχης της Τουρκίας, κατά τη συνεδρίαση της κοινοβουλευτικής επιτροπής την περασμένη εβδομάδα, στην οποία συζητήθηκαν οι οικονομικές εκθέσεις κρατικών εταιρειών.
Ο αναπληρωτής υπουργός Άμυνας Μουχσίν Ντερέ, ο οποίος συμμετείχε στη συνεδρίαση που αφορούσε την κρατική επιχείρηση Στρατιωτικών Εργοστασίων και Ναυπηγείων (ASFAT), απάντησε σε ερωτήσεις βουλευτών της αντιπολίτευσης που επέκριναν την κυβέρνηση για την καθυστέρηση.
Κατηγορώντας τους Γερμανούς, ο Dere ισχυρίστηκε ότι η γερμανική εταιρεία που είχε προμηθεύσει το σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας για ένα πρωτότυπο που είχε προηγουμένως παραχθεί από την ιδιωτική εταιρεία Otokar σταμάτησε να το προμηθεύει όταν το έργο έφτασε στο στάδιο της μαζικής παραγωγής.
Μουχσίν Ντερέ Σημειώνοντας ότι συνεχίζονται οι προσπάθειες για την παραγωγή συστήματος κινητήρα και μετάδοσης στην Τουρκία, ο αναπληρωτής υπουργός δήλωσε ότι διαπραγματεύονται και για την αγορά του ηλεκτρικού συστήματος από τη Νότια Κορέα.
<Δηλώνοντας ότι υπάρχουν διαπραγματεύσεις και στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο Dere είπε, «Ωστόσο, αυτή τη στιγμή δεν έχουμε κινητήρα και σύστημα μετάδοσης. Αυτός είναι ο λόγος που δεν υπάρχει το Τουρκικό τανκ».
Ωστόσο, δήλωσε ότι το πρωτότυπο δεύτερης γενιάς Altay κατασκευάστηκε σε ένα εργοστάσιο Αρμάτων στη Sakarya με το σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας που είχε αγοραστεί προηγουμένως από τη Γερμανία, προσθέτοντας ότι πέρασε με επιτυχία τις δοκιμές απόδοσης.
Με άλλα λόγια, το Τουρκικό άρμα δεν έχει κανένα έλλειμμα εκτός από τον κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης…Αλλά δεν υπάρχει
Η Τουρκία ανακοίνωσε πέρυσι ότι είχε ξεκινήσει να κατασκευάζει έναν Αρμάτων 1.500 ίππων, με βίντεο του κινητήρα που παρουσιάστηκαν στον Τύπο.
Ωστόσο, οι ειδικοί τονίζουν ότι για να επιτευχθεί η μεταφορά της ισχύος του κινητήρα στο ρεζερβουάρ θα χρειαστεί πολύς ακόμη χρόνος.
Η BMC, ο κύριος ανάδοχος του έργου, βρίσκεται επί του παρόντος σε συζητήσεις με την κορεάτικη εταιρεία κατασκευής κινητήρων Hyundai Doosan Infracore και την S&T Dynamics, η οποία παράγει αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων