Τα Ναρκοθηρευτικά αξιοποιούνται από την Διοίκηση Ναρκοπολέμου του Αρχηγείου Στόλου του ΠΝ για την εκτέλεση αντιναρκικών επιχειρήσεων.
Ιστορικό
Το Πολεμικό Ναυτικό παρέλαβε την περίοδο 2000-2001 δύο μεταχειρισμένα Ναρκοθηρευτικά τύπου HUNT από το Βρετανικό Ναυτικό, στο πλαίσιο αντισταθμιστικών ωφελημάτων για την επιλογή των ΤΠΚ τύπου Super Vita. Στις 31 Ιουλίου 2000 μεταβιβάστηκε το Ν/ΘΗ BICESTER (Μ36) που ονομάστηκε ΕΥΡΩΠΗ (M62).
Ακολούθησε στις 28 Φεβρουαρίου 2001 η μεταβίβαση του Ν/ΘΗ BERKELEY (M40) που ονομάστηκε ΚΑΛΛΙΣΤΩ (M63).
Τα πλοία, ναυπήγησης 1985 και 1986 αντίστοιχα, είναι κατασκευασμένα από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) για ελαχιστοποίηση του μαγνητικού ίχνους και υψηλή αντοχή.
Τα Ν/ΘΗ κλάσης ΕΥΡΩΠΗ είναι εξοπλισμένα με σόναρ μεταβλητού βάθους Τύπου 2193, σύστημα διαχείρισης τακτικών δεδομένων NAUTIS 3MCM, μονό γρίπο μηχανικής ναρκαλιείας Oropesa, τηλεκατευθυνόμενα υποβρύχια οχήματα και θάλαμο αποσυμπίεσης για την επιβαίνουσα Ομάδα Εξουδετέρωσης Ναρκών της Διοίκησης Υποβρυχίων Καταστροφών.
Στις 27 Οκτωβρίου 2020 σημειώθηκε πρόσκρουση εμπορικού πλοίου με το Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ (M63) στην θαλάσσια περιοχή του Σαρωνικού με αποτέλεσμα την οριστική του απώλεια.
Γενικά Χαρακτηριστικά
Πρόωση: (κύρια) 2 πετρελαιοκινητήρες MTU 8V396 1.080 HP, (βοηθητική) 1 πετρελαιοκινητήρας MTU 8V396 765 ΗΡ
Μήκος/Βύθισμα: 60,3 μέτρα/3,2 μέτρα
Βάρος: 750 τόνοι
Ταχύτητα: 14 κόμβοι
Πλήρωμα: 45
Οπλισμός: 1 πυροβόλο Oerlikon KCB 30mm/75cal, 2 πολυβόλα 7,62mm
Συστήματα Εντοπισμού Ναρκών: 2 τηλεχειριζόμενα υποβρύχια οχήματα PAP-104, 2 τηλεχειριζόμενα οχήματα Pluto Plus, Συστήματα Μηχανικής/Μαγνητικής/Ακουστικής Ναρκαλιείας.
isozygio.wordpress.com